Pagina 3 van 4

Geplaatst: do 26 aug 2004, 15:46
door Gast
foto's !!!!!!! en ook specifice van het blok krukas en dergelijke he
massel

Geplaatst: za 28 aug 2004, 11:46
door üntiej#21
het IDee van een scooterblok is heel erg simpel.:

men nemen een Piaggio, minarelli, of een ander scooterblok, en je slijpt en haalt alles eraf wat met een Vario te maken heeft.
dan houd je alleen je krukasruimte over.. en je cilinder + carb + koelprut..

op de linkerkant van de krukas (van achteren gezien), moet je een originele fabriekskoppeling maken, welk merk is niet echt van belang, polini, grc, blata..
deze kun je DENKIK pas maken door je krukas af te draaien, en er een randje in draaien, zodat de koppeling daar mooi en precies in en omheen valt..:)

Nu is het een kwestie van opvoeren... cilinder, carburateur, spruituk, membraan, radiateur bevestigen..

dit is het idee..:)

Geplaatst: za 28 aug 2004, 13:50
door Gast
ja snap ik maar ik wil da wel eens weten hoe ze dat doen dan met de krukas en koel pompje enzo heb ik alvast een voorbeeldje

Geplaatst: di 31 aug 2004, 21:02
door Koen
Bij deze weer een update:

Aan de minibike is op een paar dingen na niet veel verandert.
Afgelopen week heb ik het blok weer onderhanden genomen.
Vandaag bij Startrick Tuning geweest, het resultaat op de testbank was goed.

Het maximum vermogen is gestegen met 1 pk, maar de powerband is echt veel breder geworden. Dat was ook mijn bedoeling..

Het vermogen steeg terwijl hij goed warm werd, dit kun je ook zien op de onderstaande grafiek.

Afbeelding

Geplaatst: di 31 aug 2004, 23:40
door Wim
Koen schreef:Bij deze weer een update:

Aan de minibike is op een paar dingen na niet veel verandert.
Afgelopen week heb ik het blok weer onderhanden genomen.
Vandaag bij Startrick Tuning geweest, het resultaat op de testbank was goed.

Het maximum vermogen is gestegen met 1 pk, maar de powerband is echt veel breder geworden. Dat was ook mijn bedoeling..

Het vermogen steeg terwijl hij goed warm werd, dit kun je ook zien op de onderstaande grafiek.




Yo

strakke grafiek!!!!

gaaf!!

ben benieuwd!!

cya on track de 4e!!


Wim

Geplaatst: wo 28 dec 2005, 20:30
door Koen
28-12-2005: Update pagina 1

...

Geplaatst: wo 28 dec 2005, 20:52
door Xigh
Hele mooie bike, wat is je streven qua vermogen met de nieuwe uitlaat en cilinder?

Geplaatst: wo 28 dec 2005, 22:41
door Koen
De cilinder is niet nieuw, maar de bestaande wordt eerst aangepast. De huidige cilinder heeft wel wat sporen van het racen. Ik wil niet direct een nieuwe pakken voor dit probeersel.

Het streven is meer vermogen en trekkracht. Meer dan 11 pk op deze testbank moet haalbaar zijn..

...

Geplaatst: wo 28 dec 2005, 23:03
door Xigh
Sorry dacht dat het nieuwe cilinder was. Jah als die probeersel op de oude goed werkt dan kun je het later altijd nog toepassen op de nieuwe. 11 is geen gek streven lijkt me.
Succes in ieder geval.

Geplaatst: wo 28 dec 2005, 23:19
door rossi-nr.1
hoi koen!

hoest met je eigen herstelling?? daar ook een update over graag :wink:

en die cilinderkop nieuw gemaakt..of bestaand uitgedraaid naar eigen specs?
(denk het laatste)

en vind je bike mooi etc...maar je bent geen man van de foto's..

is een hint :wink:

Geplaatst: wo 28 dec 2005, 23:33
door Koen
De cilinderkop is geheel naar eigen ontwerp en zelf gemaakt. De basis was een nieuwe 50cc cilinderkop. Deze heb ik voorzien van een alu prop. Zo was er een nieuwe basis...
maar je bent geen man van de foto's..
Waarom heb ik een digitale spiegel reflex??
Ik begrijp wat je bedoelt..... :D

Geplaatst: wo 28 dec 2005, 23:45
door rossi-nr.1
oke..hoop dat je er wat aan gaat doen:P..is altijd leuk om meer foto's te zien.

maar je vergeet een vraag van me...over je eigen herstel.

gr.

Geplaatst: wo 28 dec 2005, 23:53
door Koen
Ohja..

De ene dag gaat het goed met mijn enkel.. Dan kan ik goed lopen, hardlopen en licht sporten.. De andere dag dan gaat het minder goed en is normaal lopen er niet bij.

Ik zal altijd een beperking houden in de beweging van de enkel, dit levert in de toekomst ook problemen op in de vorm van slijtage. Dat kunnen ze nu al zien..

Ik ben vorige maand geopereerd aan mijn enkel. Dit zou de pijnklachten moeten verhelpen, echter dezelfde pijn is nog steeds aanwezig op dezelfde plaats in mijn enkel. Ik moet in de komende weken weer door de ziekenhuis molen voor dit probleem.

Voor de rest is de therapeut erg tevreden en mag ik zeker niet klagen, in eerste instantie was de toekomst van mijn enkel donkerder voorspeld.

Geplaatst: do 29 dec 2005, 00:06
door rossi-nr.1
goed om te horen!...

zie je jezelf al wel weer een x op een bike zitten?

klinkt lullig..maar tijd zat om een ultieme bike te bouwen zou je zeggen:)..

nog een vraag..

cilinderkop zelf berekent?? en met wat?

gr.

Geplaatst: do 29 dec 2005, 00:27
door red devil
hej koen .. waar ga jij dan met je minibike naar de testbank dr staat in gaanderen bedoel je dan gaanderen bij TERBORG ? want ik weet 123 nergens hier in de buurt iemand met een testbank :roll:

maar ziet dr al zkr goed uit weer ! succes met de minibike en natuurlijk met je zelf dat je snel opgeknapt bent :!: