Naar mijn bescheiden mening speelt met name de primair roterende massa de grootste rol in het opaccelereren (loopt toch ff in korte tijd van 2000 rpm naar 12000 rpm). Secundair acht ik minder zinvol omdat dit nagenoeg 1:1 met het achterwiel loopt en je dus hier heel veel moet besparen om hetzelfde resultaat te halen.
Deze uitsparingen waren reeds onzinnig omdat ik de startkoppeling toch niet gemonteerd had. Een open koppeling werkte op onze bikes beter omdat bij een warme motor de slip nu gelijk blijft als bij koude motor.
We hebben ook nog een test gedaan met een koppelingshuis waarin aan de achterzijde gaten gemaakt zijn met een diameter van ca 20 mm. Dit geeft niet veel verbetering.
De nieuwe koppeling heeft vandaag in Nijverdal zijn vuurdoop gehad en werkt voortreffelijk. Hij slipt mooi en grijpt vervolgens heel gedefinieerd aan. Ik heb de koppeling even tussen twee heat's uit elkaar gehad en ziet er werkelijk als nieuw uit.
Ik ga nog 1 kleine modificatie doorvoeren waarbij de middenkern ook aan de voorplaat vast komt te zitten. Ik ga dit niet lassen, echter met een paar verzonken schroefjes monteren. Draadgaten zitten er reeds in dus moet geen probleem meer zijn.
Voor wat betreft het imitatiefilter. Hier heb ik nog geen problemen ondervonden. Met en zonder filter zijn de prestaties gelijk, dus ik verwacht geen problemen met de airflow. Mijn filterdiameter (aansluitrubber) is 45 mm dus het is niet zo'n klein flutdingetje met veel weerstand.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Ik gebruik chinese remmetjes. Remmen die goed ?? Nou eigenlijk kan het beter. In het begin zijn ze erg vaag maar lopen wel snel in. Ze zijn voor een niet al te extreem snelle bike redelijk goed bruikbaar.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]