Il Negro Naked Bike | Heeft beurt nodig...<_<

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

marijnoo

Bericht door marijnoo »

Heb laatst de kuip eraf gehaald en het achterspatbord. Ook de chroomkleurige sierranden aan de zijkant zijn eraf. Heb ook al enkele ophangingen eraf gesloopt, want de kuip en het achterspatbord gaan er sowieso niet meer op.
Scheelt toch weer 2 kilo aan gewicht, oftewel rond de 10%. ;)
Dit weekend ga ik de tankzit schuren en spuiten, ook de stickers moeten er nog even af.
Verder binnenkort nog de overige ophangingen die ik niet meer gebruik eraf zagen.

Foto's volgen nog wel. :roll:
marijnoo

Bericht door marijnoo »

De kuip is gespoten, alleen voorspatbordje moet nog, maar de verf was op, zat precies genoeg in voor de tankzit. :lol:
Verder de ophangingen die ik niet meer gebruikt (kappen en sierstukjes) eraf gesloopt, zagen duurde me te lang en kon er niet lekker bij. :roll:
Binnenkort nog de bandenletters even witten met tipex of iets dergelijks (las ergens dat dat gebruikt werd geloof ik).

Voorspatbordje moet ook nog en velgen liefst ook, maar dat doe ik als hij uit elkaar ligt voor onderhoud.

Verder vind ik het wel goed zo voorlopig, eind van het seizoen (maand of 2/3) haal ik alles uit elkaar en verbeter ik enkele kleine onderdeeltjes en vervang/reinig ik wat nodig is.

Kuip nog extra nachtje laten drogen en morgen zet ik hem er weer op, dan zal ik ook foto's maken. Ook nog stickers erop, dit keer fatsoenlijke, dus niet weer loze getallen 1 tot 9. ;) :oops:

Naam is dus ook veranderd, aangezien de getallen eraf zijn, inclusief de 69. ;) Iemand kwam met de naam Il Negro en dat past er beter bij, naam boeit me ook weinig, als hij maar weer rijdt (deed het laatst niet, hopelijk nu wel weer), zo niet, dan moet ik de hele carb los halen. :x
marijnoo

Bericht door marijnoo »

Hierbij de foto's:

Afbeelding

Afbeelding


Het voorspatbordje moet dus nog, samen met nog enkele kleine dingetjes:

-ander frame gebruiken (heb er nog 1 liggen die iets steviger lijkt)
-demper beter vastzetten
-vliegwiel verlichten
-betere bougie
-rocketkey
-racemembraam
-strakkere koppelingsveertjes
-onderdelen smeren, reinigen, vervangen indien nodig

Dit gebeurd allemaal tegelijk, als alles uit elkaar ligt voor onderhoud. Zal in de herfst/winter gebeuren, omdat ik nu nog rijdt. :)
mini suzuki

Bericht door mini suzuki »

sow dies mooi eej ga je nu motories ???


Keep On tuning :wink:
marijnoo

Bericht door marijnoo »

mini suzuki schreef:sow dies mooi eej ga je nu motories ???


Keep On tuning :wink:
Ja binnenkort wat kleine dingetjes, zodat het allemaal iets beter loopt. Denk niet dat ik er dure onderdelen op zet, dan ga ik liever voor een B1 replicaatje. ;)
Geen technigas of iets dergelijks dus. ;) Hij trekt redelijk snel op en loopt 55, dus vind het ook wel prima. :) Thanks trouwens. 8)
marijnoo

Bericht door marijnoo »

Heb gisteren stickers erop geplakt, beide kanten dezelfde, zoals het hoort. ;) Dus geen rare getallen meer overal, maar sponsors die op beide zijkanten staan. Het klopt nog niet helemaal, omdat er meerdere sponsors voor 1 product zijn, maar goed, dat zijn details. ;)

Heb ook de benzineslangen schoongemaakt en het benzinekraantje losgehaald en schoongeblazen, die ging heel erg stroef. Hij draait nu veel beter (makkelijker) en de minibike startte weer normaal en viel niet uit toen ik (vol)gas gaf. :)
Ook luchtfilter eraf, maar dat zag er allemaal nog keurig uit. Heb de achterkant tot slot even laten stuiteren, hopelijk is het nu opgelost, anders moet de hele carb eraf. :o
Nu afwachten hoe het allemaal loopt als ik er weer op rijdt, maar kan nu niet met dit weer. :x
Laatst gewijzigd door marijnoo op vr 04 aug 2006, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Heey man mooie bike vet gedaan dat is dezelfde als de mijni frame dan he
marijnoo

Bericht door marijnoo »

speedydevil schreef:Heey man mooie bike vet gedaan dat is dezelfde als de mijni frame dan he
Dankje, stickers zitten er nu op. Vond het zonder toch mooier denk ik, spuit alles ooit nog wel een keer goed. ;)
Velgen en frame wellicht ook. 8)
Gebruikersavatar
ferryn
forum gebruiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 11 apr 2006, 14:51
Locatie: 3de Doos Rechts
Contacteer:

Bericht door ferryn »

marijnoo schreef:
speedydevil schreef:Heey man mooie bike vet gedaan dat is dezelfde als de mijni frame dan he
Dankje, stickers zitten er nu op. Vond het zonder toch mooier denk ik, spuit alles ooit nog wel een keer goed. ;)
Velgen en frame wellicht ook. 8)
ik vind het jammer dat ze kuip er niet meer op komt,maar ja het is jouw bike
veel suc6 verder
[quote="Divirion"]De zoekfunctie geeft pas een hoop vermogen.

[img]http://i92.photobucket.com/albums/l5/Divirion/zoeken.jpg[/img][/quote]
RaceBeest

Bericht door RaceBeest »

Mooie strakke bike man :wink:
Veel succes ermee :wink:
marijnoo

Bericht door marijnoo »

Vond die kuip vanaf het begin al onhandig, met sturen en achterin de auto zetten. ;)
De minibike is wel ongeveer 10% lichter na het strippen. :D Alles bij elkaar woog 2 kilo (kuip, chroomversiering, achterspatbord en de ophandingen ervan).

Net weer even gereden en rijdt weer top, strart weer na 1 of 2x trekken en trekt heerlijk op.
Geen 1 x meer uit gevallen. :D

Probleem was dus enkel benzinekraantje losser maken en slangen schoonblazen. 8) Tot nu toe goeie ervaring met een chinees dus. =D> :mrgreen:
Gebruikersavatar
ferryn
forum gebruiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 11 apr 2006, 14:51
Locatie: 3de Doos Rechts
Contacteer:

Bericht door ferryn »

marijnoo schreef:Vond die kuip vanaf het begin al onhandig, met sturen en achterin de auto zetten. ;)
De minibike is wel ongeveer 10% lichter na het strippen. :D Alles bij elkaar woog 2 kilo (kuip, chroomversiering, achterspatbord en de ophandingen ervan).

Net weer even gereden en rijdt weer top, strart weer na 1 of 2x trekken en trekt heerlijk op.
Geen 1 x meer uit gevallen. :D

Probleem was dus enkel benzinekraantje losser maken en slangen schoonblazen. 8) Tot nu toe goeie ervaring met een chinees dus. =D> :mrgreen:
Tot nu toe dan :D
veel suc6
[quote="Divirion"]De zoekfunctie geeft pas een hoop vermogen.

[img]http://i92.photobucket.com/albums/l5/Divirion/zoeken.jpg[/img][/quote]
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Die kuip is inderderdaad !CENSUUR!
Met sturen sleutelen enz. enz.
Ik heb wel die chrome versieringen erop gelaten maar die heb ik ornaje gespoten. :P

maar verder zeer mooie bike en maak je het voorspatbordje ook nog mat zwart :?:
marijnoo

Bericht door marijnoo »

speedydevil schreef:Die kuip is inderderdaad !CENSUUR!
Met sturen sleutelen enz. enz.
Ik heb wel die chrome versieringen erop gelaten maar die heb ik ornaje gespoten. :P

maar verder zeer mooie bike en maak je het voorspatbordje ook nog mat zwart :?:
Ja die moet nog en de tankzit ook beter, maar had verf tekort voor een derde laag. ;)
ferryn schreef: Tot nu toe dan :D
veel suc6
Ik verwacht geen grote problemen, ik ga er normaal mee om. Enige tot nu toe was dus even de carb reinigen en ik moest een ketting vervangen, maar dit was eigen schuld door verkeerd stellen. :oops:
Niets dan lof dus, vooral voor dat geld. ;) Ik zie dan ook geen enkele reden om een fabrieksbike te halen, zit wel over een watergekoelde te denken een keer. Eerst deze maar verslijten. :wink:
marijnoo

Bericht door marijnoo »

Weer lekker gereden af en toe sinds de laatste post, ging prima.
Ook een kleine endurance van 14 km ongeveer, hij werd wel warm, maar bleef het doen. Uiteraard hebben we wel 2x gestopt em alles even af te laten koelen. ;)

Helaas had ik de laatste keer minder geluk; ik hoorde opeens een klap tijdens het rijden...bleek dat mn ketting er weer af lag (zou zweren dat ik hem goed had gesteld :roll:) en die had de schroeven van het tandwiel onthoofd. :shock: De ketting was nog heel, wat me mee viel, die dunne zijn sterker dan ik dacht. ;) Alleen wel krom, dus het is nog maar afwachten of hij erop blijft zitten, heb het nu heel strak gespannen om weer in vorm te krijgen, maar geef het weinig kans. :x
Tevens is het afwachten of het tandwiel blijft zitten, 2 van de 3 schroeven steken nog ietsje uit en 1 is wat dieper naar binnen geknapt.


Ik laat alles nog even staan om hopelijk recht te trekken en dan even testen, maar waarschijnlijk zit ik aan een nieuwe ketting, dan zal ik ook meteen iets aan het tandwiel doen.

Overigens ook maar eens de koppeling gechecked, die zag er nog prima uit, cilinder ook even proberen te checken, door het gat van de bougie. Kon het echter niet goed zien, maar volgens mij zit dat ook nog goed.
Maar heb ook nog maar 8 liter opgereden natuurlijk. ;)
De 20 liter moet wel te halen zijn denk ik. 8)
Plaats reactie