Ron-tjes zelfbouw minibike

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Ron-tjes zelfbouw minibike

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,

Ik zal jullie mijn creatie maar eens laten zien, hij is al een jaar of 6 oud. En hij staat al 5 jaar op mijn kamer te showen, gewoon geen tijd meer gehad om mee te rijden. Via via kwam ik op dit forum en nu heb ik dus weer zin om er eentje te bouwen (zie minimotard 4-takt topic)
Hij is een beetje vierkant maar ik vind hem nog steeds best goed gelukt. Kontje en tank heb ik ook zelf gemaakt van 0,8mm staalplaat. En op de Puchnaafjes heb ik schijven gemaakt om zo 5" bandjes te kunnen monteren zodat de bandjes niet klappen door de hitte.
Verder zit er een 70cc met een 20mm op, geschatte snelheid is een kilometer of 60km/u denk ik. Verhouding tussen zadel en (opklapbare) voetsteuntjes is ook niet perfect (tenen wijzen omlaag) maar je kan ook niet alles hebben bij je eerst racebike (ik heb ook een offroad)

De kwaliteit van de foto's is niet alles, maar toen hadden we nog geen digi-cam. De kleur is in werkelijkheid ook anders :wink:



Afbeelding

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

leuke bike :D is weer eens wat orgineels ff een vraag hoe heb je die velgen gemaakt
red devil

Bericht door red devil »

:D mooie bike hoe heb je dan dat roze bij sie wieltjuhs gedaan
ik vind hem er egt niet slecht uit zien :P :!:
Gast

Bericht door Gast »

MiNiRiDeR schreef:leuke bike :D is weer eens wat orgineels ff een vraag hoe heb je die velgen gemaakt
Ik heb 2 ringen gemaakt met de buiten afmeting voor een 5" bandje, en een binnendiameter van de puchnaaf. Daarna heb ik er gaatjes ingeponst op maat van de spaak gaten. Nu kan ik dus de ringen aan de gaatjes van de spaken met een popnagel vasttrekken. Verder heb ik aan de binnenzijne een ring gewalst (perfect rond) welke precies in het midden aan 1 van de ringen zit gelast. De andere kant moet los zijn omdat je hem er anders niet meer opkrijgt, deze zijde moet wel voorzien zijn van enkele "pasnokjes" zodat de gewalste ring aan die zijde ook in het midden blijft zitten. Mijn ventieltje komt nu tussen die gewalste ring en de puchnaaf naar buiten. Er maakt dus niets contact met de hete Puchnaaf.

Hopelijk he ik het een beetje begrijpbaar opgeschreven :wink:
Gast

Bericht door Gast »

zo dat is cker slim gedaan. met dat naafje :twisted: :twisted: :P.

edit:

mooie bike btw weer eens wat anders
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

hmmn, zie hem nu pas na je verwijzing in een ander topic!!

idd ik heb weer een ideetje kunnen jatten!!!!!
Haahah ja je demper komt wel erg uit je kontje, maar hij zit er wel!

Mischien een sectie voor oldtimers? hij is wel mooi.
Zeker als je bedenkt dat ie al een jaarte ouder is! toen d'r tijd had je nog geen minibike forum!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Mischien een sectie voor oldtimers? hij is wel mooi.
Zeker als je bedenkt dat ie al een jaarte ouder is! toen d'r tijd had je nog geen minibike forum!
Dat bedoel ik! :lol: 8) Hij is inderdaad al een jaartje ouder, en ik had toen totaal nog geen voorbeeld van andere zelfbouwers. Dus alles zelf bedacht en uitgevoerd. En inderdaad mocht het nog eens doen dan had ik het dempetje war verder terug gehouden
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

loopt ie nog? aangezien hij een tijdje stil staat!
Wel zonde, maar het is een kuntswerkje vind ik.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

loopt ie nog? aangezien hij een tijdje stil staat!
Wel zonde, maar het is een kuntswerkje vind ik.
Thanks!
Ja hoor, hij loopt nog steeds (denk ik) Een jaartje geleden heb ik hem nog een keer naar beneden gehaald voor een kleine "demonstratie". Carb. schoongemaakt, tank omgespoeld en verse benzine erin, 2 meter duwen en hij deed het weer!! En dat na jaren van stilstand, ik weet haast zeker dat het nu weer hetzelfde zou gaan.

Maar het blijft ook een kustwerkje, netjes op mijn kamer. Mini-motard wordt het volgende project om op de rijden 8)
Plaats reactie