Max Tuned Chinees -- { # Lg } -- { Update Cilinder } --
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Max Tuned Chinees -- { # Lg } -- { Update Cilinder } --
Hallo allenmaal ,
Ik heb al enige tijd een chinees in de schuur staan die ik volledig langsamerhand aan het aanpassen ben, en als ik aan de andere bikes niks te doen heb dan probeer ik altijd wat aan deze te doen.
De Bedoeling is om een echte "getunde" chinese minibike te maken, dus dat houd in niet zomaar alle onderdelen erop zetten maar deze ook daadwerkelijk aan te passen voor zover dat mogelijk is.
Het uiterlijk word aangepakt, het word een mix't uiterlijk van een B1 rep en chinees wat mij me erg gaaf lijk, ik was hier ooit de eerste mee maar het idee ligt er al zo lang en ondertussen zijn er al meer van zulke bike opgedoken. .. maargoed als het resultaat maar goed word.
Dan nu het lijstje waar het allenmaal omgaat . .
De Setup :
-Motorisch :
Cilinder: 50cc Bigbore getuned
Cilinderkop: Hd kopje
Ontsteking: Vervroegde en aangepast
Uitlaat: Ulta high performance
Koppeling: 2 klauws racing
Carters : 49cc getuned + extra kanaal
Carburateur: 14 mm Dellorto
Membraan : 2 kleps race
Luchtfilter : Foam filter
-Rijdend gedeelte :
Frame: Aangepast chinees
Tankzit: Lg Disign
Voorvork: orgineel
Clipons: orginele
Remmen: Aangepaste
Wielen : chinees
Voor de rest is dit zoals het er nu bij staat en misschien word de lijst later nog wel groter.
Updates :
-------------------------------------------------------------------------------------
Getunede cilinder
Na enige tijd alles een beetje onderzocht te hebben en veel gefreesd is nu de cilinder eindelijk bijna klaar !
Wat is er allenmaal aan de cilinder gebeurd :
-Uitlaat en spoel timingen aangepast
-Spoelkanalen max verbreedt
-Uitlaatpoort verbreed ( ovale poort )
-Boosterpoort verdiept + verbreed
Foto's :
Blokje opgesteld om te meten :
Een Exel Sheet wat ik had gemaakt om alle gegevens e.d. in op te slaan en dingen in te rekenen enz. ( is wat groter maar ik had dit plaatje toevallig )
Dit heb ik gadaan mede om de slag e.d. uit te rekenen en timingen te vergelijken en als ik ergens een verandering heb van bijvoorbeeld een meetwaarde dan veranderd het uitgerekende deel automatosch mee dmv de exel formules.
Spoelkanalen :
links ( en rechts het zwarte stukje ) is het oude kanaal nog goed te zien ( foto halverwegen het bewerken dus niet het resultaat . . . ) :
De Cilinder van binnen :
Dat was het tot dusver, het begint al ergens op te lijken en hopen dat het uiteindelijk wat word met de bike.
Laat maar gerust een berichtje achter tips en opmerkingen zijn altijd welkom !
Groeten ,
Lars
Lg tweewielers
Ik heb al enige tijd een chinees in de schuur staan die ik volledig langsamerhand aan het aanpassen ben, en als ik aan de andere bikes niks te doen heb dan probeer ik altijd wat aan deze te doen.
De Bedoeling is om een echte "getunde" chinese minibike te maken, dus dat houd in niet zomaar alle onderdelen erop zetten maar deze ook daadwerkelijk aan te passen voor zover dat mogelijk is.
Het uiterlijk word aangepakt, het word een mix't uiterlijk van een B1 rep en chinees wat mij me erg gaaf lijk, ik was hier ooit de eerste mee maar het idee ligt er al zo lang en ondertussen zijn er al meer van zulke bike opgedoken. .. maargoed als het resultaat maar goed word.
Dan nu het lijstje waar het allenmaal omgaat . .
De Setup :
-Motorisch :
Cilinder: 50cc Bigbore getuned
Cilinderkop: Hd kopje
Ontsteking: Vervroegde en aangepast
Uitlaat: Ulta high performance
Koppeling: 2 klauws racing
Carters : 49cc getuned + extra kanaal
Carburateur: 14 mm Dellorto
Membraan : 2 kleps race
Luchtfilter : Foam filter
-Rijdend gedeelte :
Frame: Aangepast chinees
Tankzit: Lg Disign
Voorvork: orgineel
Clipons: orginele
Remmen: Aangepaste
Wielen : chinees
Voor de rest is dit zoals het er nu bij staat en misschien word de lijst later nog wel groter.
Updates :
-------------------------------------------------------------------------------------
Getunede cilinder
Na enige tijd alles een beetje onderzocht te hebben en veel gefreesd is nu de cilinder eindelijk bijna klaar !
Wat is er allenmaal aan de cilinder gebeurd :
-Uitlaat en spoel timingen aangepast
-Spoelkanalen max verbreedt
-Uitlaatpoort verbreed ( ovale poort )
-Boosterpoort verdiept + verbreed
Foto's :
Blokje opgesteld om te meten :
Een Exel Sheet wat ik had gemaakt om alle gegevens e.d. in op te slaan en dingen in te rekenen enz. ( is wat groter maar ik had dit plaatje toevallig )
Dit heb ik gadaan mede om de slag e.d. uit te rekenen en timingen te vergelijken en als ik ergens een verandering heb van bijvoorbeeld een meetwaarde dan veranderd het uitgerekende deel automatosch mee dmv de exel formules.
Spoelkanalen :
links ( en rechts het zwarte stukje ) is het oude kanaal nog goed te zien ( foto halverwegen het bewerken dus niet het resultaat . . . ) :
De Cilinder van binnen :
Dat was het tot dusver, het begint al ergens op te lijken en hopen dat het uiteindelijk wat word met de bike.
Laat maar gerust een berichtje achter tips en opmerkingen zijn altijd welkom !
Groeten ,
Lars
Lg tweewielers
Laatst gewijzigd door Lg tweewielers op ma 06 aug 2007, 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties !
Ja laten we hopen dat het boven de 4 pk uitkomt hoop op : 10.000 tpm
Alleen de uitlaat zit ik nu een beetje mee, ik denk dat de lenkte echt te lang is waardoor het koppel en tpm te laag blijft. . misschien zelf is gaan knutselen met een uitlaatje, altijd leuk om te proberen alleen is er weinig tijd, de zelfbouw wil ook een beetje aandacht
*Lg*
Ja laten we hopen dat het boven de 4 pk uitkomt hoop op : 10.000 tpm
Alleen de uitlaat zit ik nu een beetje mee, ik denk dat de lenkte echt te lang is waardoor het koppel en tpm te laag blijft. . misschien zelf is gaan knutselen met een uitlaatje, altijd leuk om te proberen alleen is er weinig tijd, de zelfbouw wil ook een beetje aandacht
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Bedanktcracy frog schreef:leuk dat je ook aan een cinees werkt lars heb ik ook gedaan cil poorten verbr en verdiept met een standaard cil werkt echt goed houd een big boor makelijk bij en ook heb je dan meer toeren mar jou werk is erg exsteem toch maar je probeerd het max eruit te halen
grtje tonny
Ja zo Max dat ik al door de cilinder heen heb gefreesd
Maar dat ga ik wel weer maken . .
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Bedankt . .Timmie schreef:Leuk gedaan hoor.
De inlaat van zon cilindertje is natuurlijk kinder spel.
Voor de uitlaatpoort doe je het netjes door de timing op te meten
Maar niet alleen de uitlaatpoort heeft een bepaalde timing periode dat deze openstaat, maar standaard is deze wel te laag ! je hebt ook de spoeltiming maar die is wel redelijk wat ik zo gemeten heb alleen moet ik het nog bekijken met het blokje in elkaar.
Raytje192 schreef: Ja eitje, zit geen inlaat op
Ja dit is het echte tune werk vergeleken met de puchjes
Eerst maar is het probleem wat ik nu heb oplossen en dan de rest verder zien , maar deze week ergens heb ik het wel klaar ( de cilinder dan ) en dan kan ik verder met wat anders maar dat zal ik wel posten . . .
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Raytje192
- forum gebruiker
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
- Locatie: Goes
- Contacteer:
Nou ja ik blijf het toch meer een uitdaging vinden om vermogen uit een puchje te krijgen Maar goed ik had ook niet de timingen gepakt die jij gepakt hebLg tweewielers schreef:Bedankt . .Timmie schreef:Leuk gedaan hoor.
De inlaat van zon cilindertje is natuurlijk kinder spel.
Voor de uitlaatpoort doe je het netjes door de timing op te meten
Maar niet alleen de uitlaatpoort heeft een bepaalde timing periode dat deze openstaat, maar standaard is deze wel te laag ! je hebt ook de spoeltiming maar die is wel redelijk wat ik zo gemeten heb alleen moet ik het nog bekijken met het blokje in elkaar.
Raytje192 schreef: Ja eitje, zit geen inlaat op
Ja dit is het echte tune werk vergeleken met de puchjes
Eerst maar is het probleem wat ik nu heb oplossen en dan de rest verder zien , maar deze week ergens heb ik het wel klaar ( de cilinder dan ) en dan kan ik verder met wat anders maar dat zal ik wel posten . . .
*Lg*
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer: