[ZB] Minibike piaggio blok70 cc.#NIEUWE A.B.T. UITLAATpag31#

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

hee hank

ik heb al 2 platen van 8mm gekocht. Gaat dat denk je wel passen met je koppeling e.d. Ik kon namelijk 10mm niet krijgen, maar ik denk dat het wel krap wordt.
En de foto's komen nog wel.

mvg lauerns
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ik kon namelijk 10mm niet krijgen, maar ik denk dat het wel krap wordt.
Dat ligt er aan hoeveel je van de carter hebt afgefreesd..
Gast

Bericht door Gast »

EKERS TE WTEN DIKKE MINIBIKE DAT JE HEB GEBOUWD IK VIND DAT EGT WIJS HOE JE DAT HEB GEDAAN MET JE PIAGGIO BLOK :shock:
Gebruikersavatar
Rainman51
forum gebruiker
Berichten: 343
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
Locatie: Brakel, België
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

AZZIZ JE MOET ZO NIET ROEPEN!!
kleine lettertjes zijn voor gewone spreektaal, HOOFDLETTERS voor als je iets wil roepen, dus niet te veel gebruiken hé :)
We zijn niet doof :lol:
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Sorry Azziz,

Beetje domme vraag "hoe heb je dat gebouwd"
Als je de 12 pagina's hiervoor leest kom je mischien wat meer te weten?
tuindorper

Bericht door tuindorper »

hij vraagt niet hoe hij het heeft gebouwd

maar zegt dat ie het mooi vind hoe hij het heeft gebouwd
ff goed lezen :D
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Aanpassing koppeling

Bericht door *HANK* »

Hallo allemaal.

Dit weekeinde de koppeling aangepast.
Koppeling zelf voorzien van nieuwe schoentjes, en het koppelings huis opengewerkt voor een betere koeling.

Afbeelding
Hier de koppeling voorzien van nieuwe schoentjes.

Afbeelding
Hier is het nieuwe schoentje wat beter te zien.

Afbeelding
Hier het koppelings huis wat zoveel mogelijk open gewerkt is om zoveel koele lucht langs de kom te krijgen.

Ik heb er afgelopen zondag mee gereden in Zaltbommel, en ik moet zeggen dat het een hele verbeterig is, de temperatuur van de kom niet boven de 90 graden is gekomen.
En dit scheelt aanzienlijk in de slijtage van de schoentjes.

Gr HK Racing....
Laatst gewijzigd door *HANK* op zo 05 feb 2006, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanpassing koppeling

Bericht door rossi-nr.1 »

*HANK* schreef:, en het koppelings huis opengewerkt voor een betere koeling.

Hier het koppelings huis wat zoveel mogelijk open gewerkt is om zoveel koele lucht langs de kom te krijgen.

Ik heb er afgelopen zondag mee gereden in Zaltbommel, en ik moet zeggen dat het een hele verbeterig is, de temperatuur van de kom niet boven de 90 graden is gekomen.
En dit scheelt aanzienlijk in de slijtage van de schoentjes.

Gr HK Racing....
ik heb blata gemaild om hetzelfde koppelingshuis te kopen als jouw
nu hebben hun een nieuwer type dan wat jij in het bezit heb.
deze heeft een ventilatorwerking en schijnt beter te koelen.
denk je dat het zin heeft om die te kopen ipv de goedkopere?
het scheelt maar 20euro..maar als je zegt....dit opengewerkte zal beter koelen?
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

koppeling

Bericht door *HANK* »

Hallo

Ik heb er ook een besteld bij BLATA maar dat duurt een euwigheid, heb hem in oktober besteld, hoop hem nu binnen een paar weken binnen te hebben, en ik wilde toch indoor rijden vandaar deze oplossing.
De nieuwe koppeling van BLATA heeft extra koelribben op de kom en die werken ook als ventilator, dus moet nog beter koelen.

Gr HK Racing...
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Hallo Hank,

ben benieuwd hoe het staat met alle inspanningen om de powerband breder en beter bruikbaar te krijgen. Krijg een beetje het idee dat de focus vooral op de koppeling ligt, maar dat is naar mijn idee nog steeds het paard achter de wagen spannen. Uiteindelijk is slippen is tenslotte vermogensverlies. Zag tot nu toe in jouw vermogenscurve dat je wel enorm veel vermogen hebt, maar tot zo'n 10.000 rpm alles in de koppeling opstookt. De Puchjes in het NK moeten in het algemeen toch met minder vermogen stellen en hebben in het blok ook meer verliezen. Deze hebben een toch wat bredere powerband en kunnen daardoor goed meekomen.

Ik heb nog steeds enorm veel bewondering voor de uitvoering en het gerealiseerde vermogen van je bike en wens je in ieder geval veel succes toe met de aanloop naar het nieuwe NK.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Xander

Bericht door Xander »

de koppeling zo hoog laten opkomen(lees 10K) is alleen maar koppeling verstoken.
zorg dat ie net voor de powerband opkomt, scheeld in schoentjes, en verglazing.
evt tog wat gaan proberen om meer compressie te kweken zonder enoge vorm van detonatie, in de sobw spreekt men soms al over 0,4 of 0,5mm squish..
leverd een hoop koppel op.
Ik zou daar eerst eens verder in gaan zoeken, de koppeling is vrijwel al optimaal.

Xander.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

0,4 is wel erg krap denk ik.

0,6 is goeie en algemeen veilige factor...het zou iig zonde zijn om je cilinder te verpesten...

@ hank

mij werd verteld dat die koppelingen rond half feb. binnenkomen bij blata.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

over die squish ben ik het niet helemaal eens

mijn evo staat op 0.53 afgesteld. dat is al aardig krap maar een maat van me rijd met een squish van 0.46 en heeft over de 20 pk als hij hem ruimer zet dan neemt zijn vermogen af. maar het verpesten van een cilinder heeft ook te maken met je smering enzo.

en misschien staat hank zijn squish al goed dat weten wij niet

mzzl
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

squish

Bericht door *HANK* »

Hallo

De squish staat op 0,5 en dat is volgens de beschrijving van polini.
Tot nu toe geen problemen mee gekregen.

Gr HK Racing..
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Xander

Bericht door Xander »

Hank, probeer eens krapper te gaan.
Testen = weten.

in de modelboterij praten we soms over 18K met een squish van 0,2..
De perfecte cilinderkop veranderd zoooooveel.

Met mijn sprinter stond de squish nog veel krapper dan 0,5. het is tenslotte maar 150 meter...

@ allemaal die gereageerd heeft.
de squis KAN verschillen per set up, blowdown hoogte van de spoelpoorten, doorlaat van het uitlaatkanaal, carterdruk.
hebben allemaal invloed op wat daar boven in gebeurd.
De belangrijkste: je kunt een squish van bijv 0,2 aannemen, maar als je compressie verhouding maar 1:2 is :!:
het gaat dus ook om de druk die je opbouwd.
je kunt zoveel combi's maken daarin.. de juiste voor uithoudingsvermogen is iets van 0,6 of 0,5 met een compressie verhouding van 1:12/1:14.

@ eric: zie eerst maar eens je bike uitbundig te testen, daarna zie je hoe en wat.


Xander.
Plaats reactie