nieuwe fan
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
nieuwe fan
hallo , ik ben sids kort ook een behoorlijke fan van het minibike wereldje
en aangespoord door de vele enthousiaste verhalen op deze site ben ik ook begonnen met de bouw van een bike.
bijgevoegd wat foto,s van o.a. het frame de lasmal en de voorvork welke zelf gemaakt is.
misschien zijn er nog tips die jullie me zouden kunnen geven.
Groet Roger
en aangespoord door de vele enthousiaste verhalen op deze site ben ik ook begonnen met de bouw van een bike.
bijgevoegd wat foto,s van o.a. het frame de lasmal en de voorvork welke zelf gemaakt is.
misschien zijn er nog tips die jullie me zouden kunnen geven.
Groet Roger
Tja nu krijgen we natuurlijk meteen de intieme vragen,
Ik ben inderdaad niet de jongste met mijn 42 jaar.
Neemt niet weg dat ik graag de tips aanhoor van de jonkies en je mag me gewoon je,un.
Op de tweede vraag heb ik nog geen antwoord, maar ik probeer mijn bike alwel volgens de richtlijnen van R.A.P. te bouwen
Ik ben inderdaad niet de jongste met mijn 42 jaar.
Neemt niet weg dat ik graag de tips aanhoor van de jonkies en je mag me gewoon je,un.
Op de tweede vraag heb ik nog geen antwoord, maar ik probeer mijn bike alwel volgens de richtlijnen van R.A.P. te bouwen
Re hoogte blok
Ziet er zeer goed uit wordt een mooie bike zo.
Je aanpak van het bouwen is de juiste manier even wat hulpstukken maken, goed bezig!!!!
Inderdaat blok hangt wat aan de lage kant maar je moet proberen om hem in zijn geheel omhoog te krijgen, ga je hem schuin hangen en je gaat je carberateur naar voor monteren komt deze te schuin te hangen.
En ook aan je ontstekings zijde met het plat legen van je bike in een bocht heb je kans dat het kapje de grond raakt, ja en dan lig je onderuit.
Nog even je leeftijd geen probleem hoor ik ben 39 en doe het nog maar 3 jaar.
En de oudste in het NK is 50 jaar geloof ik, dus geen probleem..
Gr Hank......
Je aanpak van het bouwen is de juiste manier even wat hulpstukken maken, goed bezig!!!!
Inderdaat blok hangt wat aan de lage kant maar je moet proberen om hem in zijn geheel omhoog te krijgen, ga je hem schuin hangen en je gaat je carberateur naar voor monteren komt deze te schuin te hangen.
En ook aan je ontstekings zijde met het plat legen van je bike in een bocht heb je kans dat het kapje de grond raakt, ja en dan lig je onderuit.
Nog even je leeftijd geen probleem hoor ik ben 39 en doe het nog maar 3 jaar.
En de oudste in het NK is 50 jaar geloof ik, dus geen probleem..
Gr Hank......
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
hoi Hank,
leuk dat een (in mijn ogen ) groot "kunstenaar" zijn visie geeft over de opbouw van mijn bike.
uit je opmerking begrijp ik dat het dus raadzaam is om uiteidelijk de carburateur zo horizontaal mogelijk te monteren , dit kan ik ook voor elkaar krijgen door het spruitstuk aan te passen.
En wat mijn hoogte van de ontstekingskap betreft, ik geloof dat ik hiermee op de zelfde hoogte zit dan wanneer ik het blok horizontaal monteer.
Bovendien met de juiste ontsteking en beschermkap zal de technische beperking van de bike mijn rijderskwaliteiten wel voor kunnen blijven, denk ik.
Waar ik meer huiverig voor ben is de koeling en smering, de afgemeten hoeveelheid olie verzameld zich voornamelijk onder in het blok.
Maar misschien kan ik dit compenseren door meer olie toe te voegen.
Geen idee, misschien zijn er mensen die hier meer over weten?.
Groet Roger
leuk dat een (in mijn ogen ) groot "kunstenaar" zijn visie geeft over de opbouw van mijn bike.
uit je opmerking begrijp ik dat het dus raadzaam is om uiteidelijk de carburateur zo horizontaal mogelijk te monteren , dit kan ik ook voor elkaar krijgen door het spruitstuk aan te passen.
En wat mijn hoogte van de ontstekingskap betreft, ik geloof dat ik hiermee op de zelfde hoogte zit dan wanneer ik het blok horizontaal monteer.
Bovendien met de juiste ontsteking en beschermkap zal de technische beperking van de bike mijn rijderskwaliteiten wel voor kunnen blijven, denk ik.
Waar ik meer huiverig voor ben is de koeling en smering, de afgemeten hoeveelheid olie verzameld zich voornamelijk onder in het blok.
Maar misschien kan ik dit compenseren door meer olie toe te voegen.
Geen idee, misschien zijn er mensen die hier meer over weten?.
Groet Roger