UPDATE:::::perry1990 b1 replica
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- perry1990
- forum gebruiker
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
- Locatie: *geen sponsor*
- Contacteer:
UPDATE:::::perry1990 b1 replica
hallo ik heb vandeweek een b1 gekocht bij nemeco
ik kreeg hem binnen en heb hem goed geinspecteerd op fouten
die er bijna niet te vinden waren
dus ik dezelfde avond nog de koelkanalen aangepast
en opgeboort naar 6 mm als dit fout gaat dan maak ik er alsnog 7 van
de uitlaat hing ook zo schreef als wat dus ook maar even zo recht mogelijk gezet net zoals bij me ouwe bike
hier foto
b1
chinees
ook vondt ik dat de afwerkingen niet egt mooi waren bij deze bike
de lasnaden en het frame werk en het kappenwerk waren niet egt mooi
het zitje zat ook niet goed vast dus dat is nu opgelost
foto
ook schrok ik van heel de achterbrug alles staat schreef
zoals wiel,spatbord,frame zelf,en natuurlijk de uitlaat erbij
hier een foto van het achteraanzicht
nu ik zowat alles gecontroleerd had op losse schroefjes en dergelijke
ben ik me bike rij klaar gaan maken
ik heb er gedestiliseerd water ingegooit(zonder 2%boorolie)en benzine 1 op 25 gedaan van het merk shell
hier foto
[url=http://imageshack.us]
toen ben ik een testrid gaan maken op de maasvlakte op een recht stuk
en de bike was boven mijn gedachten uit gekomen
HIJ TREKT ALS EEN YEKO in vergelijking met die standaart chinees
ik gaf rustig gas en steeds iets meer en opeens schoot hij over naar het optrekken en hij schoot weg en maakte bijna een auto weeli
dus de koppeling goed en rustig de vorm van de kom laten aanemen
en toen weer terug naar huis gegaan
toen zag ik dat het water behoorlijk vies was
dus leeglatenlopen en doorgeblazen tot hij helemaal leegwas
en 2 liter normaal water door de radiateur gespoeld en er
kwam een hoop viezigheid uit na die 2 liter was hij zo goed als schoon
dus nieuw gedestileerdwater ingedaan
er gaat zown 3/4 liter in
ik zat er ook aan te denken ommijn racesliks van mijn ouwe bike op de b1 te doen omdat de banden die er nu op zitten(regenbanden) niet egt veel grip hebben dus dat word vandeweek gedaan
nu me bike gepoetst en alles helemaal rijklaar gemaakt zodat ik zondag
25 juni kan rijden in poeldijk
mensen herkenne mij an me wuppie
foto
updates komen later
UPDATE 2:
oke dus zoals al gezegdt in het topic ging ik maar ff me achterkant
rechter zetten zoals :spatbord en uitlaat
ik heb het achterspatbord eraf gehaalt en het gat in de horizontale lengte uitgevreest zodat ik het spatbord schuiner of in dit geval rechter
kan zetten
dit is het geworden
stukken beter tog
ik heb ook de uitlaat gedaan
fototje
dus dit ziet er ook al veel beter uit
1 in het geheel v(vergelijk deze maar met die andere kijk ht verschil)
het wiel staat nu ook alweer recht
ik heb overigens ook nog rubbertjes tussen me tank kap en me frame gedaan bij het balhoofdt omdat ik vondt dat deze veel te veel klapperde
foto
foto
ik heb gewoon een inbus bout genomen en in de rem zelf gedraait (daar zit geen schroefdraad) hij klemt zichzelf vast nu in de rem en niet in het frame omdat het gat van het frame groter is dus heefdt hij alsnog een
kleine speling in de rem zitten zoals hoord.
zo ik ben weer een half jaar weggeweest en nu wil ik weer wat gaan doen an de bike
ik heb van nylus carters met c3 lagers, krukas, zuiger met naaldlager en een verligt vliegwiel gekocht.
ik moet het nog binnen krijgen maar dat komt morgen mischien
ik heb heel de bike uit elkaar gehaalt zodat ik de nieuwe spullen meteen kan monteren
hier fototje van hoe hij er nu bij staat
en hier van alles wat er af is gehaalt
hier alvast een foto van het verlicht vliegwiel
hier foto van een normaal vliegwiel
ik kwam ook nog een paar problemen tegen zoals me remmen die niet goed waren
me voorwiel lager die ingedeukt was die heb ik toen gelijk vervangen
en ik heb me gashendel vervangen
kheb me remkabel vervangen door een nieuwe
en nu moet ik nog me waterpotje zien te monteren
UPDATE
ik heb me spullen binnen en kben gelijk begonnen
ik heb als eerst me carb eropgezet en toen het blok op me bike gezet
toen me koppeling er los opgezet
want ik krijg morgen van bram_snoek een zuigerstoper dan kan ik alles vast draaien
en toen aan de andere kant maar me vliegwiel eropgezet en me waterpompsnaartje en me bobine
et ging vrij makkelijk allemaal
aleen ik heb ook een nieuwe zuiger gekocht maar me naaldlager past er net niet tussen iemand een oplossing ??
en ik heb een polini waterpotje aleen me nippeltje is gebroken iemand iedee waar ik dit kan kopen en het is btw wel een dikkere schroef als die van de standaart waterpotjes voor de b1 replica,s
foto
UPDATE
me blok staat weer in elkaar aleen moet ik nog ff vloeibare pakking kopen
om me colinder dicht te gooien
foto
ook heb ik me radiateur verstevigde zoals je ziet op de foto
me waterpotje had ik iets moois voor gevonden
me chineese bike heefdt op de achterremm een soort plaatje die ook om de as heen zit nou die heb ik erafgehaalt en het past
zo staat me potje niet aleen een stukje verder maar ook een stukje hoger
foto
nu nog andere slangen kopen en dan zit het goed (ik moet aleen nog een nippeltje maken)
wat me wel tegenviel was dat me benzine slangentje en me gaskabel bijna tegen me uitlaat aan zit kan dat kwaad? ik heb het zoveel mogelijk bij de uitlaat weggehaalt
foto
meer updates volgen
ik kreeg hem binnen en heb hem goed geinspecteerd op fouten
die er bijna niet te vinden waren
dus ik dezelfde avond nog de koelkanalen aangepast
en opgeboort naar 6 mm als dit fout gaat dan maak ik er alsnog 7 van
de uitlaat hing ook zo schreef als wat dus ook maar even zo recht mogelijk gezet net zoals bij me ouwe bike
hier foto
b1
chinees
ook vondt ik dat de afwerkingen niet egt mooi waren bij deze bike
de lasnaden en het frame werk en het kappenwerk waren niet egt mooi
het zitje zat ook niet goed vast dus dat is nu opgelost
foto
ook schrok ik van heel de achterbrug alles staat schreef
zoals wiel,spatbord,frame zelf,en natuurlijk de uitlaat erbij
hier een foto van het achteraanzicht
nu ik zowat alles gecontroleerd had op losse schroefjes en dergelijke
ben ik me bike rij klaar gaan maken
ik heb er gedestiliseerd water ingegooit(zonder 2%boorolie)en benzine 1 op 25 gedaan van het merk shell
hier foto
[url=http://imageshack.us]
toen ben ik een testrid gaan maken op de maasvlakte op een recht stuk
en de bike was boven mijn gedachten uit gekomen
HIJ TREKT ALS EEN YEKO in vergelijking met die standaart chinees
ik gaf rustig gas en steeds iets meer en opeens schoot hij over naar het optrekken en hij schoot weg en maakte bijna een auto weeli
dus de koppeling goed en rustig de vorm van de kom laten aanemen
en toen weer terug naar huis gegaan
toen zag ik dat het water behoorlijk vies was
dus leeglatenlopen en doorgeblazen tot hij helemaal leegwas
en 2 liter normaal water door de radiateur gespoeld en er
kwam een hoop viezigheid uit na die 2 liter was hij zo goed als schoon
dus nieuw gedestileerdwater ingedaan
er gaat zown 3/4 liter in
ik zat er ook aan te denken ommijn racesliks van mijn ouwe bike op de b1 te doen omdat de banden die er nu op zitten(regenbanden) niet egt veel grip hebben dus dat word vandeweek gedaan
nu me bike gepoetst en alles helemaal rijklaar gemaakt zodat ik zondag
25 juni kan rijden in poeldijk
mensen herkenne mij an me wuppie
foto
updates komen later
UPDATE 2:
oke dus zoals al gezegdt in het topic ging ik maar ff me achterkant
rechter zetten zoals :spatbord en uitlaat
ik heb het achterspatbord eraf gehaalt en het gat in de horizontale lengte uitgevreest zodat ik het spatbord schuiner of in dit geval rechter
kan zetten
dit is het geworden
stukken beter tog
ik heb ook de uitlaat gedaan
fototje
dus dit ziet er ook al veel beter uit
1 in het geheel v(vergelijk deze maar met die andere kijk ht verschil)
het wiel staat nu ook alweer recht
ik heb overigens ook nog rubbertjes tussen me tank kap en me frame gedaan bij het balhoofdt omdat ik vondt dat deze veel te veel klapperde
foto
foto
ik heb gewoon een inbus bout genomen en in de rem zelf gedraait (daar zit geen schroefdraad) hij klemt zichzelf vast nu in de rem en niet in het frame omdat het gat van het frame groter is dus heefdt hij alsnog een
kleine speling in de rem zitten zoals hoord.
zo ik ben weer een half jaar weggeweest en nu wil ik weer wat gaan doen an de bike
ik heb van nylus carters met c3 lagers, krukas, zuiger met naaldlager en een verligt vliegwiel gekocht.
ik moet het nog binnen krijgen maar dat komt morgen mischien
ik heb heel de bike uit elkaar gehaalt zodat ik de nieuwe spullen meteen kan monteren
hier fototje van hoe hij er nu bij staat
en hier van alles wat er af is gehaalt
hier alvast een foto van het verlicht vliegwiel
hier foto van een normaal vliegwiel
ik kwam ook nog een paar problemen tegen zoals me remmen die niet goed waren
me voorwiel lager die ingedeukt was die heb ik toen gelijk vervangen
en ik heb me gashendel vervangen
kheb me remkabel vervangen door een nieuwe
en nu moet ik nog me waterpotje zien te monteren
UPDATE
ik heb me spullen binnen en kben gelijk begonnen
ik heb als eerst me carb eropgezet en toen het blok op me bike gezet
toen me koppeling er los opgezet
want ik krijg morgen van bram_snoek een zuigerstoper dan kan ik alles vast draaien
en toen aan de andere kant maar me vliegwiel eropgezet en me waterpompsnaartje en me bobine
et ging vrij makkelijk allemaal
aleen ik heb ook een nieuwe zuiger gekocht maar me naaldlager past er net niet tussen iemand een oplossing ??
en ik heb een polini waterpotje aleen me nippeltje is gebroken iemand iedee waar ik dit kan kopen en het is btw wel een dikkere schroef als die van de standaart waterpotjes voor de b1 replica,s
foto
UPDATE
me blok staat weer in elkaar aleen moet ik nog ff vloeibare pakking kopen
om me colinder dicht te gooien
foto
ook heb ik me radiateur verstevigde zoals je ziet op de foto
me waterpotje had ik iets moois voor gevonden
me chineese bike heefdt op de achterremm een soort plaatje die ook om de as heen zit nou die heb ik erafgehaalt en het past
zo staat me potje niet aleen een stukje verder maar ook een stukje hoger
foto
nu nog andere slangen kopen en dan zit het goed (ik moet aleen nog een nippeltje maken)
wat me wel tegenviel was dat me benzine slangentje en me gaskabel bijna tegen me uitlaat aan zit kan dat kwaad? ik heb het zoveel mogelijk bij de uitlaat weggehaalt
foto
meer updates volgen
Laatst gewijzigd door perry1990 op do 22 mar 2007, 10:48, 11 keer totaal gewijzigd.
Groeten perry
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
- perry1990
- forum gebruiker
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
- Locatie: *geen sponsor*
- Contacteer:
hej ik dnek dat ik hem ff zo laat en dat er dan een ABT uitlaat onderkomt en een abt koppeling en aanpassen zoals het topic van *HANK*gaat me denk ik niet lukken ik ben niet zo goed als hem maar ik probeer wel het een en het ander te doen of te laten doen
er komt een dellorto 17.5 op en een tnt luchtfillter maar eerst moet ik die luchtfilters zien te vinden waar ze die verkopen
er komt een dellorto 17.5 op en een tnt luchtfillter maar eerst moet ik die luchtfilters zien te vinden waar ze die verkopen
Groeten perry
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
- perry1990
- forum gebruiker
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
- Locatie: *geen sponsor*
- Contacteer:
ik had deze kleur genomen omdat ik deze kleuren best wel mooi vondt
dus daar maak ik me verlopig nog niet druk om mishcien later wel als het tunen van het blok aan de gang is
dus daar maak ik me verlopig nog niet druk om mishcien later wel als het tunen van het blok aan de gang is
Groeten perry
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
- lorenzo#42
- forum gebruiker
- Berichten: 1776
- Lid geworden op: za 14 jan 2006, 23:28
- Locatie: Houthalen Oost (B)
- Contacteer:
- perry1990
- forum gebruiker
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
- Locatie: *geen sponsor*
- Contacteer:
ik was met de testrit een schroef kwijtgeraakt van me rem er zitten 2 groten ronden inbus schroeven in daar was ik er 2 van kwijt geraakt en 1 ervan terug gevonden nu mag ik van me pa aanstaande zondag niet rijden voordat er een oplossing voor is ik heb zogouw geen foto mischien morgen maar waar kan je die bestellen want ikwil graag met me neef rijen aanstaande zondag in poeldijk dus pls help me!!
Groeten perry
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
- perry1990
- forum gebruiker
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
- Locatie: *geen sponsor*
- Contacteer:
@wilko:Ja he het ziet er niet uit maar ik ga dat vandaag alemaal recht zetten
@AngelsEyes :ik heb Rehorst gebelt maar die verkopen ze niet:s
zeiden ze dus ik moet een andere oplossing vinden!
@AngelsEyes :ik heb Rehorst gebelt maar die verkopen ze niet:s
zeiden ze dus ik moet een andere oplossing vinden!
Groeten perry
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]