Puch zelfbouw

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch zelfbouw

Bericht door Timotje231 »

Je kan ook in huizen gaan rijden, maar dat is meestal dezelfde tijd als in grootebroek., Maar wil je door heel nederland gaan rijden ofso om te gaan rijden?
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch zelfbouw

Bericht door Timotje231 »

Ik zag net in de verkoopgedeelte alweer een blata b1 gaat kopen., Ga je stoppen met je zelfbouw ofso, of is ie voor je kinderen/
mish
forum gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 21:47
Minibike:: Zelfbouw

Re: Puch zelfbouw

Bericht door mish »

Heee,
Jij bent snel. Ik wilde Randy zijn motorpak kopen, van het een komt het ander... Hij wil zijn Blata tegen een scherpe prijs wegdoen, kan bewijs van spreken zijn hobby overnemen. Hebben dezelfde maat motorpak enz.

Maar, het loopt anders. Ivm. vakanties en weekendjes weg kunnen wij geen afspraak maken, ik ga verder rondkijken. Heb de Blata 2.5 voor mijn kinderen, zelf ga ik met zelfbouw aan de slag. Wilde er iets bij hebben voor het geval de zelfbouw tijdens het rijden ermee stopt. Meer als reserve zeg maar.

Afgelopen zondag was ik met de Blata 2.5 in Huizen. Kind in pak gehezen, vervolgens trok ik de trekstarter stuk. Echt balen.... Dag racen, dag inschrijfgeld. Het verlies genomen met een voornemen altijd een 2e fiets op zak te hebben. Heb inmiddels een nieuwe trekstarter, nu loopt het allemaal veel soepeler. Leergeld dus... :D :D

Kan mij ook goed voorstellen dat ik aan een 2e zelfbouw begin. Misschien zelf wel een eigen frame bouwen, heb een lasapparaat dus.... Voordeel is dat ik alle onderdelen zoals: ketting, tandwielen, enz. bij mij heb. Het Blata spul is echt wel veel meer racie dan Puch, hoewel ik niet weet of het ook beter is. Heb niet de illusie ook maar iemand op de baan voorbij te gaan, 194 cm, 100 kilo en een vierkant gestel Hahaha. Overigens is de Blata 2.5 wel echt ok voor de kinderen. De Puch zouden ze hierna in kunnen groeien. Je leest het al, plannen zat.


Maar goed, met de Puch komt alles goed. Wat kan je zeggen over de betrouwbaarheid van een Puch zelfbouw tov. een Blata Jr of B1? De koppeling bijvoorbeeld, hoe is dit bij de Puch?
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch zelfbouw

Bericht door Timotje231 »

Puch koppeling is gewoon normaal, en kinderen kunnen zelf ook gewoon op een zelfbouw puch rijden hoor, ben zelf ook maar 13, en rijd ook op zelfbouw., Maar bij blata ect, kan je weer je koppelingvoering vervangen door een *HANK* voering, Die ook echt in de racerij word gebruikt., Maar die kosten wel 150 euro..., Maar Puch onderdelen zijn wel goedkoper dan blata onderdelen, maar over de kwaliteit verschil weet ik niet veel, Ik heb met mijn puch teminste nog geen problemen gehad.

Gr Timo
mish
forum gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 21:47
Minibike:: Zelfbouw

Re: Puch zelfbouw

Bericht door mish »

Ok, ik vind het wel knap wat je allemaal uitvoert. Top, ga zo door.

Hoe zit het met de ontsteking? Ik heb nog gewoon contactpuntjes en zal die ook wel een keertje gaan vervangen. Wanneer gaan we naar een elektronische ontsteking? Of is dit overbodig?

Gr. M
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch zelfbouw

Bericht door Timotje231 »

Ik rijd ook gewoon nog met contactpunten volgensmij, maar omdat puch ontstekingen heel erg duur zijn, Ga ik straks overstappen naar chinese ontstekingen van een 49cc, Die van puch kosten vaak boven 50 euro, en die chinese maar 10.
Je zou elektrische ontsteking kunnen gebruiken, als je echt harder wil, en evt wedstrijden wil gaan rijden.

Kijk deze topic maar.
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?f=44&t=25034

Sommige konden er gewoon 2 jaar mee doen, zonder dat ie kapot ging, en je hebt snellere gasreactie!

Gr Timo
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Puch zelfbouw

Bericht door Lg tweewielers »

Geen slecht idee hoor. Ook wel leuk om te maken.

Ik heb btw puch ontstekingen zat mocht je een keer wat kapot hebben. Maar als je de puchontsteking goed afsteld gaan ze niet zoveel kapot hoor. Ik heb er niet echt last van gehad.

Ik zou alleen de chinese ontsteking met een stoboscoop afstellen.

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
mish
forum gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 21:47
Minibike:: Zelfbouw

Re: Puch zelfbouw

Bericht door mish »

Ok, zal uitsluitend recreatief rijden, lekker zo houden. [-o<
mish
forum gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 21:47
Minibike:: Zelfbouw

Re: Puch zelfbouw

Bericht door mish »

De 15 mm bing carburateur erop gezet. De Puchh rijdt nu bijna helemaal goed. Met het optrekken nog even bleuh, kort daarna gaat de Puch als een speer. Heb nu een 76 sproeier in. Groter ging slechter, denk een slagje kleiner?

Maar goed, woon in een woonwijk, testen maar een beetje in Groote broek. :) #-o
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch zelfbouw

Bericht door Timotje231 »

Wat voor voortandwiel heb je erop zitten?, Misschien dat ie drm slecht optrekt, Ik had eerst ook tandwiel 15 op me puch, en trok ook echt slecht op!, Gelukkig heb ik nu een 9 tands gekregen van deniis (Nog bedankt ervoor deniis :P )
mish
forum gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 21:47
Minibike:: Zelfbouw

Re: Puch zelfbouw

Bericht door mish »

Oke, ik heb een 9t tandwiel erop zitten. Tis een brandstof probleem. Zondag maar even met sproeiers testen :)
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Puch zelfbouw

Bericht door Lg tweewielers »

Ik rijd nooit onder de 10 T 11 T
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch zelfbouw

Bericht door Timotje231 »

Waarom niet?
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

Re: Puch zelfbouw

Bericht door dennis »

mish schreef:De 15 mm bing carburateur erop gezet. De Puchh rijdt nu bijna helemaal goed. Met het optrekken nog even bleuh, kort daarna gaat de Puch als een speer. Heb nu een 76 sproeier in. Groter ging slechter, denk een slagje kleiner?

Maar goed, woon in een woonwijk, testen maar een beetje in Groote broek. :) #-o
Ik ben nooit weg geweest van bing.
Ik heb altijd del carb gebruikt mede omdat daar meer sproeiers in zit.
Meestal als hij in het begin bleuh zegt is het een oppak sproeier die te klein is, nu weet ik niet of bing dat ook heeft, ik dacht zelf dat bing maar 1 sproeier heeft.

Ik had het ook laatst dat die van mij bleuh deed als ik op trok, ff wezen spelen met de gasnaald , maar dat hielp niet grotere oppak sproeier er in en weg was het, maar dat is met een dell carb.

Meschien moet je ook ff met je gasnaald spelen ff hoger zetten.
old school rules
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

Re: Puch zelfbouw

Bericht door dennis »

Graag gedaan timo.

Ik heb er zelf ff mee gereden met 9t met mijn setup ging lekker,trekt als een beest alleen maakte die van mij heel veel toeren op het rechte stuk.

Zo als jullie setup hebben kan het geen kwaad 9t.
gewoon proberen als het niks is 1t groter.
ik rij nu ook met 10t.

gr
dennis
old school rules
Plaats reactie