blata wrs replica ( groot project ) update @ P. 2

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

blata wrs replica ( groot project ) update @ P. 2

Bericht door minipower »

omdat ik spijt had van de verkoop van mijn wrs repje heb ik dr na een tijdje wachten en zoeken toch nog een gevonden, alleen de staat was echt gewoon slecht... zoals je hier ziet :

Afbeelding

eigenlijk vrijwel meteen begonnen met demonteren en frame verstevigen en na de hand volledig opnieuw gelast waar ik helaas geen foto's van heb :x
hier igg wat foto's van na het lassen vd verstevinging van de achterbrug ) die trouwens van origineel blata is nagemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en frame daarna oranje gespoten ( later evt poedercoaten )

Afbeelding

Ook van ik in de tussentijd verder gegaan met het blok..
het zag er allemaal netjes uit alleen had ik nog een nieuwe getunede cilinder liggen en heb die er dus maar opgezet...
Eenmaal bij het testen bleek dat de krukas + lagers niet goed waren doordat deze in water hadden gestaan, dus heb ik ook maar vervang.
De krukas is trouwens van v-race dit zijn na lang testen echt de beste krukassen, dus een dikke aanrader als je en nieuwe krukas nodig heb voor je tai chi/b1 rep/wrs rep...
Verder zat er geen uitlaat bij de bike dus heb ik maar een originele blata wrs gekocht die het qua prestaties erg goed blijkt te doen .
verder zat er nog het een en ander pretspul in dus een setup lijstje van het blok nu:

- skf lagers
- blata kit keeringen ( bruine )
- 3 schoens koppeling met beter voering
- ngk platinum boegie ( draai er denk ik toch een iridium in omdat deze niet ontstoord is )
- chapion boegie dop
- originele blata koppelings kom zodat ik dr teminste normale tandwielen in kan draaien.
- carbon membraam kleppen
- getunede carters/cilinder/kop
- dellortho phva14
- blata wrs uitlaat

Toen ik weer verder wou gaan met het monteren vd wielen etc. bleek dat door de aanpassingen aan het frame de achtervelg niet meer te passen, toevallig kwam er net een ser 5 spaaks velgen binnen die eigenlijk voor mn b1 rep bedoeld was omdat daar al een 5 spaaks voor op zat alleen die velg bleek 1 of 2 cm smaller te zijn dus ik ben die gaan gebruiken met de andere 5 spaaks voorvelg inc. de bijbehordende smalle pmt voorbanden met skf lagers in de velgen.
toen ik verder ging met de voorvork vond ik deze dr ook niet zo goed uit zien, zowel qua uitelijk als qua ontwerp ( as zat niet in het midden vd poten ) dus ik ben een voorvork van een bami gaan gebruiken die ik nog had, alleen toen ik deze monteerde bleek dat hij een stuk te groot was en dus 9 cm moest worden ingekort.....
toen dit eenmaal allemaal gedaan was was hij klaar voor de test vandaag, hij bleek goed snel te zijn, ( hij trok randy zijn hoog getunede blata jr en r dr zowel onderin als boven in uit ) dus erg goede prestaties, stuur gedag was gewoon goed zoals ik had verwacht het enige probleempje was dat de runner radiateur toch niet genoeg bleek te koelen..
deze word dus vervangen door een originele blata of een normale rep radiateur :wink:

verder moet ik alleen nog de zitting spuiten en andere stapjes dr op zetten en dan is hij klaar :wink:

dit was het wel een beetje qua omschrijving van het hele project dus nu maar een hele waslijst met foto's omdat ik te lui ben om ze tussen de tekst te gaan plakken...:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



vd week ofzo volgt er wel een update met dat de zitting gespoten is en dat hij evt. nog even op de testbank is geweest :wink:

niels
Laatst gewijzigd door minipower op za 19 jun 2010, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep the forum alive =D>
prikracing
forum gebruiker
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 22 jul 2009, 20:18
Locatie: berkel en rodenrijs

Re: blata wrs replica ( groot project )

Bericht door prikracing »

hij is erg mooi met dat frame ga zo door.

mzzl
Gebruikersavatar
pasini-ernie
forum gebruiker
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 16:35
Locatie: Den Haag-Scheveningen-070-
Contacteer:

Bericht door pasini-ernie »

Hey Niels,

Netjes hoor. ;)

Gr,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

ziet er leuk uit hoor,succes ermee :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
DMZohrab
Moderator
Moderator
Berichten: 1068
Lid geworden op: do 28 feb 2008, 21:20
Locatie: zwolle

Bericht door DMZohrab »

Vind deze replica's egt mooi hoor..

Succes he :)
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

er zijn er heleaas zo weinig van :? maar het word allemaal mooi 8)
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

laatste dagen een beetje druk geweest op school dus neit echt veel tijd besteed aan hem.

inmiddels heb ik de zitting bijna klaar met volledig opschuren ( omdat de originele lak en de primer niet samen gingen )
verder heb ik behoorlijk wat test ritjes gemaakt met de conclusie dat de runner radiateur simpelweg te weinig koeld, mede hierom heb ik maar een nieuw radiateurtje besteld die zaterdag binnenkomt, ook heb ik een ander spruitstuk besteld zodat mn oude 14mm hpva carb. van mn b1 dr achter past en daarmee ook weer stukke beter gaat lopen.
verder zit er inmiddels al een origineel blata kettingkastje op en werkt alles ook gewoon naar behoren.

dus ik hoop binnen nu en een week een update te kunnen maken dat hij af is :wink:

niels
Keep the forum alive =D>
Heavy maxi
forum gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 10 jun 2010, 21:03

Bericht door Heavy maxi »

leuk ding !
ben benieuwd als je wat verder bent met hem :D
Gebruikersavatar
Danny
forum gebruiker
Berichten: 1272
Lid geworden op: za 16 feb 2008, 16:50
Locatie: noord-holland

Bericht door Danny »

ik snap echt niet waarom jij geld gaat stoppen in een chinees terwijl je een blata heb.....?
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

omdat ik het gewoon leuk vind om lkkr te prutse met chineesjes en zo goed als alle onderdelen nog had liggen :wink: + ik wou een mini dr bij hebben voor de afwisseling want dat stuurt toch wel erg fijn :oops:

niels
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Danny schreef:ik snap echt niet waarom jij geld gaat stoppen in een chinees terwijl je een blata heb.....?
ik snap niet waarom jij ooit zoveel geld hebt gestoken in een zelfbouwer :roll:
dat is gewoon de hobby chinees of wat dan ook als je het toch leuk vindt en er weer van alles mee kunt leren is het toch goed :wink:

ps ziet er netjes uit ga zo door altijd leuk om te volgen :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
joeyvg
forum gebruiker
Berichten: 634
Lid geworden op: vr 01 dec 2006, 16:37
Locatie: etten-leur

Bericht door joeyvg »

abnormal veel vermogen :roll: :roll:
zal wel meej vallen :wink: en fijn sturen heb twijfels over
naja ik blijf wel volgen vind wel geinig :wink:
ßlata ß1

mijn bike
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29277
Gebruikersavatar
Bramzell
forum gebruiker
Berichten: 548
Lid geworden op: do 26 jul 2007, 14:00
Locatie: andelst

Bericht door Bramzell »

zozo het is ngo een leuk ding geworden ga zo door man :wink:
in de hemel is geen bier daarom drinken wij het hier!!!
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=23685
[img]http://i290.photobucket.com/albums/ll264/bammieNL/wormsigbram1.jpg[/img]
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

joeyvg schreef:abnormal veel vermogen :roll: :roll:
zal wel meej vallen :wink: en fijn sturen heb twijfels over
naja ik blijf wel volgen vind wel geinig :wink:
sturen is veel beter dan mn b1 aangezien de wiel basis veel korter is.

vandaag heel veel test gereden en loopt gewoon goed, enige is dat hij na 10-15sec. in zn top in een keer inzakt.
maargoed ik hang er vd week toch mijn oude hpva achter en dan komt alles goed.
als hij dan goed is dan gaat hij de testbank op en post ik de uitslagen, ik verwacht vrij veel van hem aangezien de powerband gewoon super is en hij het al een aantal keer geflikt heeft om autoweely te treken terwijl ik vol voorover leunde.

ik post morgen of zondag wel even foto's hoe hij er nu bij staat en hoe hij als het goed is morgen of overmorgen gespoten is :wink:

niels
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
joeyvg
forum gebruiker
Berichten: 634
Lid geworden op: vr 01 dec 2006, 16:37
Locatie: etten-leur

Bericht door joeyvg »

naja :wink:

jou blata stuurt echt wel makkelijker als je het door hebt :wink:
naja blijf dan chinees rijden als er zoveel power uit komt en beter rijd dan fabrieks :wink:
ßlata ß1

mijn bike
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29277
Plaats reactie