Mijn Aller Eerste Bike! :)

Fabrieks bikes (BEHALVE chinese bikes) - Factory bikes (except chinese bikes)

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

bastiaanssenmartijn
nieuwe gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 22:13

Re: Mijn Aller Eerste Bike! :)

Bericht door bastiaanssenmartijn »

Lg tweewielers schreef:haha welk jij kom jij ? Google heb je wel van gehoord denk ik ?

http://www.motulshop.nl/nl/33-motul-800 ... fiets.html

Je moet trouwens de motul 800 factory hebben racing. Verschil met cross olie weet ik niet.

Verhouding moet 1:40 wezen. niet meer en niet minder! ( vooor een app van 2t mengen. appstore oil/gas calculator 2 stroke )

Welk ik kom ik? :P

Natuurijk heb ik vantevoren gegoogled maar ik vroeg me gewoon af of er winkels waren in de buurt waar je dat kon halen want bij mijn benzine station of halfords ofzo kon ik het niet vinden
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Mijn Aller Eerste Bike! :)

Bericht door Lg tweewielers »

Goede olie koop je alleen bij "sommige" scooterzaken die ook snel spul hebben. en motorzaken.

Vaak is het online bestellen.

En ja welke jij kom jij haha ik snap em zelf ook niet :lol:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Re: Mijn Aller Eerste Bike! :)

Bericht door MLeer58 »

Heb zelf castrol race olie, is ook zeer goed (en ruikt lekker als het je uitlaat uit komt :p)

En omdat je een bike hebt met redelijk wat compressie kan ik je aanraden om op Euro98 te gaan rijden, zorgt ervoor dat je minder kans hebt op detonatie.
Gebruikersavatar
Minibike-Tuner
forum gebruiker
Berichten: 1368
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 17:42
Locatie: Rijen, Noord-Brabant

Re: Mijn Aller Eerste Bike! :)

Bericht door Minibike-Tuner »

Lg tweewielers schreef: Je moet trouwens de motul 800 factory hebben racing. Verschil met cross olie weet ik niet.
Je kunt van de Motul 800 juist beter de offroad versie pakken (cross dus).
Deze is net iets dunner dan de road racing, prima voor de kleine onderdeeltjes in een minibike blok.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Mijn Aller Eerste Bike! :)

Bericht door Lg tweewielers »

Oke, nja ik denk niet echt dat het een verschil maakt.. Zolang je maar een goede full syn olie hebt.

Castrol a747 Motul 800 e.c. zijn superieur. Maar vele anderen doen ook niet onder.

Ik doe alleen de hele dure olie in echt getunede motoren dus echt met bewerkte cilinder, hoge compressie e.c. Elke fabrieksklare motor loopt gewoon goed op een normale full syn olie.

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: Mijn Aller Eerste Bike! :)

Bericht door minipower »

Lg tweewielers schreef:Oke, nja ik denk niet echt dat het een verschil maakt.. Zolang je maar een goede full syn olie hebt.

Castrol a747 Motul 800 e.c. zijn superieur. Maar vele anderen doen ook niet onder.

Ik doe alleen de hele dure olie in echt getunede motoren dus echt met bewerkte cilinder, hoge compressie e.c. Elke fabrieksklare motor loopt gewoon goed op een normale full syn olie.

Gr,
Daar loopt hij misschien wel op maar hoe lang hij blijft lopen in verhouding met goede olie....

In der tijd op aanraden van bert deroue ipv. Castrol tts eens motul 800 met verhouding 1:42 uit mijn hoofd zodat je per liter 25 ml olie toevoegt geprobeerd en dat verschil was voor mij in zowel slijtage als hoe hij liep te merken.

Sinds dien nooit meer van motul 800 cross af gegaan al is het zeker niet de goedkoopste olie :wink:

We hebben hier trouwens op het forum ook nog de vader van Kevin ( Ruud ) die motorx ofzo gebruikt en daarbij hoef je maar heel weinig olie toe te voegen....
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Mijn Aller Eerste Bike! :)

Bericht door Lg tweewielers »

minipower schreef: Daar loopt hij misschien wel op maar hoe lang hij blijft lopen in verhouding met goede olie....
.
Maakt niks uit. Ik zeg niet de aldi olie erin gooien maar gewoon de goedkopere full syn met de standaard cilinders werkt perfect, je gaat pas op de buiggrens van de zuigerveer zitten met grotere poort en met de orginele toerentallen kan het ook perfect, de belasting valt best mee daar zijn ze ook op gemaakt he. Ga je erboven ja dan moet je wel om hem heel te houden. Zolang het maar een semi syn tot full syn olie is. volsynteet blijft beter op warme plekken van belasting zitten.

Geen budget olie
Semi syn met een licht motortje
Raceblokken full syn

0.25 pak ik ook per liter altijd. En het blok uit mekaar halen en bleuprinten heeft het meeste effect op de slijtage


Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Re: Mijn Aller Eerste Bike! :)

Bericht door ruud »

Leuk je vandaag even gesproken te hebben,rijden gaat zeker niet slecht met jou.
trainen snel x samen gr ruud :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Plaats reactie