Pagina 3 van 3

Geplaatst: wo 24 nov 2004, 17:16
door Markie
Heey Erwin,

Die scooterblokken van jouw zijn allemaal vario's.
Ik denk dat de overbrenging hier ook een rol in speelt.
Trouwens een evo 70 is best hoogtoerig?

Geplaatst: wo 24 nov 2004, 18:20
door üntiej#21
overbrenging een rol dat weet ik wel zeker.

geloof wel in de 17000 toeren dat dat ding van Bertje heeft gedraaid

gewicht speelt ook een rol

Geplaatst: wo 24 nov 2004, 20:14
door rossi-nr.1
Untiej Mini Racing schreef:overbrenging een rol dat weet ik wel zeker.

geloof wel in de 17000 toeren dat dat ding van Bertje heeft gedraaid

gewicht speelt ook een rol
hoezo zou overbrenging een rol spelen?

toeren kan je uitrekenen door interne vertanding enz...maar bij testbanken meten ze het op de krukas d8 ik;)

dus als jij een andere overbrenging heb kan je 2000toeren meer draaien als andere topscooters....terwijl de cilinder van mindere kwaliteit is?

vint knap.

Geplaatst: do 25 nov 2004, 16:18
door Xander
Er klopt hier iets niet... :?
eerst word er gezegd evo 70, dan word er een heel verhaal getypt, en vald er evo 50, en nu vald er weer evo 70, wat is het nu?

meer als 15000rpm zal het NIET draaien, daar is de slag van de krukas te lang voor.

de 18, of 19+ pk's, kan best maaar......
je zit met een behoorlijk piekerige cilinder qua vermogen, kdenk iets van rond de 13/14k je zal dus rijden met een koppeling die overuren maawkt qua slippen, ofwel die na de 3e bocht al compleet verbrand is, of je zal rijden met een 'dip' van hier tot tokio, je zult em dus achterlijk kort moeten tanden.

Xander.

enja, ik geloof het pas als ik een grafiek zie.

Geplaatst: do 25 nov 2004, 22:12
door rossi-nr.1
Xander schreef:Er klopt hier iets niet... :?
eerst word er gezegd evo 70, dan word er een heel verhaal getypt, en vald er evo 50, en nu vald er weer evo 70, wat is het nu?

meer als 15000rpm zal het NIET draaien, daar is de slag van de krukas te lang voor.

de 18, of 19+ pk's, kan best maaar......
je zit met een behoorlijk piekerige cilinder qua vermogen, kdenk iets van rond de 13/14k je zal dus rijden met een koppeling die overuren maawkt qua slippen, ofwel die na de 3e bocht al compleet verbrand is, of je zal rijden met een 'dip' van hier tot tokio, je zult em dus achterlijk kort moeten tanden.

Xander.

enja, ik geloof het pas als ik een grafiek zie.
idd...volges mij ben jij de enigste die het idd ook snapt...
al die sprookjes...word er beetje moe van..

maar als hij denkt dat het kan...houdt ik dit topic nog in de gaten voor een grafiek :wink:

toeren

Geplaatst: do 16 mar 2006, 19:56
door psipakje
rossi nr 1.
wat loop je nou te zeuren oer die toeren man de wereld vergaat niet.
bert heeft een neiuwe motor dit is wat hij ervan weet of zelf heeft gemeten. en waarom zou hij er over gaan liegen ik denk niet omdat het stoer is ofzo.

groetjes

Geplaatst: do 16 mar 2006, 21:02
door Stenley
[hint]Anderhalf jaar later klinkt het vast een stuk minder stoer... zouden alle mensen nog leven die in die tijd gepost hebben?[/hint]

Geplaatst: do 16 mar 2006, 21:12
door bekfire
rossi-nr.1 schreef:
Xander schreef:Er klopt hier iets niet... :?
eerst word er gezegd evo 70, dan word er een heel verhaal getypt, en vald er evo 50, en nu vald er weer evo 70, wat is het nu?

meer als 15000rpm zal het NIET draaien, daar is de slag van de krukas te lang voor.

de 18, of 19+ pk's, kan best maaar......
je zit met een behoorlijk piekerige cilinder qua vermogen, kdenk iets van rond de 13/14k je zal dus rijden met een koppeling die overuren maawkt qua slippen, ofwel die na de 3e bocht al compleet verbrand is, of je zal rijden met een 'dip' van hier tot tokio, je zult em dus achterlijk kort moeten tanden.

Xander.

enja, ik geloof het pas als ik een grafiek zie.
idd...volges mij ben jij de enigste die het idd ook snapt...
al die sprookjes...word er beetje moe van..

maar als hij denkt dat het kan...houdt ik dit topic nog in de gaten voor een grafiek :wink:

ja als ze nou ff en grafiekje laten zien dat het waar is zijn we uit de brand :lol:

ik vind het ook nogal sterk....

Re: toeren

Geplaatst: vr 17 mar 2006, 00:02
door rossi-nr.1
psipakje schreef:rossi nr 1.
wat loop je nou te zeuren oer die toeren man de wereld vergaat niet.
bert heeft een neiuwe motor dit is wat hij ervan weet of zelf heeft gemeten. en waarom zou hij er over gaan liegen ik denk niet omdat het stoer is ofzo.

groetjes
hhaha

kijk naar de datum!

eerste x dat je op een forum komt kijken??

gr,

erwin

Geplaatst: vr 17 mar 2006, 12:33
door ruud
Idd ik vond het ook een rare reactie naar zo,n lange tijd rossi-nr1 :wink:

Geplaatst: vr 17 mar 2006, 12:34
door Jvdw#59
Gottogot, wat is DIT nu weer..

Dat toerental hadden we ook maar van de verkoper. Van mijn part gaat dit topic dicht, er is inmiddels te veel (of te weinig) met deze mini gebeurd om er over verder te praten.

Geplaatst: vr 17 mar 2006, 16:06
door rossi-nr.1
jammer...werd benieuwd nadat je zei ''toerental hadden we ook maar van de verkoper''

nooit toerenteller er 8eraf nog opgezet??

gr,

erwin

Geplaatst: vr 17 mar 2006, 17:02
door Neluhz
Untiej Mini Racing schreef:je zegt dat er nog nooit boven de 20pk is gescoord met minder dan 20mm carburateur....

je hebt het hier denkik over een scooterblok die zoveel PK`s heeft gescoord.

Scooter heeft variomaat, dit blok tandwieloverbrenging

das leuk, maar wil je een fatsoenlijke powerband halen zul je toch een compromis maken mbt je vermogen, 19 pk zonder vario wordt niks denks :|

Dit blok heeft trouwens een krukaslager ophanging van een bestaand blok, en die is IN een alluminium blok gemaakt, waaruit alles is gefreest en gedraaid. je kunt hiermee dus de optimale verhoudingen halen, en alles is tot in de puntjes toe met perfectie afgesteld en gemaakt. (feiten weet ik van Koen (Moderator))

Het is ook door een vakman gemaakt !.

Je kunt zo`n machine niet vergelijken met een scooter, of andere brommer.

19.6 PK is te halen met zo`n cilinder, carburateur en uitlaat :)

en die 20pk word zeker nog een keer verbroken :wink:

Greetz