Icelitz, UPDATE! 30-11-2010! Rijklaar en getest op de baan!

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Icelitz, UPDATE! 30-11-2010! Rijklaar en getest op de baan!

Bericht door Icelitz »

Ja ik denk ik zet het maar bij chinees hoewel ik er het circuit mee op ga.
Ik heb een nieuwe Sendai Tai Chi gekocht met een Malossi E13 luchtfilter,dellorto 17,5mm carb, race koppeling, zocchi uitlaat, race membraam en ik heb gisteren PMT T40 bandjes besteld en een nieuwe helm. Ik heb laatst trouwens ook een minicrosser gekocht voor een tientje
(ja 10 euro dus!!) dat ding zag er niet uit, zat helemaal onder de roest en de trekstarter was kapot dus daar heb ik ook het een en ander aan gedaan. Ik heb hem helemaal gedemonteerd en het frame geschuurd, primer, mat zwart en daarna gelakt. De uitlaat, schokbreker en de voorvork heb ik gepolijst en het stuur van mijn BMX erop gezet, voor meer beenruimte en het is mooier. Ik heb ook een nieuwe trekstarter besteld. De minicrosser ziet er weer helemaal als nieuw uit! Maar daar gaat het even niet om het gaat vooral om de Sendai Tai Chi, dat ding trekt als een gek en het motortje is hartstikke gezond! Aankomende vrijdag voor het eerst op het circuit:D Foto's komen nog, die maak ik pas als ik mijn PMT banden binnen heb en mijn nieuwe helm. Ohja, ik heb vandaag van pa een hele gereedschapsset gekregen zodat ik die van hem niet meer hoef te gebruiken:P ik was afgelopen zaterdag trouwens ook jarig, 15 jaar geworden. Ik ben een gelukkig man!
Dus binnekort komen de Foto's!
Gr, Thomas

UPDATE 1
PMT bandjes binnen en helm
;
Afbeelding
Afbeelding
Helm
Afbeelding

UPDATE 2, 29 okt! Kap gespoten en frame
Hier zijn dan eindelijk de foto's jongens, ik vind hem zo nog niet heel mooi maar dat komt omdat de kuip er niet op zit (die is nog zwart en moet nog gespoten worden) en de spatborden zitten er hier ook nog niet op maar die blijven zwart.
Afbeelding

UPDATE 3 Schade na valpartij en foto met kuip (nog niet af)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik denk dat ik toch maar mijn steps ga inkorten want dat was de reden van de valpartij.
Maargoed, morgen ga ik blauwe remhendels bestellen en een nieuwe NGK bougie.
UPDATE 4!
Lijnen op de kap gespoten en een helft van de kuip gespoten.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
UPDATE 5 Nieuw yamashi pak.
Afbeelding
Ik sta er een beetje raar op, maar dat komt omdat ik moest lachen door me broerxd
Afbeelding
Heb ook paar andere onderdelen binnen gekregen; velg achter, ngk bougie, achter remschijf, alle 4 de wiellagers, assen voor en achter en nieuwe remhendels.

UPDATE!!!

Setje nieuwe remhendels, die van minibikestunter waren echt bagger heb ze nu gewoon bij de fietsenmaker gehaald veel beter...

En ofcourse een compleet nieuw blok, met zocchi kleppen en een BZM 3 beens carbon koppeling. Alleen moet ik die er nog even in zetten. Ook heb ik al het roet uit mijn uitlaat gehaald door hem in de fik te zetten (zat niks in maar had zin om een fikkie te stoken ghehe)
Heb ook veel bouten en moeren vervangen.

Filmpje van de eerste start:
http://www.youtube.com/watch?v=uhZ5Jh_6iJ8

Filmpje van de 2e start en wat meer gassen:
http://www.youtube.com/watch?v=hBU_qWgXGw0


Zo dat was het weer, was van plan om vrijdag te gaan rijden maar heb een kapotte achter as. weet ook niet waar ik die krengen kan krijgen heb al bij minibikestunter besteld staat dat het voor 39cc is maar hij is dus echt te kort.

UPDATE! 17-11-2010

Heb gisteren een hele boel zooi besteld waaronder:
-blata achter as
-gashendel (tomasseli snelgas)
-bougie (ngk Br9 es)
-pakkingen (blata)
-kuipruitje en topkuipdeel
-Champion bougie dop
-GRC Wiellagers
-remblokjes Voor en achter
-benzine slangetjes
-benzine filter
-killswitch

Heb ook even het gloednieuwe blokje open gehaald omdat ik hier mijn oude cilinder op wil doen, deze is namelijk nog gewoon goed. En dan heb ik nog een ongebruikte cilinder als reserve.
Was echt pokkewerk om die cilinder eraf te krijgen hij zat namelijk echt moervast!
Hier een foto van toen ik hem eraf had en de voetpakking eraf had geschraapt. Je ziet ook nog wat resten van dat spul waardoor ik hem er niet af kreeg
Ook heb ik even alle boutjes voorzien van wat kopervet en het blokje een beetje schoongemaakt.
Zodra mijn bestelling binnen is komen er blata voetpakkingen op en stel ik de squish perfect af met de ouwe cilinder die er op komt.
Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik even mijn achter velg onder handen genomen, hier moet een nieuw ventiel in en er komen grc lagers in.
Ook zat er heel wat roest op de remschijf, dit heb ik er even mooi afgeschuurd, de velg schoongemaakt en wat kopervet op de boutjes gesmeerd.

Afbeelding

Dat was het voor vandaag, ik verwacht morgen of overmorgen mijn bestelling dus dan komt er meer.
Groetjuss

UPDATE! 22-11-10

Mijn bestelling is binnengekomen:
-achter as
-gashendel (tomasseli snelgas)
-bougie (ngk Br9 es)
-pakkingen (blata)
-kuipruitje en topkuipdeel
-Champion bougie dop
-GRC Wiellagers
-remblokjes Voor en achter
-benzine slangetjes
-benzine filter
-killswitch

En heb de afgelopen dagen zeker niet stilgezeten de hele bike moest opnieuw worden opgebouwd
ben begonnen met het gloednieuwe blok. Heb de oude cilinder erop gezet en de squish afgesteld op 0.80.
Je merkt echt dat hij nu een stuk meer compressie heeft als je aan de trekstarter trekt. Ook is de zuiger die erin zit een zuiger met 2 zuigerveertjes (op mijn vorige zat er maar 1).
Ook heb ik de champion bougie dop erop gezet en een nieuwe NGK Br9 es erop gedaan, en de ontsteking goed gezet.
Afbeelding

De onderkant van mijn voorvork zat tot mijn verbazing vast met maar 1 schroefje die tenslotte losgetrild was... vond dit niet bepaalt veilig dus heb er een boutje doorheen gejatst. Ook zijn de remblokken vervangen en de GRC lagers gemonteerd.
Afbeelding

Naar mijn mening is de tankzit van B1's veel te lang, heb die ff aangepast:
Afbeelding

Heb ook nieuwe slangetjes en benzine filter gemonteerd
Afbeelding

En heb ook mijn knalgroene helm mat zwart gespoten:
Afbeelding

In de achtervelg moet ik nog even een ventieltje trekken en dan kan de band er weer op en de nieuwe lagers en de nieuwe remblokken erin enz.

De bike is nog lang niet klaar maar technisch wel bijna.
Optisch komt pas over een maande ofzo ga hem compleet opnieuw spuiten, maar dat komt dan pas.


Ow en heb net ff lopen zagen in mijn kuip&kuipruitje. Zodat je wat meer ruimte heb om te sturen, daarnaast vind ik hem nu ook veel mooier.
Afbeelding

Het word natuurlijk nog wel allemaal mooi afgewerkt en nogmaals, me bike word nog helemaal gespoten!
Het frame word mat zwart en delen van de kuip ook mat zwart met wit en blauw. Is een beetje moeilijk uit te leggen maar ik kan je garanderen dat het er heeel mooi uit gaat zien:)

Update 26-11-2010

Hij is technisch nu helemaal rijklaar.

Samenvatting:
aan het blok heb ik de squish afgesteld op 0.80 met blata pakkingen. Ook heb ik mijn oude cilinder er op gedaan. Verder is het blok geheel nieuw en heeft nog geen half uur gelopen. Ook zit er nu een Champion bougie dop op en Ontstoorde NGK Br9 es en zocchi membraam. Blok startte met 1 keer trekken!

Verders heb ik nieuwe remblokken, wiellagers, handvaten, snelgas, remhendels, killswitch en brandstof filter gemonteerd. En ik ben vast nog wel iets vergeten.

Qua uiterlijk heb ik in de kappen lopen snijden, in de kuipt heb ik het raampje aangepast zodat je meer ruimte hebt om te sturen. En in de tankzit heb ik de achterkant en zijkanten korter gemaakt. De bike ziet er nu veel sportiever uit.
De bike moet nog wel geheel gespoten worden, het frame word matzwart en de kappen worden mat zwart met blauw en wit.

Hier een foto van hoe hij er nu bij staat (rijklaar):
Afbeelding

28ste van november naar Anac in nijmegen om daar de koppeling enz af te stellen:)

Wens me succes!

UPDATE! BIKE GETEST!

bike getest 28november in nijmegen ANAC
En heeft me niet in de steek gelaten ging lekker rond, was in het begin wel ff wennen aan het nieuwe vermogen zit nu veel meer koppel in dan voorheen.
Hier wat foto's

insturee
Afbeelding
Nog een keer insture
Afbeelding
koppeling bijstellen
Afbeelding
En weer rijden
Afbeelding
Afbeelding

En dan de mooiste foto als laatste :D
Afbeelding



Nu ga ik nog kijken voor een nieuwe koppeling want die chinese is echt niks.
En ik ga nog kit stepjes maken en als dat niet wilt lukken ga ik misschien gewoon originele kopen.

Maar tot dusver ben ik erg tevreden over de bike!
Laatst gewijzigd door Icelitz op di 30 nov 2010, 19:50, 22 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Niek94
forum gebruiker
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 14:12
Locatie: Arnhem

Bericht door Niek94 »

Ben beniewd zoals het er nu uitziet ben ik er ook vrijdag :D
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Bericht door Icelitz »

Weet iemand trouwens hoe ik gemakkelijk de band van mijn velg af kan halen? Het wil mij maar niet lukken.
Gr
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
Minibike-Tuner
forum gebruiker
Berichten: 1368
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 17:42
Locatie: Rijen, Noord-Brabant

Bericht door Minibike-Tuner »

Icelitz schreef:Weet iemand trouwens hoe ik gemakkelijk de band van mijn velg af kan halen? Het wil mij maar niet lukken.
Gr
goede bandenligters en voldoende afwasmiddel :wink:
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Bericht door Icelitz »

bandenligters? die soort van tangetjes die je bij zo'n setje fietsbandenplakspul krijgt die dus eigenlijk voor de fiets zijn? ik heb die namelijk al geprobeerd maar lukt niet :cry: maar afwasmiddel heb ik nog niet geprobeerd.
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rossifumi
forum gebruiker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 20 apr 2004, 19:22
Locatie: Ijsselstein (UT)

Bericht door Rossifumi »

Afwasmiddel zou ik niet gebruiken.

Heb je kans dat je band bros van word, en gaat lekken aan de rand. Liever banden vet oid (vaseline kan ook zonder problemen volgens mij).
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Bericht door Icelitz »

Ok en zijn die PMT t40 banden trouwens tubeless? dat zou namelijk veel moeite besparen.

Gr,
Performance is our mission
Afbeelding
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ja, die zijn tubeless :wink:
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Bericht door Icelitz »

Ow oke, zijn alle pmt banden tubeless ofzo? want het staat volgens mij niet op de band dat hij tubeless is.

Gr,
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

ik geloof het wel, alleen ik zet dr altijd wee fortune binnebandjes in at ze ook niet zo snel lek kunnen gaan :wink:

persoonlijk vind ik t41 bandjes of t43 bandjes het beste/het fijnst want die zijn niet zo hard als t40 en plakken teminste wat meer.

is het trouwens die tai chi die eerst hier op het forum tekoof stond??

veel succes dr verder mee
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Bericht door Icelitz »

Ja idd dat is hem:P ik wist niet dat hij ook op het forum stond. Maar ziet er wel goed uit he? Ik heb vandaag trouwens ook mijn helm binnen gekregen. Zo'n MT helm alleen is de vorm bovenop anders, voor de wind geleiding, die helmen zijn of lijken echt een stuk groter dan een normale helm.

Gr Thomas
Performance is our mission
Afbeelding
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

alle pmt's zijn tubeless en binnenband is dan ook volledig overbodig als je een fatsoenlijke velg hebt.
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Bericht door Icelitz »

Ok mooi vandaag misschien even langs bij bert voor die tubeless ventieltjes. Moet wel snel want ik wil morgen gewoon kunnen racen natuurlijk:D
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
alexke007
forum gebruiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 18:43
Locatie: limburg (belgie)

Bericht door alexke007 »

fotos mogen ook wel eens komen :p
blata B1 replica in paddock
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Bericht door Icelitz »

Haha ja idd ik wou net zeggen dat ik daar nog niet echt tijd voor heb gehad dus die komen morgen dan na (en misschien tijdens) het racen bij de evmc.

Gr
Performance is our mission
Afbeelding
Plaats reactie