Royal's snelle B1 replica Staat nu te koop!

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Trouwens nog 1 min puntje wat ik zeker gedaan zou hebben is er eerst mee leren rijden :? want opeens veel geld uitgeven en 10pkminder of meer onder je kont hebben zitten is wel anders ivm hard pluren en ervaring hebben want: Power is nothing without control :wink:
Ik vind dat ik aardig uit de voeten kon met mijn tai chi, kheb nog geen andere chinees me in zien halen.
De originele banden hadden net wat te weinig grip.

Ondertussen kan ik wel stellen dat ik toch wel IETS van minibikes af weet. De kinderen onder ons waren er waarschijnlijk nooit achter gekomen als de ontsteking op hun bike te zwak is, zoals bij mij het geval is.

Nee, deze keer doe ik het meteen goed. Een 17.5mm carb is trouwens ook moeilijk af te stellen met originele uitlaat in sommige gevallen.

De kracht, lef en knee-downs zijn er al, nu dus het rijden (in- en uitkomen van bochten etc.)

Dit is trouwens mijn 4e minibike (zelfbouw>chinees>tai chi>b1 rep.)
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ik moet zeggen: je houd wel van aanpakken zeg :!:
dit project gaat er erg hard doorheen!
prima werk,

m.v.g. Tim
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

hee mooie bike man,
even een vraag aan jou.
weet jij hoelang zo'n pmt t41 op je achtervelg mee gaat?
ik begrijp niet waarom je een dure pmt eronder gooit terwijl een chinees bandje langer mee gaat.
of is dit niet helemaal waar.

oke ze plakken beter maar daar betaal je dan ook voor :shock:
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Bericht door GerbenW »

tja... het blijft allemaal mooi he ! :)
alleen 1 nadeel..... iedereen gaat nu dat zelfde doen met een B1 repl... dus dat is wel weer minder.. dan gaat de apparthijd er eigelijk ook al weer van af,, :( :? :!:
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

basjee schreef:hee mooie bike man,
even een vraag aan jou.
weet jij hoelang zo'n pmt t41 op je achtervelg mee gaat?
ik begrijp niet waarom je een dure pmt eronder gooit terwijl een chinees bandje langer mee gaat.
of is dit niet helemaal waar.

oke ze plakken beter maar daar betaal je dan ook voor :shock:
Ja je betaalt wel wat maar je krijgt ook een supermooi bandje en je zal het verschil 20 keer merken. De banden zijn gewoon veel beter. En je kan beter die 70 euro betalen dan een chinees bandje zonder grip of iets.
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

maar nicolaas,
ik denk zelf dat de chineese dingen veel langer mee gaat.
ik ken iemand hier van het forum die voor 10 euro een chinees bandje had en er niet zo heel erg veel verschil mee merkte.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

basjee schreef:maar nicolaas,
ik denk zelf dat de chineese dingen veel langer mee gaat.
ik ken iemand hier van het forum die voor 10 euro een chinees bandje had en er niet zo heel erg veel verschil mee merkte.
Ik was gewoon toe aan een band met super veel grip. Ik moet zeggen dat de originele tai chi bandjes niet slecht waren als je ze op de goede spanning zette.

Ik had ergens gelezen dat wedstrijdrijders een seizoen met een pmt t41 setje doen (dat geld misschien niet voor iedereen).
Ik rijdt nooit over straat maar op een baan, en ik vind het in mijn geval wel noodzakelijk om goede banden te hebben. Ik had ook voor de pmt t40 kunnen gaan, die zijn harder = minder grip (nog veel) en slijten minder. Dan maar iets eerder een nieuwe band kopen..
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

GerbenW schreef:tja... het blijft allemaal mooi he ! :)
alleen 1 nadeel..... iedereen gaat nu dat zelfde doen met een B1 repl... dus dat is wel weer minder.. dan gaat de apparthijd er eigelijk ook al weer van af,, :( :? :!:
Daar heb je wel gelijk in. Maar ja, minibiken op zich is ook niet appart meer, wie heeft er nou geen chinees :P

Ik vind de b1 replica gewoon het mooiste model, al is de afwerking zeer slecht. De lassen niet mooi. De lakpatronen zijn niet goed afgeplakt, is lelijk (post ik wel een foto van). Er zit zelfs nog gelakte afplaktape her en der aan de tankzit (onder aan de rand).
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ik heb weer een klein beetje tijd vrij kunnen maken om aan mijn minibike te werken. Hij is zo goed als af! Morgen ga ik naar zaltbommel om de bike af te stellen. Ik hoop dat dit zonder al te veel geneuzel lukt. Ik houd er niet van om op locatie van sproeier te wisselen. Maar jah, ik rijdt alleen op een baan. Ook moet ik nog even kijken wanneer ik top zit morgen, want ik moet een kleinder achtertandwiel hebben (nu: 73t).

De kappen passen helaas niet meer door het snelgas, radiator en de uitlaat. Misschien probeer ik dit te fixen voor de volgende keer.

Hier wat foto's (ze zijn wat onduidelijk):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Patrickn

Bericht door Patrickn »

ziet er wel vet uit maar hoezo zit je uitlaat zo ver naar buiten gedraaid, of is dit de enige stand die mogelijk is met de abt uitlaat ???

mvg
Gebruikersavatar
DoC
forum gebruiker
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 19:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door DoC »

Ziet er netjes uit :D.

Een vraagje:

Hoe heb jij gezorgd voor stroom van je ventilator?, en kan je hem makkelijk opladen?

Thnx,

DoC
www.Indoorminibike.nl
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Patrickn schreef:ziet er wel vet uit maar hoezo zit je uitlaat zo ver naar buiten gedraaid, of is dit de enige stand die mogelijk is met de abt uitlaat ???

mvg
Hij zou iets verder naar binnen (voren) gedraaid kunnen worden, dan zit de demper ook verder onder het zitje. Het probleem is dat het expansiegedeelte dan tegen de tank aan komt. Voor dit probleem heb ik overigens nog meer maatregelen moeten treffen.
Volgens mij past er zowieso geen onaangepaste kuip op een mini met abt-uitlaat. Tjah..je kunt niet alles hebben.
Als je goed kijkt zie je zwarte band om de uitlaat en om een klein stukje frame zitten. Dit is hittebestendige kachelkoord. Dit heb ik gebruikt zodat de uitlaat klem zit en niet tegen het frame of cilinder aan trilt.
Ziet er netjes uit .

Een vraagje:

Hoe heb jij gezorgd voor stroom van je ventilator?, en kan je hem makkelijk opladen?

Thnx,

DoC
Ik heb een batterijhouder van een modelbouw-zender (afstandsbediening) gebruikt en daar 8x1,5 volt's batterijen in gedaan. Je zou er anderhalf volt oplaadbare batterijen in kunnen doen en er een lader op aan kunnen sluiten. Moet je wel ff aan de ventilator+batterijhouder+lader andere stekkertjes maken zodat ze op elkaar passen. Of het ding loshalen (zit vast met 2 kabelbinders) en de batterijen er uit halen en los opladen.
Ik zoek nog een 2-standenschakelaar voor op het stuur zodat ik de ventilator zo aan en uit kan zetten.
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Vandaag naar zaltbommel geweest voor z'n doop :lol:

Het viel zeker niet tegen. De bike loopt erg lekker, alleen er moet nog iets aan z'n stationair gedaan worden (te veel benzine). Zal wel weer een gekloot worden aangezien ik al een a8 gasnaald op de laagste stand heb en een stationairsproeier 30. Misschien de hoofdsproeier veranderen en hopen dat hij op top goed blijft rijden.

De eerste ronde was ik al 2x op mijn plaat gegaan. *OEPS* vergeten dat de banden nog gloednieuw waren beetje glibberig dus.
Een grote tegenvaller was de voorband, die heb ik niet vervangen door een beter exemplaar omdat ik dat niet nodig vond, echter hij is zo ovaal als ovaal maar zijn kan. Het voelde net alsof ik op een skippybal over de baan ging. Ik zal de band proberen te verleggen maar ik vermoed dat dat niet gaat lukken.

Het stuurgedrag werd sterk beïnvloed door de voorband dus. Verder remt de bike goed en gaat hij als een speer. Wel moet ik de koppeling iets strakker zetten, wel vreemd dat was bij de tai chi niet nodig. Komt denk ik door de hoogtoerige abt-uitlaat. Ik zat al wel halverwege het rechterstuk op top, dus er komt waarschijnlijk een iets kleiner achtertandwiel.

De koeling werkt perfect! Opgeboorde koelgaten + ventilator. Na het rijden liet ik hem ook nog koelen, want die uitlaat werd wel telkens erg heet onder m'n kont :oops: De tank werd wonder boven wonder niet heet ondanks de geringe ruimte tussen de tank en de uitlaat.

Niets kapot, geen lekken en zelfs geen gereedschap aangeraakt vandaag. Volgende keer wordt het blazen!
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Vandaag gekocht:
- PMT t41 voorband
- 67 tands grc tandwiel
- Clipon's (GRC?), oude was al ingescheurd
- Waterslang (ter vervanging of als reserve)
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

klinkt goed :!:
Plaats reactie