Scalibur's mini update dubbel schijfrem 2-4-'06 p. 20

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Welke kleuren ? (p. 14)

Zwarte velgen, gepolijste rand
19
23%
Fluo gele velgen + accenten
21
25%
witte velgen + accenten
18
21%
kawa/Fluo groene velgen + accenten
12
14%
rode velgen + accenten
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Hij is wel mooi.
Maar kan je niet beter de uitlaat veel korter maken.
Niet op het oog dat die demper een km uitsteekt, maar dat de uitlaatgassen eerst door een km pijp moeten voordat ze in de expansie komen.
Ik ben wel benieuwd naar de paint :twisted:
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Scalibur
forum gebruiker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)

Bericht door Scalibur »

hoezo km pijp ? het is een gewone lengte van bocht hoor.
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

hij bedoeld de eerste bocht van de uitlaat naar het expansie gedeelte dat is namelijk erg lang.. ik denk wel 50cm en dat heeft invloed op je vermogen.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
Scalibur
forum gebruiker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)

Bericht door Scalibur »

die bocht is echt niet abnormaal lang hoor ! :?
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Eerst naar je eigen zelfbouw kijken en dan commentaar leveren op die van een ander :lol:

Scalibur hij ziet er zeer mooi uit. Nu nog een kleurtje :wink: . Nu ik dat zo zie van die kettingbeschermer vind ik een hele mooie oplossing. Mag ik dat idee van je overnemen?
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Ooh die ziet er zeker wel strak uit! Leuke fiets

:P Rijd die ook fijn? Lijkt me wel

EDIT: 200e post.. :D
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Neluhz

Bericht door Neluhz »

basjee schreef:hij bedoeld de eerste bocht van de uitlaat naar het expansie gedeelte dat is namelijk erg lang.. ik denk wel 50cm en dat heeft invloed op je vermogen.
zolang je zorgt dat de voorbocht even lang is als bij het origineel zit je goed,
dat moet je aanhouden als richtlijn en niks anders.
de voorbocht van een proma cc is ook vreselijk lang, alleen die zit min of meer opgevouwen waardoor je dat niet ziet.
Gebruikersavatar
Scalibur
forum gebruiker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)

Bericht door Scalibur »

mark007 schreef:Eerst naar je eigen zelfbouw kijken en dan commentaar leveren op die van een ander :lol:

Scalibur hij ziet er zeer mooi uit. Nu nog een kleurtje :wink: . Nu ik dat zo zie van die kettingbeschermer vind ik een hele mooie oplossing. Mag ik dat idee van je overnemen?
ja tuurlijk man :P
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
Gebruikersavatar
Scalibur
forum gebruiker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)

Bericht door Scalibur »

OKé een groot deel van de fotos in dit topic werken terug !
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
Gebruikersavatar
Scalibur
forum gebruiker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)

Bericht door Scalibur »

Vandaag heb ik het blok helemaal uit elkaar gehaald om het eens te reviseren. Lagers waren nog allemaal perfect.
De carterhelften worden langs de buitenkant gezandstraald.

eerst wat tools moeten maken

vliegwieltrekker:
Afbeelding

koppelingstrekker:
Afbeelding


Haal je echt grote vermogenswinst door carters pas te maken op je cilinder ?


carterhelften:
Afbeelding

onderdelen:
Afbeelding
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
wevie666

Bericht door wevie666 »

Scalibur schreef:
Ik zit nog met een vraag:

Haal je echt grote vermogenswinst door carters pas te maken op je cilinder ?
Hoeveel het scheelt durf ik niet te zeggen, ik weet wel zeker dat het 'merkbaar' is.

Het is ook vrij makkelijk te doen. Met een dremel en een metaalfreesje heb jij je carters in een uurtje op maat.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Scalibur schreef:Haal je echt grote vermogenswinst door carters pas te maken op je cilinder ?
Ja wat is groot? Het helpt voor een betere/snellere stroming van je mengsel, waar door je meer kan verbranden wat resulteert in meer pk'tjes.

Niels
Gebruikersavatar
Scalibur
forum gebruiker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)

Bericht door Scalibur »

is het zo dat als je je carters opmaat maakt, ja ook je krukaswangen moet opvullen. omdat je door de carters uit te frezen carterdruk naar beneden haalt ? he k ergens gelezen.
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
wevie666

Bericht door wevie666 »

Wat je daarmee verliest is makkelijk terug te winnen door je carters op maat te maken.

Ik denk ook dat het (bijna) niet merkbaar is omdat je zo weinig materiaal weghaalt
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Leuk grapje hoor niels.

Ik heb de carters van mij bike ook opmaat gemaakt voor me cilinder.
Of het wat scheelt zie ik wel als ik me blok een keer laat lopen :wink:


Niels.. zal ik maar stoppen want het is eigenlijk helemaal niet grappig :roll:
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Plaats reactie