Pagina 4 van 4

Geplaatst: ma 11 okt 2004, 20:36
door Gast
dit is idd een goede oplossing.

Ik heb ook al bedacht hoe ik hem ga maken.Ik werk zelf in de automaterialen en verkoop flexibele olie/brandstof bestendige slang.

Ik zaag mijn spruitstuk 3 cm boven de flens af, en gebruik een stukje flex slang om boven mijn cilinder uit te komen en zo mijn carb naar voren te kunnen draaien.

Dan een kort K&N filter erop, moet het goedkomen.

bedankt voor de foto's en het advies john

Geplaatst: ma 11 okt 2004, 20:48
door John_W
Mark,

je zult op een of andere manier ook de arburateur vast moeten hangen anders zou je schuimvorming in de vlotterkamer kunnen krijgen ten gevolge van trillingen. Kunt beter een echt spruitstuk (laten) maken, dan ben je daar in ieder geval van af.

Geplaatst: ma 11 okt 2004, 21:18
door Gast
oke, had ik nog niet aan gedacht, idd wel belangrijk dat in de gaten te houden.

Kan er ook stukje tussen lassen hoor, maar slang leek me wel zo makkelijk :D

Ga dat van de week maar eens maken.


bedankt....


(kettingspanners doen wonderen.....)

Geplaatst: ma 25 okt 2004, 18:16
door Gast
heb carb. omgedraaid, kan nu tenminst een luchtfilter kwijt!!
Van de week de voetsteunen maken en afmonteren, spoeiers halen om af te stellen.
En dan alleen nog afronden en dan is die zo goed als klaar!

Zal er wel een en ander aan blijven veranderen,maar dan is er in ieder geval een goede basis.

Groeten,

Mark

Geplaatst: ma 25 okt 2004, 18:47
door dutchblade
Ik had in eerste instantie ook een standaard spruitstuk doorgezaagd en met doorzichtige luchtslang en klemmen vast gemaakt.
Alleen pleurde hij er steeds van af.
Toen heb ik een spruitstuk laten lassen, alleen was die 9 cm hoog geworden, met als gevolg dat ik druppelvorming in mijn inlaat kreeg.
Ik heb nu een klein spruitstuk (iets korter dan origineel) en mijn cilinder en kop bijgewerkt zodat de carb er mooi strak tussen zit.

Afbeelding

Nu heb ik ook weer een normale gasrespons, dus niet eerst gas opendraaien, tot twee tellen en rijden....

Geplaatst: di 26 okt 2004, 09:06
door Gast
ik heb ook het originele spruitstuk behouden, maar heb een soort van
adaptor gemaakt op de cilinder.

Heb nog geen last gehad van druppelvorming, maar daar heb ik ook nog niet genoeg voor gereden.

Tot op heden gaat het goed.

Nu nog een kort luchtfilter, en dan kunnen we gaan afstellen.

Groeten,

Mark

Geplaatst: ma 29 nov 2004, 19:10
door paul
@ mark je kunt ook gewoon een 15mm powerfilter kopen voor de 15mm bing carb! :wink:

Geplaatst: ma 29 nov 2004, 22:41
door Gast
volgens mij ging het hier niet om een luchtfilter, maar om het inlaat spruitstuk ???? :shock: :shock:

mark

Geplaatst: ma 03 jan 2005, 10:18
door Gast
dan pak je zon bos maaier uitlaat van zon chinezen ding

Geplaatst: do 06 jan 2005, 21:49
door Gast
hallo he, let eens een beetje op de post datums !!!!

en een beetje abn kan ook geen kwaad !!