Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 30 jan 2004, 18:13
door Gast
bedankt voor de info maar als hij nog sneller weg trek moet ik een dragstar achter kant maken want nu wil hij maar 1ding en dat is op een wiel rijden(achter) ongeacht de snelheid denk dat ik mijn tandwielen moet veranderen zit nu op 11/26 en de top ligt denk ik boven de 60k/u.

Geplaatst: vr 30 jan 2004, 18:21
door Gast
leg er een 13 of 14 tands op vanvoor
dan trekt ie een stuk minder maar rij je rond de 80 mischien

Geplaatst: za 31 jan 2004, 20:51
door Gast
Is goe gaat het vanderweek ff testen.

Geplaatst: ma 02 feb 2004, 20:36
door John_W
Werking van powerbox is eigenlijk erg eenvoudig. Wanneer je meer vermogen uit een blok wil halen, moet je ervoor zorgen dat er meer mengsel in gaat. Een van de dingen is dat je de inlaatpoort langer openzet. Echter dit moet niet te lang zijn, omdat er op een gegeven moment geen vacuum meer is, en het aanzuigen stopt. Ideaal is natuurlijk de membraam. Deze sluit automatisch als het vacuum stopt.

Heb je de ademhaling van je blok "goed" voor elkaar (juiste carburateur, mooi vloeiend spruitstuk en een juiste afstelling) dan kunnen er toch problemen optreden. Het beste is de ademhaling van een motorblok te vergelijken met een grote groep mensen die probeert vanuit de gang snel door een deur te rennen. Echter een grapemaker gooit de deur dicht en iedereen botst op elkaar en stuitert terug. Dit terugstuiteren gebeurt ook in het inlaattraject. De gasstroom stopt en keert om en blaast min of meer in de carburateur. Dit terugblazen verhindert dat de volgende zuigbeweging voldoende mengsel aangemaakt wordt.

Dit is dus eigenlijk een fout die bijvoorbeeld ontstaat door een te kort spruitstuk. Deze fout kan opgelost worden met een extra kamer aan het spruitstuk, vergelijkbaar met een nis in de gang in bovengenoemd voorbeeld. Deze nis geeft de mogelijkheid dat de mensen zich hergroeperen en al vast klaar staan om de volgende keer weer als groep te gaan rennen.

Deze extra nis wordt opeen tweetaktmotor vaak een powerbox genoemd. Het volume van deze box is motorafhankelijk en daarom is een standaard box kopen niet altijd een optie. Afstellen ervan is een tijdrovende aangelegenheid. Soms is alleen een slangetje wat enerzijds op het spruitstuk zit en anderzijds een blindstop heeft, al voldoende.

Vaak is dit soort fouten gemakkelijk te ontdekken door bij lage toeren vol gas te geven. Merk je dat er dan relatief veel benzine op je filter slaat, dan wordt het tijd om met het volume van de inlaat te spelen. Dit fenomeen wordt vaak extra versterkt door de open luchtfilters die rechtstreeks op de carburateur staan.

Voor de liefhebber is er voldoende literatuur te vinden waar dit soort dingen beschreven staan. Verwacht echter geen panklare oplossing voor je eigen blokje. Tweetakt motoren zijn nog steeds een soort orgel. De toon wordt door vele factoren bepaald, en wanneer je iets veranderd, is alles ontstemd.

Geplaatst: za 07 feb 2004, 18:57
door Gast
oke snap het nu maar hij rijd perfect dus laat het hier bij.

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 11:33
door Markie
WAAAA!!!! super mooi, echt knap gedaan
owjah ik heb ook het idee dat je voorvork naar binnen is geknikt maar zal wel gezichtsbedrog wezen!
mooj

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 11:42
door Gast
mooi man :) MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI :) ik en men pa gaan ook beginnen aan onze 2de mini :) als men eerste af is verkoop ik hem :) en maak ik een nieuwe :d

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 17:23
door Gast
Markie schreef:WAAAA!!!! super mooi, echt knap gedaan
owjah ik heb ook het idee dat je voorvork naar binnen is geknikt maar zal wel gezichtsbedrog wezen!
mooj
THX met de voorfork is niks mis staat precies goed

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 17:27
door Gast
Sphere schreef:mooi man :) MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI :) ik en men pa gaan ook beginnen aan onze 2de mini :) als men eerste af is verkoop ik hem :) en maak ik een nieuwe :d
als je aan je tweede gaaat beginnen neem dan een andere maat van je frame 30x15x2 of 40x15x2 want 40x40 is iets aan de grote kant maar wel sterk :D

Geplaatst: za 21 feb 2004, 10:19
door Gast
@minirider: welke tekeningen heb je gebreuk bij de eerste minibike.....?
bruut dingentje trouwens :lol:

Geplaatst: za 21 feb 2004, 13:45
door Gast
spitfire schreef:@minirider: welke tekeningen heb je gebreuk bij de eerste minibike.....?
bruut dingentje trouwens :lol:
ik heb de tekening van de polini site gebruikt en een paar kleine aan passingen gedaan.

Geplaatst: wo 17 nov 2004, 19:32
door Gast
hehe, those little guys, just fits the bikes perfectly! :D

- good job