top snelheid :?

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

top snelheid :?

Bericht door Gast »

ik heb twee vraagjes:
1)mijn motor houdt in op top snelheid :? waar ligt dat aan, ik heb 50 snel getuned, het blok is vrij oud en heeft vele eigenaren gehad, en een originele vertanding.ook een originele uitlaat.
2)mijn uitlaat lekt zwarte oli aan het uiteinde.

:( :?
Gast

Re: top snelheid :?

Bericht door Gast »

lampuh schreef:ik heb twee vraagjes:
1)mijn motor houdt in op top snelheid :? waar ligt dat aan, ik heb 50 snel getuned, het blok is vrij oud en heeft vele eigenaren gehad, en een originele vertanding.ook een originele uitlaat.
2)mijn uitlaat lekt zwarte oli aan het uiteinde.

:( :?

olie lekken ken omdat die uitlaat niet goed vast zit of een lekke pakking

en inhouden op topsnelheid is raar
wand als hij op zijn top zit komt er niks meer bij :roll:
Gast

Bericht door Gast »

van vraag (1) bedoel ik aan de achterkant komt er olie uit, maar ik heb er nu een lange leovinci onder gelast.
van vraag(2) ik bedoel als ik vol gas geef dan hoor je iets geks en dah heet inhouden :?
Gast

Bericht door Gast »

die olie kan olie van je mengsmering zijn dan is de verbranding niet goed en inhouden kan liggen aan dat je geen luchtfilter gebruikt of dat je sproeier te klein of te groot is
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Dat olie aan het uiteinde van je demper is denk ik gecondenseerde waterdamp, water dus, met roet e.d.

Als je veel kleine stukjes rijdt, wordt wordt de uitlaat niet door en door warm.. en verdampt niet alles, later bij het fkoelen condenseert het weer..
Gast

Bericht door Gast »

Als je veel olie gebruikt en niet veel toeren draait verbrand niet alle olie
dus dat kan geen kwaat dat daar olie uit komt.
Gesloten