Pagina 1 van 1

frame

Geplaatst: ma 24 feb 2003, 21:25
door Gast
hoe hebben jully jully frames gemaakt ??
graag foto's er bij

want ik wil er 1 maken (een simpele) aleen moet nog ene goeie tekening maken en heb wat iedeen nodig dus ja

grt kim

Geplaatst: di 25 feb 2003, 14:44
door daans
Ha,

Bouwtekeningen zijn op dit forum te vinden.

Suc6 met het maken van je frame.

Daniel

Geplaatst: di 25 feb 2003, 21:09
door Gast
kijk heb nu zelf een tekening gemaakt

wat vinden jully er van ?


http://members.lycos.nl/jobse86/Mini%20 ... zicht).jpg

Geplaatst: di 25 feb 2003, 21:37
door daans
Ha Kim,

Ziet er goed uit, nu de maten er nog bij en bouwen he ! :)


Daniel

Geplaatst: di 25 feb 2003, 21:42
door Jeroen
Zo Zo,

de tekening ziet er goed uit alleen vraag ik me af hoe je de het frame bij het "zitgedeelte" in een bocht wil laten lopen.

Geplaatst: di 25 feb 2003, 21:58
door Gast
Jeroen schreef:Zo Zo,

de tekening ziet er goed uit alleen vraag ik me af hoe je de het frame bij het "zitgedeelte" in een bocht wil laten lopen.

dank je

nou wil ze gaan verhitten en kijken hoe ver ik ze kan buigen dus zo wil ik het doen

en ja de maten moet ik nog verzinnen :wink:

iemand nog tips ?

Geplaatst: wo 26 feb 2003, 12:13
door Gast
Met een buigijzer. Je kan bij een smid of metaalhandel hiervoor wel terecht. Je drukt met een stempel het pijp in een bepaalde bocht. Ik heb de mijne bij een vriend van mij laten buigen. Hij heeft zelf een buigijzer gemaakt met behulp van een autokrik (website).

Het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: wo 26 feb 2003, 13:25
door Gast
hoi kim tekeningen zien er leuk uit. ik vraag me alleen af of je het motorblok dadelijk niet iets te hoog hebt hangen. als je veel kijkt naar andere foto's en tekeningen dan zie je dat de meeste het blokje in een lijn met de achteras hebben.ik weet niet of dit voor of nadelen heeft, maar bij brommers en motoren is het wel meestal zo dat de achterbrug meteen achter het tandwiel van het motorblok scharniert. dit is belangrijk om de afstand hart tot hart voortandwiel achtertandwiel gelijk te houden zodat de ketting niet breekt. als jij achter geen vering maakt lukt het misschien ook zo, ik weet niet of dit dan nog nadelen heeft.