1 of 2?

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

1 of 2?

Bericht door Gast »

dilemma... zal ik 1 of 2 schijven nemen? is er iemand die UIT ERVARING kan vertellen of 2 schijven daadwerkelijk veel beter remt als 1
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

uiteraard zal 2schijven beter remmen dan 1!

tja ik weet niet of je bedoelt:

*2schijven op hele mini

*2 schijven voor!

duidelijker pleez
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

2 schijven voor uiteraard..
maar mijn vraag is dus of het voordeel zodanig groot is dat het opweegt tegen de extra kosten.. ik zie namelijk erg veel professionele bikes met maar 1 schijf voor, zoals die van Koen en RKPdude
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

BEN schreef:2 schijven voor uiteraard..
maar mijn vraag is dus of het voordeel zodanig groot is dat het opweegt tegen de extra kosten.. ik zie namelijk erg veel professionele bikes met maar 1 schijf voor, zoals die van Koen en RKPdude

2 remmen krijg je inderdaad meer remkracht


ik heb ook 1 schijfrem, en ik hoef echt niet m'n best te doen om het achterwiel op te tillen tijdens remmen, en ik ben al heel snel alle druk op 't achterwiel kwijt!!

de ideale remverhouding is 70 % voor, en 30 % achter

het lijkt mij, als je erg veel remkracht voor hebt dat de controle moeilijker word!!


maar, 't staat wel gaaf!!



Ggrttzz

wim
Gast

Bericht door Gast »

het remvermogen is wel groter, maar het heeft niet echt nut, als je met 1 schijf je rem volop indrukt gaat je achterwieltje ook al wat de lucht in, dus zo`n 2e schijf voor is meer voor de sieer...
Gast

Bericht door Gast »

denk dat ik dan maar gewoon voor 1 schijfje ga, of mss ooit nog en 2e erop vast bouten voor de looks :wink:
Jopie

Bericht door Jopie »

hmmm, de mini van Koen die in de "bikes van leden" staat heeft toch echt 2 schijven voor!
Misschien zou je het hem eens kunnen vragen.
Gast

Bericht door Gast »

na grondig tuurwerk geef ik je gelijk 8)
zal em ff een pm-etje sturen
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Als je ermee wilt gaan racen is twee kleine schijven voor wel aan te bevelen. Of zoals ik 1 grote schijf. dit geeft hetzelfde resultaat.
Ik heb nog een bike en daar zit er maar 1 kleine met een diameter van 120 voor, en daarvan vind ik de vertraging onvoldoende.........
Gast

Bericht door Gast »

als ik jou was zou ik de tweede mooi achter zetten
Gast

Bericht door Gast »

ik neem sowieso ook achter een schijf en ik ga ws voor 1 grote schijf aan de voorkant.. RKP, heb jij zo'n GRC star-schijf?
Gesloten