blata wrs replica ( groot project ) update @ P. 2
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- minipower
- Beheerder
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
- Locatie: Amersfoort
blata wrs replica ( groot project ) update @ P. 2
omdat ik spijt had van de verkoop van mijn wrs repje heb ik dr na een tijdje wachten en zoeken toch nog een gevonden, alleen de staat was echt gewoon slecht... zoals je hier ziet :
eigenlijk vrijwel meteen begonnen met demonteren en frame verstevigen en na de hand volledig opnieuw gelast waar ik helaas geen foto's van heb
hier igg wat foto's van na het lassen vd verstevinging van de achterbrug ) die trouwens van origineel blata is nagemaakt:
en frame daarna oranje gespoten ( later evt poedercoaten )
Ook van ik in de tussentijd verder gegaan met het blok..
het zag er allemaal netjes uit alleen had ik nog een nieuwe getunede cilinder liggen en heb die er dus maar opgezet...
Eenmaal bij het testen bleek dat de krukas + lagers niet goed waren doordat deze in water hadden gestaan, dus heb ik ook maar vervang.
De krukas is trouwens van v-race dit zijn na lang testen echt de beste krukassen, dus een dikke aanrader als je en nieuwe krukas nodig heb voor je tai chi/b1 rep/wrs rep...
Verder zat er geen uitlaat bij de bike dus heb ik maar een originele blata wrs gekocht die het qua prestaties erg goed blijkt te doen .
verder zat er nog het een en ander pretspul in dus een setup lijstje van het blok nu:
- skf lagers
- blata kit keeringen ( bruine )
- 3 schoens koppeling met beter voering
- ngk platinum boegie ( draai er denk ik toch een iridium in omdat deze niet ontstoord is )
- chapion boegie dop
- originele blata koppelings kom zodat ik dr teminste normale tandwielen in kan draaien.
- carbon membraam kleppen
- getunede carters/cilinder/kop
- dellortho phva14
- blata wrs uitlaat
Toen ik weer verder wou gaan met het monteren vd wielen etc. bleek dat door de aanpassingen aan het frame de achtervelg niet meer te passen, toevallig kwam er net een ser 5 spaaks velgen binnen die eigenlijk voor mn b1 rep bedoeld was omdat daar al een 5 spaaks voor op zat alleen die velg bleek 1 of 2 cm smaller te zijn dus ik ben die gaan gebruiken met de andere 5 spaaks voorvelg inc. de bijbehordende smalle pmt voorbanden met skf lagers in de velgen.
toen ik verder ging met de voorvork vond ik deze dr ook niet zo goed uit zien, zowel qua uitelijk als qua ontwerp ( as zat niet in het midden vd poten ) dus ik ben een voorvork van een bami gaan gebruiken die ik nog had, alleen toen ik deze monteerde bleek dat hij een stuk te groot was en dus 9 cm moest worden ingekort.....
toen dit eenmaal allemaal gedaan was was hij klaar voor de test vandaag, hij bleek goed snel te zijn, ( hij trok randy zijn hoog getunede blata jr en r dr zowel onderin als boven in uit ) dus erg goede prestaties, stuur gedag was gewoon goed zoals ik had verwacht het enige probleempje was dat de runner radiateur toch niet genoeg bleek te koelen..
deze word dus vervangen door een originele blata of een normale rep radiateur
verder moet ik alleen nog de zitting spuiten en andere stapjes dr op zetten en dan is hij klaar
dit was het wel een beetje qua omschrijving van het hele project dus nu maar een hele waslijst met foto's omdat ik te lui ben om ze tussen de tekst te gaan plakken...:
vd week ofzo volgt er wel een update met dat de zitting gespoten is en dat hij evt. nog even op de testbank is geweest
niels
eigenlijk vrijwel meteen begonnen met demonteren en frame verstevigen en na de hand volledig opnieuw gelast waar ik helaas geen foto's van heb
hier igg wat foto's van na het lassen vd verstevinging van de achterbrug ) die trouwens van origineel blata is nagemaakt:
en frame daarna oranje gespoten ( later evt poedercoaten )
Ook van ik in de tussentijd verder gegaan met het blok..
het zag er allemaal netjes uit alleen had ik nog een nieuwe getunede cilinder liggen en heb die er dus maar opgezet...
Eenmaal bij het testen bleek dat de krukas + lagers niet goed waren doordat deze in water hadden gestaan, dus heb ik ook maar vervang.
De krukas is trouwens van v-race dit zijn na lang testen echt de beste krukassen, dus een dikke aanrader als je en nieuwe krukas nodig heb voor je tai chi/b1 rep/wrs rep...
Verder zat er geen uitlaat bij de bike dus heb ik maar een originele blata wrs gekocht die het qua prestaties erg goed blijkt te doen .
verder zat er nog het een en ander pretspul in dus een setup lijstje van het blok nu:
- skf lagers
- blata kit keeringen ( bruine )
- 3 schoens koppeling met beter voering
- ngk platinum boegie ( draai er denk ik toch een iridium in omdat deze niet ontstoord is )
- chapion boegie dop
- originele blata koppelings kom zodat ik dr teminste normale tandwielen in kan draaien.
- carbon membraam kleppen
- getunede carters/cilinder/kop
- dellortho phva14
- blata wrs uitlaat
Toen ik weer verder wou gaan met het monteren vd wielen etc. bleek dat door de aanpassingen aan het frame de achtervelg niet meer te passen, toevallig kwam er net een ser 5 spaaks velgen binnen die eigenlijk voor mn b1 rep bedoeld was omdat daar al een 5 spaaks voor op zat alleen die velg bleek 1 of 2 cm smaller te zijn dus ik ben die gaan gebruiken met de andere 5 spaaks voorvelg inc. de bijbehordende smalle pmt voorbanden met skf lagers in de velgen.
toen ik verder ging met de voorvork vond ik deze dr ook niet zo goed uit zien, zowel qua uitelijk als qua ontwerp ( as zat niet in het midden vd poten ) dus ik ben een voorvork van een bami gaan gebruiken die ik nog had, alleen toen ik deze monteerde bleek dat hij een stuk te groot was en dus 9 cm moest worden ingekort.....
toen dit eenmaal allemaal gedaan was was hij klaar voor de test vandaag, hij bleek goed snel te zijn, ( hij trok randy zijn hoog getunede blata jr en r dr zowel onderin als boven in uit ) dus erg goede prestaties, stuur gedag was gewoon goed zoals ik had verwacht het enige probleempje was dat de runner radiateur toch niet genoeg bleek te koelen..
deze word dus vervangen door een originele blata of een normale rep radiateur
verder moet ik alleen nog de zitting spuiten en andere stapjes dr op zetten en dan is hij klaar
dit was het wel een beetje qua omschrijving van het hele project dus nu maar een hele waslijst met foto's omdat ik te lui ben om ze tussen de tekst te gaan plakken...:
vd week ofzo volgt er wel een update met dat de zitting gespoten is en dat hij evt. nog even op de testbank is geweest
niels
Laatst gewijzigd door minipower op za 19 jun 2010, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep the forum alive
-
- forum gebruiker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: wo 22 jul 2009, 20:18
- Locatie: berkel en rodenrijs
Re: blata wrs replica ( groot project )
hij is erg mooi met dat frame ga zo door.
mzzl
mzzl
- pasini-ernie
- forum gebruiker
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 16:35
- Locatie: Den Haag-Scheveningen-070-
- Contacteer:
- minipower
- Beheerder
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
- Locatie: Amersfoort
laatste dagen een beetje druk geweest op school dus neit echt veel tijd besteed aan hem.
inmiddels heb ik de zitting bijna klaar met volledig opschuren ( omdat de originele lak en de primer niet samen gingen )
verder heb ik behoorlijk wat test ritjes gemaakt met de conclusie dat de runner radiateur simpelweg te weinig koeld, mede hierom heb ik maar een nieuw radiateurtje besteld die zaterdag binnenkomt, ook heb ik een ander spruitstuk besteld zodat mn oude 14mm hpva carb. van mn b1 dr achter past en daarmee ook weer stukke beter gaat lopen.
verder zit er inmiddels al een origineel blata kettingkastje op en werkt alles ook gewoon naar behoren.
dus ik hoop binnen nu en een week een update te kunnen maken dat hij af is
niels
inmiddels heb ik de zitting bijna klaar met volledig opschuren ( omdat de originele lak en de primer niet samen gingen )
verder heb ik behoorlijk wat test ritjes gemaakt met de conclusie dat de runner radiateur simpelweg te weinig koeld, mede hierom heb ik maar een nieuw radiateurtje besteld die zaterdag binnenkomt, ook heb ik een ander spruitstuk besteld zodat mn oude 14mm hpva carb. van mn b1 dr achter past en daarmee ook weer stukke beter gaat lopen.
verder zit er inmiddels al een origineel blata kettingkastje op en werkt alles ook gewoon naar behoren.
dus ik hoop binnen nu en een week een update te kunnen maken dat hij af is
niels
Keep the forum alive
-
- forum gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 10 jun 2010, 21:03
ik snap niet waarom jij ooit zoveel geld hebt gestoken in een zelfbouwerDanny schreef:ik snap echt niet waarom jij geld gaat stoppen in een chinees terwijl je een blata heb.....?
dat is gewoon de hobby chinees of wat dan ook als je het toch leuk vindt en er weer van alles mee kunt leren is het toch goed
ps ziet er netjes uit ga zo door altijd leuk om te volgen
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
- minipower
- Beheerder
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
- Locatie: Amersfoort
sturen is veel beter dan mn b1 aangezien de wiel basis veel korter is.joeyvg schreef:abnormal veel vermogen
zal wel meej vallen en fijn sturen heb twijfels over
naja ik blijf wel volgen vind wel geinig
vandaag heel veel test gereden en loopt gewoon goed, enige is dat hij na 10-15sec. in zn top in een keer inzakt.
maargoed ik hang er vd week toch mijn oude hpva achter en dan komt alles goed.
als hij dan goed is dan gaat hij de testbank op en post ik de uitslagen, ik verwacht vrij veel van hem aangezien de powerband gewoon super is en hij het al een aantal keer geflikt heeft om autoweely te treken terwijl ik vol voorover leunde.
ik post morgen of zondag wel even foto's hoe hij er nu bij staat en hoe hij als het goed is morgen of overmorgen gespoten is
niels
Keep the forum alive