Naast de grote... ook een minibike!

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Michiel85
nieuwe gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 09 jun 2010, 22:11

Naast de grote... ook een minibike!

Bericht door Michiel85 »

Hier ook maar eens even voorstellen. Naam is Michiel en ben 24jaar jong. Sinds 2.5jaar rij ik motor en sinds enkele dagen in het bezit van een Blata rep. minibike. Ben vorige week bij Phoentje gaan kijken toen hij wat rondjes reed in huizen. Ookal heb ik zelf niet gereden, was meteen verkocht! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

En past nog mooi in de achterbak met spanbandjes
Afbeelding


En dan nog even een plaatje van de grote jongen waar hij mooi naast mag staan in de berging
Afbeelding



Afgelopen weekend ook maar even mn eerste "echte" testritje gemaakt. Even een verlaten stuk op gezocht waar ik geen overlast zou veroorzaken (dacht ik): http://vimeo.com/12513071


Ik heb meteen wel even wat vraagjes;
- Hoe kan je het beste je minibike starten en laten draaien voordat je ermee weg rijdt? Het is mij nu al meerdere malen gelukt om 'm te laten verzuipen namelijk :oops: Choke aan, 2x rustig trekken en dan 1x voluit (en dan start hij ook altijd netjes)... maar dan. Niets doen en lekker een tijdje laten lopen met de choke? Of zo af en toe aan het gas draaien?
- Ik vermoed dat "er iets is" met de waterpomp of iig met het koelwater in het blok. Dit loopt er namelijk gewoon uit (in grote hoeveelheden) als ik de motor schuin houd. Het loopt rechts onderaan bij de trekstarter eruit. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Pakking niet meer goed? Of moet ik meteen denken aan het reviseren/vervangen van de waterpomp?


Ik heb momenteel nog geen tijd gehad om het open te maken. Ga over een paar weken op vakantie met mijn andere motor en daar moet ik ook nog wat aan knutselen, dus dat heeft even de prio nu :wink:
phoentje
forum gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 20:27

Bericht door phoentje »

:lol: Joehoeeeeeeeeee welkom Michiel! :P Kan niet wachten tot we achter elkaar aan kunnen raggen!
Gebruikersavatar
DMZohrab
Moderator
Moderator
Berichten: 1068
Lid geworden op: do 28 feb 2008, 21:20
Locatie: zwolle

Bericht door DMZohrab »

Poe, succes ermee! :)

Moet wel goed komen zie ik zo? 8)
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

leuk ding :wink: kan alleen aan het geluid horen dat je squitch te groot is dus het handigste is om een setje blata pakkingen te kopen en daarmee de squitch goed te zetten :wink:

niels
Keep the forum alive =D>
Michiel85
nieuwe gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 09 jun 2010, 22:11

Bericht door Michiel85 »

minipower schreef:leuk ding :wink: kan alleen aan het geluid horen dat je squitch te groot is dus het handigste is om een setje blata pakkingen te kopen en daarmee de squitch goed te zetten :wink:

niels
Bedankt voor je reactie... maar ik als "leek" snap niet echt wat jij bedoelt. Kan je me even wat meer uitleg geven?
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

doordat de afstand vd squitch waarschijnlijk te groot is komt hij niet lekker op toeren en maakte hij veel te weinig toeren :wink:

ik stuur je wel ff een pb met meer info hoe je dit kan oplossen etc :wink:
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
Danny
forum gebruiker
Berichten: 1272
Lid geworden op: za 16 feb 2008, 16:50
Locatie: noord-holland

Bericht door Danny »

minipower schreef:doordat de afstand vd squitch waarschijnlijk te groot is komt hij niet lekker op toeren en maakte hij veel te weinig toeren :wink:

ik stuur je wel ff een pb met meer info hoe je dit kan oplossen etc :wink:
naar maten de squish groter word trekt hij langer door en heeft hij minder koppel..
dus volgens mij klopt dit niet helemaal?
Michiel85
nieuwe gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 09 jun 2010, 22:11

Bericht door Michiel85 »

Ik had juist de indruk dat hij op een gegeven moment wel toeren maakte maar niet echt meer versnelde... slippende koppeling??

Maargoed, dit was ook tevens mijn aller eerste ritje op een minibike. Dus ervaring heb ik er niet mee :P
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

Danny schreef:
minipower schreef:doordat de afstand vd squitch waarschijnlijk te groot is komt hij niet lekker op toeren en maakte hij veel te weinig toeren :wink:

ik stuur je wel ff een pb met meer info hoe je dit kan oplossen etc :wink:
naar maten de squish groter word trekt hij langer door en heeft hij minder koppel..
dus volgens mij klopt dit niet helemaal?
klopt maar bij reps is de squitch vaak zo groot dat hij in zn top gewoon zo goed als weg valt :wink:
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
Danny
forum gebruiker
Berichten: 1272
Lid geworden op: za 16 feb 2008, 16:50
Locatie: noord-holland

Bericht door Danny »

mm, de squish van me scooter stond op 2 centimeter ofzo :lol:
en die had geen last van het slechte lopen,sterker nog.. dat ik een dunne voetpakking erop deed liep hij nog veel en veel slechter omdat me poorten niet helemaal open gingen.
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

tja hier ga je dingen vergelijken wat je eigenlijk neit moet doen :P elk type blok reageerd anders op aanpassingen :wink: en aangezien ik al rond de 30 a 50 reps ofzo heb gehad heb ik inmiddels wel een beetje inzicht waar de problemen in die blokjes zitten :wink:
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
Danny
forum gebruiker
Berichten: 1272
Lid geworden op: za 16 feb 2008, 16:50
Locatie: noord-holland

Bericht door Danny »

van mij part heb je 1000 van die dingen gehad, het neemt niet weg dat een motor goed kan lopen met een grote squish.
maargoed, als jij denkt dat je een slippende koppeling heb dan zou ik daar eerst maar even naar kijken.
Plaats reactie