Ooit gehoord van overkill?Denna schreef:Desalniettemin zal dat ding niet niet lopen omdat die carburateur groter is. Al zet je er een 30mm op, dan zou hij nogsteeds lopen.
china power 1 the end
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- thomas1991
- forum gebruiker
- Berichten: 3814
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
- Locatie: Tilburg
- EVD
- forum gebruiker
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
- Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
- Contacteer:
met een 30mm krijg je hem niet eens goed stationair afgesteld, , reageer jij maar niet zo aggresief!! thomas probeert gewoon te helpe.Denna schreef: Probeer geen wijsneus uit te hangen en lees wat ik schrijf. Voor het starten maakt het niet uit hoe groot je carburateur is, als hij maar werkt zoals hij hoort te werken.
denk dat dit ook bij deze bike het probleem is, 19mm is in dit geval overkill ongeacht het toerental, waarschijnlijk heb je dus gewoon een zwaar verkeerde stationairspoeier/chokesproeier erin zitten, hij zal wel goed af te stellen zijn maar dan moet je de juiste gasbuis/naald e.d. hebben
grtzz erik
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
- Subito
- Moderator
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
- Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer - Locatie: Almere
eens met erik.
Je kan er wel een 30mm opzetten, maar dan nog moet je de proeiermaat van een 14mm o.i.d. gebruiken.
Want standaard sproeiers is een 19mm zijn veel te groot, en het enige wat je dan doet is hem kopje onder houden en verzuipen.
+ wat doet je benzine-lucht mengsel....
zal ook geen hol van kloppen.
Je kan er wel een 30mm opzetten, maar dan nog moet je de proeiermaat van een 14mm o.i.d. gebruiken.
Want standaard sproeiers is een 19mm zijn veel te groot, en het enige wat je dan doet is hem kopje onder houden en verzuipen.
+ wat doet je benzine-lucht mengsel....
zal ook geen hol van kloppen.
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen
ik zal eens even wat proberen met carburateurs ik heb der hier nog wat liggen maar ik had deze altijd erop starte het beste liep het mooiste stationair en liep verder helemaal goed maar ik zal maar eens wat proberen
bedankt voor de reacties even een vraagje verder
als ik een volle race krukas monteer dan trilt die tog minder meer helpt het verder ook nog iets?
bedankt voor de reacties even een vraagje verder
als ik een volle race krukas monteer dan trilt die tog minder meer helpt het verder ook nog iets?
*Nieuw* sendai Nunchaku
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=27787
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=27787
De in mijn ogen 2 belangrijkste dingen die je bereikt met een volle krukas zijn meer carterdruk en minder wervelingen.
Meer carterdruk zorgt voor een hogere stroomsnelheid en icm de juiste uitlaat leidt dit (naar mijn ervaring) altijd tot meer vermogen.
De afname van wervelingen zorgt ervoor dat het mengsel makkelijker de cilinder bereikt. Ik merk dit zelf meestal in een toename van de gasreactie en zo nu en dan een kleine toename in vermogen.
Meer carterdruk zorgt voor een hogere stroomsnelheid en icm de juiste uitlaat leidt dit (naar mijn ervaring) altijd tot meer vermogen.
De afname van wervelingen zorgt ervoor dat het mengsel makkelijker de cilinder bereikt. Ik merk dit zelf meestal in een toename van de gasreactie en zo nu en dan een kleine toename in vermogen.
- *minibiker*
- forum gebruiker
- Berichten: 397
- Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:48
- Locatie: back
- *minibiker*
- forum gebruiker
- Berichten: 397
- Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:48
- Locatie: back