Zelfbouw Piaggio minibike

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Neluhz

Bericht door Neluhz »

ja, omdat een scooter vario is en nog wel rijdbaar is met een krappe powerband.
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

erg leuk project....

probeer er zoveel pk/koppel uit te halen als maar kan...
kit replica!
Gebruikersavatar
minibike 4 live
forum gebruiker
Berichten: 616
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 21:16
Locatie: In De schuur
Contacteer:

Bericht door minibike 4 live »

bekfire schreef:erg leuk project....

probeer er zoveel pk/koppel uit te halen als maar kan...
juist zo willen we het horen !!!!
Alles Staat te koop

van frames tot blokken tot banden
michaelB

Bericht door michaelB »

22pk met een evo 2005 gaat helaas niet lukken, had dan een 2f4r gehaald;)

met welke uitlaat ga je rijden?

iig een heel leuk project met een pia blok!

succes!
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

michaelB schreef:22pk met een evo 2005 gaat helaas niet lukken, had dan een 2f4r gehaald;)

met welke uitlaat ga je rijden?

iig een heel leuk project met een pia blok!

succes!

22 pk met een evo is zeker wel haalbaar. Met een 2f4r natuurlijk ook, zekers. Maar met een Evo ook
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

michaelB schreef:22pk met een evo 2005 gaat helaas niet lukken, had dan een 2f4r gehaald;)

met welke uitlaat ga je rijden?

iig een heel leuk project met een pia blok!

succes!
is een 2f4r geen 80cc?
dacht het wel maar misschien heb ik het fout
dan nog is een 2f4r erg duur... meende zo'n 500 euro ofzo.

bij de nk's mag je maximaal met een 70cc en 16mm rijden of met een 50cc en 20mm rijden :wink:
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
michaelB

Bericht door michaelB »

is een 2f4r geen 80cc?
dacht het wel maar misschien heb ik het fout
dan nog is een 2f4r erg duur... meende zo'n 500 euro ofzo.

bij de nk's mag je maximaal met een 70cc en 16mm rijden of met een 50cc en 20mm rijden :wink:[/quote]

hij heeft een diameter van 47,6 de slag is alleen langer, dus als de technische commissie alleen naar de diameter kijkt, kan je er mee rijden ;)

maar sorry ik wist niet dat hij daarmee het circuit op ging,
maar ik vind het een erg leuk project! succes!
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

dacht het tenminste wel.
zag ergens staan dat ie een 16mm carburateur nam.
dus ja hij zal hem wel nk klaar maken :wink:

edit:
cilinderinhoud is de boring x de slag.
beetje sneu als je met een 80cc gaat rijden.
hoorde via iemand dat er wel eens iemand stiekum mee deed met meer dan 70cc in de puchklasse.

eerlijk spelen is natuurlijk veel leuker :wink:
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
michaelB

Bericht door michaelB »

Nicolaas-racing schreef:
michaelB schreef:22pk met een evo 2005 gaat helaas niet lukken, had dan een 2f4r gehaald;)

met welke uitlaat ga je rijden?

iig een heel leuk project met een pia blok!

succes!

22 pk met een evo is zeker wel haalbaar. Met een 2f4r natuurlijk ook, zekers. Maar met een Evo ook
er zijn er maar weinig die de 22 pk gehaald hebben, en dat waren over het algemeen alleen maar MHR speed cilinders. en met een 16mm carb is het helemaal mission impossible
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

michaelB schreef:
Nicolaas-racing schreef:
michaelB schreef:22pk met een evo 2005 gaat helaas niet lukken, had dan een 2f4r gehaald;)

met welke uitlaat ga je rijden?

iig een heel leuk project met een pia blok!

succes!

22 pk met een evo is zeker wel haalbaar. Met een 2f4r natuurlijk ook, zekers. Maar met een Evo ook
er zijn er maar weinig die de 22 pk gehaald hebben, en dat waren over het algemeen alleen maar MHR speed cilinders. en met een 16mm carb is het helemaal mission impossible


Hoi


16mm is ook nooit een vast gegeven geweest.....

John_W schreef:De 22 pk is met maximaal 16 mm carburateur zeker niet haalbaar. Voor ons is het puur een hobby project en we zullen de carburateur zeker geen restrictor laten zijn. .
hij gaat gewoon voor de max PK's



Groetjes

Wim
Gebruikersavatar
fokko
forum gebruiker
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 15:27
Locatie: ermelo

Bericht door fokko »

De verliezen van krukas naar achterwiel zijn veel minder als bij een scooter; daarom had hank ook al 18 pk met een 16 mm carb. en een standaard evo cilinder.
Hij kan dus makkelijk over de 20 pk gaan.
michaelB

Bericht door michaelB »

ligt eraan welke evo, die nieuwe evo die polini zelf giet (voorheen EVG) is minder dan de evo van hank.

maar alsnog een leuk project
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Er begint weer wat voorgang te komen in de waterkoeler.

Afbeelding

Om de boel nauwkeurig op te bouwen hebben we een hulpframe gmaakt waar alle componenten voorlopig een definitief plekje gevonden hebben. Nu kan het echte puzzellen beginnen. We hebben inmiddels alle benodigde onderdelen en nu hoeven we ons alleen nog maar te concentreren op de framebouw. De voorvork moet nog een tikje breder in verband met de hydraulische remmen. De schijven hiervan zijn 160 mm in diameter en daar moet een adaptertje tussen, anders loopt de slang tegen de band.

De radiateur zijn we nog niet helemaal uit, maar er is plek voor vele varianten.

Her zet er allemaal erg komisch uit zonder framebuizen, echter daar zal snel verandering in komen.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Neluhz

Bericht door Neluhz »

zeer netjes die mal zo, misschien moet ik hte ook maar zo doen, die balk van mij si ook niet alles:)
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Tip:

Probeer je cilinder/krukas zo centraal mogelijk in je frame op te stellen !

Voordeel is, dat je een hoop stabiliteit in je blok creert, EN je hebt meer ruimte voor de voeten bij je trekstarter.

nadeel is dat je tandwielen verder naar links komen te staan, en dat je achterbrug dus wat breder word.

Dit is naar mijn mening niet erg.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Plaats reactie