Zelfbouw Minibike met Watergekoeld Blokkie!

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Clint #92

Zelfbouw Minibike met Watergekoeld Blokkie!

Bericht door Clint #92 »

Hallo,
Ik zal me even voorstellen; ik ben Clint ben 15jaar oud en kom uit Lage Zwaluwe. ik heb voorheen jaartje gelede ofso een sendai aikido gehad en k kon hem verkope met winst, mja ik wil er nu wel weer een graag, mja dan zelfmaken. ik ga hem op school maken.

Ik was eerst van plan om een puch blokje te kopen enzo mar toen kwam in me gedachte om een watergekoeld blokje van een blate replica te nemen en de onderdelen daar van( is tog beter dan standaart chinees)

Ik had vandaag mn minibike gekocht van een maand oud en 1,5 uur gelopen, dat is bijna niks tog? mja ik kom thuis en stuit ik gelijk op 2 probleempjes, de achterrem houder loopt tege de schijf en daardoor is er ook stukje van velg afgebroken met tapdraad. en 2e is dat de bandenzagt staan. ik weet niet of ze lek zijn of dat mn pompie voor geen meter werkt haha.

Afbeelding
dit is hem dan.

Het Frame word dan een buizen frame net als doede.

Afbeelding
hier zie je die sgijfremHouder die er tege kom.

Afbeelding
dat stukje van de velg.

Afbeelding
Alles ziet er gewoon netjes uit.


gr Clint
Laatst gewijzigd door Clint #92 op za 24 mar 2007, 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Clint,

ronde buis is voor een frame met een enkele ligger minder geschikt. De hoogte van de buis bepaald de weerstand tegen doorbuigen. Bij de koker is deze hoogte 40 mm. Zou je dit met buis willen, dan krijg je een behoorlijk grof frame. Je zult ongetwijfeld minder wegen dan ikzelf, maar toch :D

Overweeg even om toch een stukje koker te kopen, zoveel heb je ook weer niet nodig.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Clint #92

Bericht door Clint #92 »

oke, de buis die ik wou gebruiken heeft een diameter van ong. 4 4,5 cm en de want is behoorlijk dik. maar ook nadeel is met buis is dat je de breedte heel anders moet berekenen. ik zal het nu zeker overwegen.

gr Clint
Clint #92

Re: Zelfbouw Minibike John W frame

Bericht door Clint #92 »

Clint #92 schreef:Hallo,
Ik zal me even voorstellen; ik ben Clint ben 15jaar oud en kom uit Lage Zwaluwe. ik heb voorheen jaartje gelede ofso een sendai aikido gehad en k kon hem verkope met winst, mja ik wil er nu wel weer een graag, mja dan zelfmaken. ik ga hem op school maken.

het frame word een John W frame maar dan niet met koker profiel mar sterke ronde buis omdat school geen koker profiel meer heeft. als jullie problemen erin zien zeg het graag.

Het blokje word waarschijnlijk een snorblok en dan alle begrensers eruit en een 70 cc erop en 16 a 18 mm caburateur.

er komt ook een donor chinees voor de kapwerk wielen remmen en voorvork.

Zo word ongeveer minibike In elkaar gezet. als jullie vragen of tips hebben hoor ik het graag, ook als jullie problemen zien.

Dat puchblokje heb ik nog niet gehaald,, maar nu twijfel ik of ik er een watergekoeld blokje eronder zet van een blata replica. waarvoor zoude jullie kiezen?

Gr Clint
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

ikzelf had bij m'n zelfbouw een blata rep, blok eronder gedaan. was een makkeljk blok, ophaning niet al te lastig, uitlaat is al gelijk goed. enzo.
maar, die blokjes komen uit china. grote kans op grote problemen. dus als je voor een b1 rep blok wilt gaan, zorg er dan voor dat je hem heb horen lopen en nog beter zelfs als je zelf er ff op hebt kunnen rijden.

het grote voordeel van die b1 rep blokjes, geen probleem met tandwielen, mooi compact blok. en tog best een boel pktjes uit te pompen.

dus de keus is aan jouw. net wat je zelf wilt.

puchblokjes zijn van kwalitijd veel beter, maar ook groter/lomper/zwaarder. maar geen probleem met de waterpomp en radiator.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

Clint #92 schreef:oke, de buis die ik wou gebruiken heeft een diameter van ong. 4 4,5 cm en de want is behoorlijk dik. maar ook nadeel is met buis is dat je de breedte heel anders moet berekenen. ik zal het nu zeker overwegen.

gr Clint
ik meende dat je bij de praxis koker 40-25-2 kunt kopen in de lengte van 1 en 2 meter.
dacht dat de 2 meter lengte iets van 10 euro kostte.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Bij praxis hebben ze inderdaad kokers en strips in verschillende maten.
Bij ons in de praxi hebben ze niet echt stalen buizen die geschikt zijn voor frames.
Blata Ultima W50 2010
Clint #92

Bericht door Clint #92 »

okj, ga van de week dan maar 2 meter koker halen denk ik.
ik ga denk ook voor watergekoeld blokje,, vink veel vreder dan luchtgekoeld puch blokje.

gr Clint
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

koop dan wel gelijk een goed blok, die van jordy rossie is denk ik wel een aanrader.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Clint #92

Bericht door Clint #92 »

ik ga een complete bike kopen voor voorvork wielen en remmen en kappe,, is tog wat beter als 49cc chineees dagt ik zo;)

Gr Clint
Clint #92

Bericht door Clint #92 »

Ik denk ook dat ik een buizenframe maak inplaats van een koker, staat tog mooier en stoerder vin ik. is het veel moeilijker trouwens,, zegmar het frame net als doede.

clint
Clint #92

Bericht door Clint #92 »

hallo, heeft iemand het probleem met die rem ook wel is gehad? wat moet ik dan doen? probere buigen ofso?

clint
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Jah, gewoon zo buigen dat hij vrij loopt.
Simpel toch ?
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Clint #92

Bericht door Clint #92 »

ja, en hoe kan ik het beste de 2 voorremme het beste stelle dat ze tegelijk pakke? want volgens mij remt hij eerst op een sgijf.
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Dan draai je het kabeltje van je andere schijf wat vaster aan :P
En anders moet je een soort 'hefboompje' maken die kan draaien.
Endan in het midden het kabeltje die naar je remhendel gaat, en aan de zijkanten de 2 remkabeltjes.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Plaats reactie