dit seizoen kennis gemaakt met het NMC minibike rijden op de huidige piaggio minibike.
zoals verwacht aardig wat tegenslagen en daar moet aan gewerkt worden.
kleine en tevens vervelende dingen die vaak voorkomen zijn bijv. de waterpomp.
koelt super omdat hij goed hard pompt etc maar toch is hij al 4x gebroken omdat de aansluitingen ''taps'' lopen en de slang er af wilt.
daardoor goed geklemd wat soms te goed is!
tevens heb ik het gezien met de mono-arm omdat ik het eenmaal gedaan heb en voor de looks en tevens prestaties iets anders wil.
voordelen dat het achterwiel en tandwiel sneller gewisseld zijn dan bij gewone bike's.
alleen ketting spannen duur langer en dat kost weer tijd.
ik wil dit keer een mono aluminium swingarm maken ala R1 oid.
en waar ik dit x veel op let is het gewicht.
de huidige bike ''schat'' ik op 34kilo en dat is zeer veel.
dit x wil ik rond de 26/27 zitten of er onder(8kg eraf is streefgewicht)
dit ga ik oplossen door de volgende veranderingen toe te passen:
-accu weglaten (1433 gr.)
-orginele waterpomp er weer in.
-CARBONNEN kappenset van PASINI die speciaal op wens is gemaakt met betrekking tot sterkte op bepaalde delen etc!.
carbon is 549 gram en de huidige met plamuur/polyester richting de 2kg!
-carbon startnummer plaatje (huidige weegt 250gr. en carbon schat ik op 20 gr.)
-aluminium/Chroommolybdeen frame.
-orgineel grc radiateur (klein maar wel vertrouwen in!)de huidige weegt ook 2kg gok ik aangezien er een 2mm dikke stalen behuizing omheenzit!.
-grc voorvork.
HPI binnenrotor maakt plaats voor een MHR rotor aangezien die met spiebaan werkt.
dat sleutelt iets sneller aangezien je de rotor van de as afhaalt je hem telkens opnieuw uit moet klokken en dat bij de MHR rotor niet zo is.
tevens wil ik de achterschijf van chinese kwaliteit vervangen voor een grc wave schijf(zwevend)
en alle 3 de remklauwen vervangen voor grc klauwen!
een stuurdemper gekocht die verstelbaar is in 20standen.
om iets stabieler te sturen/tegen het trillen.
tevens tegen trillingen wil ik het blok beter ophangen in rubber!
het blok moet ook smaller worden en word nog een verrassing hoe dat word gedaan(als het ook lukt!)
de huidige setup die hieronder weergegeven is is goed voor 12pk rond.
waar overigens nog wat aan gedaan kan worden omdat ik 3 a 4 runs heb gemaakt bij ab-tuning.
setup:
hier de grafiek van de 12pk:
-stage6 cilinder ABTuned
-stage6 Race krukas
-ABT uitlaatberekening/zelf gemaakt
-Stage6 powerfilter
-Malossi vl13 membraan
-Malossi recht spruitstuk
-16mm Dell. carb.
-Malossi binnenrotor
-HK race koppeling.
-Blate koppelingshuis.
zo zag de mini er dit seizoen uit:
uitlaat:
velgen en T41 banden en de bijbehorende tekeningen in inventor
cilinder getuned:
blok qua trekstarter en rotor etc:
nogmaals de bekende totaal zwarte(op schoene na) outfit!:
een actiefoto van trainen in genk:
tevens wil ik de COMPLETE minibike in inventor hebben staan voor zover het gaat lukken!
dit zodat ik van te voren de problemen aan zie komen en het makkelijker te maken is....
hier de nieuwe onderdelen en daarbij bijbehorende foto's/2007 onderdelen
binnenrotor:
krukas:
stuurdemper:
voorvork:
radiateur:
remschijf:
kleine dingen zoals bougiekabelklem/benzine connector/lagerset.
ik zal dit topic netjes houden en alle update's aankondigen in de topictitel en de update's onder elkaar plakken.
tips zijn altijd welkom![/img]
1e update carbon tankzitcombinatie etc!
vandaag kwam de tankzit,spatbord,nummerbordplaatjes en het zitschuim binnen van richard D.
erg mooi werk en het weegt echt NIETS.
549gram is de tankzit combinatie en dat is echt weinig!
tevens foto'tje van het carterdeel wat ik naast de computer heb om na te tekenen!
foto's:
nu wacht ik nog op 1 bestelling van de clipons (goede maat), spietjes en 3 grc remklauwen
groeten!