Mijn minibikes (UPDATE 7-10-12)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Mijn minibikes (UPDATE 7-10-12)
Hallo allemaal het is ook maar eens tijd om mijn mini's te showen.
Mijn minibike verhaal is begonnen met een leuk chineesje, was wat werk aan maar een beetje motorisch opgeknapt en toen liep het niet hard, maar wel netjes.
Het ging om deze minibike:
Later vond ik het niet hard genoeg gaan op parkeerplaats van 100 meter, ik haalde maximaal 40 als ik geluk had met de wind. Daarom heb ik een andere koppeling en sterkere koppelingsveren gemonteerd. Dit merkte ik wel iets, hij trok net iets beter. nu haalde ik met gemak de 40 en daar voorbij.
Ook op de weg getest
Toen haalde ik de 60, verder durfde ik niet te gaan op mijn chinees...
Maar met de GPS in je zak kon je dan wel leuk de maximale snelheid later terugkijken, maar je kan niets zien terwijl je aan het rijden bent...
Daarom heb ik een kilometertellertje gekocht bij de HEMA, instelbaar in omtrek van je wiel tot in de mm:
Ook heb ik een ander dempertje erop gezet, want die originele die dempte, ehm, NIET. Maar dat is algemeen bekend geloof ik...
Dit was het resultaat ervan, best netjes toch?
En dit was het uiteindelijke totaalplaatje:
Na een valpartij van mijn buurjongen ontdekte ik na een grondige inspectie dat mijn frame aan het scheuren was, bij de achterbrug.
Toen vond ik dat het tijd was voor een andere, degelijkere minibike. Na wat rondkijken op tweedehands sites zag ik deze:
Deze had een watergekoeld 39cc blok, dubbele schijfrem voor en een wat degelijker frame. Alleen geen zuiger, cilinder en cilinderkop.
Maar voor het geld mocht ik daar er niet over klagen. Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat hij gaat rijden, dus ik ga er een projectje van maken.
Vanochtend begonnen met het demonteren van alle onderdelen, was allemaal wat meer werk dan bij mijn zwart/rode minibike.
Maar alles is goed gekomen, dit is het resultaat er van:
Allerlei onderdelen, waaronder twee wielen met nog zeer goede bandjes, een uitlaat die er gewoon goed uit ziet, een voorvork en het zitje.
Het frame (met het achterspatbord, de radiateur en het waterreservoir er nog aan vast) dat geen kuren vertoont:
En als laatste het blokje, zonder zuiger, cilinder en cilinderkop dus:
Wat zijn de plannen?
- Het blokje werkend maken, of er een zelfbouw blokje onder zetten (wel watergekoeld)
- Een hoop lagertjes vervangen en een aantal goed smeren
- Frame kaal maken en een nieuw kleurtje geven (nog geen idee welke kleur)
- Kappen ook mooi schuren en een kleurtje geven (ook nog geen idee welke kleur)
- De voorvork wordt flink aangepast of ik maak er zelf één, er komt er één met vering (handig met al die bobbels in het parkeerterrein )
- Zelf een uitlaatje bouwen voor net weer wat meer vermogen
- 19mm Dell'Orto Black Edition carburateur erop (geen namaak dus, carburateurs moeten gewoon goed zijn).
Dat was het voor nu, ik zal het hier neerzetten als ik weer wat nieuws heb
UPDATE 12 AUGUSTUS 2012
Vanavond maar even begonnen met wat poetswerk, er zat een laag stof van een meter op de bike.
Die is er nu grotendeels af.
Verder denk ik toch dat ik de kleur hou zoals die nu is. Op de foto's zie je het niet heel duidelijk maar het zitje en de spatborden hebben een hele bijzondere kleur paars die ik stiekem best wel mooi vind. Het frame krijgt echter wel een nieuw laagje verf, daar is het gewoon aan toe.
De kleur wordt wel gewoon weer zilvergrijs!
Ook ff nieuwe (nou ja, niet nieuw, ik had ze nog liggen en ze waren in betere staat) bandjes eronder gelegd, de oude waren helaas toch in slechtere staat dan ik dacht...
Ook de letters van de banden heb ik wit gemaakt, heeft verder geen toegevoegde waarde maar het staat leuk
Even een tussentijdse foto van het rollende frame, motorblok ligt eronder uit voor het opknappen:
En dan hoop ik dat ik snel m'n blokje aan het werk heb
UPDATE 3 SEPTEMBER 2012
Heb het blokje van Rendier gekocht, samen met een 20mm Dell'Orto.
Blokje ligt inmiddels uit elkaar en er zullen een aantal dingen worden gedaan:
- Nieuwe kop voor hogere compressie maken;
- Cilinder bewerken;
- Een membraanhuis maken (één die onder een hoek staat);
- Vliegwiel (proberen te) verlichten;
- Zelfbouw uitlaat voor 40cc;
- Koppelingshuis bewerken.
Ook de uitlaat timing ga ik goed zetten, want die klopte totaal niet.
Qua uiterlijk heb ik ook niet stil gezeten.
Omdat er toch wel wat krassen op de kappen zaten heb ik toch maar besloten om deze anders te verven, zie hier het resultaat:
Niet 100% goed, maar ik ben tevreden met het resultaat!
Het frame ga ik ook onder handen nemen, het KAN gewoon niet stevig zijn.
Het zal een beetje het idee á la GRC RR worden (met buizen) of gewoon in de Blata B1 stijl.
En dan weer even doorsparen, er moeten namelijk ook wat betere bandjes komen. Dit zullen wel PMT T41's worden.
Ook moet er nog een goede uitlaatdemper komen, heeft iemand suggesties? Ik zat zelf te denken aan een Stage6 race demper.
Mochten jullie verder nog tips of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag!
UPDATE 8 SEPTEMBER 2012
Zo, weer behoorlijk wat vooruitgang gemaakt.
Ook motorisch, maar eerst laat ik even het optische gedeelte zien:
Alle onderdelen die ik gespoten heb:
Dit zijn de halve kuip, het achtertandwiel en de drie riemschijven.
Hier even een close up van het achterwiel, het tandwiel geeft een leuk detail
En toen maar even de bike in elkaar gezet om een overzicht te krijgen van hoe het er nu bij staat:
Het begint al ergens op te lijken!
Motorisch ook bezig geweest!
Hoge compressie kop is gemaakt, zit nu met een compressie van 1:14. Da's wel iets beter dan eerst
De is kop zo gemaakt dat er zo veel mogelijk water in de cilinderkop kan. Heb helaas even geen foto beschikbaar, die komt nog.
Ook de uitlaat timing staat nu goed.
Nu alleen nog het uitlaatje en dan kunnen we naar de kartbaan
En verder is er gewerkt aan dit, maar er is niet bekend of het goed gaat werken gaat werken en of de Chinese carters het aankunnen...
Dit was de verassing waar ik eerder over sprak
Wat het is ga ik (nog) niet zeggen, maar ik denk dat een aantal onder de forumleden het wel weten
UPDATE 7 OKTOBER 2012
Het is weer eens tijd om de voortgang te laten zien!
Er zijn een aantal dingen op het lijstje die ik kan afstrepen:
- Cilinder een klein beetje bewerkt
- Nieuw kopje gefreesd, compressie 1:13
- Squish wat lager gezet, was 1,1 maar nu 0,7
- Dell'Orto 17,5mm carburateur met Twin-Air schuimfilter
- Berekend uitlaatje
- Kleine onderdelen zoals ketting en benzineslangetjes zijn nu in orde
- Tomasselli replica snelgashendel
- Nog wat kleine dingetjes die ik waarschijnlijk vergeten ben.
Om te beginnen maar eens een fotootje van de gestripte bike!
Hier hing het blok er pas net onder voor een klein beetje testen, even kijken hoe de gasreactie is, hoe het klinkt (zonder demper ) enzovoorts.
Nog geen onderdelen als een lichtfilter en benzine leidingen zaten er toen op.
Zelfs de dodemans knop werkte nog niet haha
Dat was allemaal prima, na nog wat kleine afwerkingen heb ik het zitje er maar eens op gezet. Zie de volgende foto!
Ook het voorkuipje moest er natuurlijk op, anders heb ik deze voor niets gespoten
Allemaal leuk en aardig, maar wat deed de bike na de motorische aanpassingen?
Ik schrok echt van het vermogen, was wel even wat anders dan het blokje eerst had. Op het moment heb ik de bike liever niet in de powerband omdat ze dan gelijk op het achterwiel zit
Op zich is het helemaal niet erg dat de bike zo explosief reageert maar nu kan ik er gewoon nog niet goed mee om gaan.
Dus binnenkort maar even een groter voortandwiel monteren, dan kan ik een beetje gaan wennen aan het vermogen.
Uiteraard blijft het hier niet bij, er zijn nog toekomstplannen!
Nieuw kopje:
1:13 is al prima compressie natuurlijk. Maar ik denk dat het nog wel iets hoger kan. Het volgende kopje zal dus 1:15 compressie worden. Ook zal ik gebruik gaan maken van bougies met 10mm schroefdraad.
Squish:
Deze gaat nog naar 0,5 dat moet wel kunnen.
Grotere carburateur:
Heb nog een Dell'Orto 19mm Black Edition carburateur liggen, maar deze ga ik eerst nog even wat bewerken voordat ik hem in gebruik ga nemen.
Uitlaatdemper:
Een niet te missen onderdeel! Het klinkt wel heel vet zo, maar ik denk dat m'n buren er minder blij mee zijn. Ik ga er gewoon ééntje kopen, werkt net zo goed of misschien wel beter dan er zelf eentje maken. Plus dat het me weer zo'n twee/drie avonden kost om echt een goede te maken.
(iemand die de binnendiameter van bijvoorbeeld een Zocchi demper weet toevallig?)
Andere bandjes:
Het liefste natuurlijk PMT's of Sava's!
En natuurlijk m'n roterende inlaatje!
Schijfhuis is zo goed als af, de carbonnen schijf hebben we ook. Nu alleen nog lagertjes en tandwiel en dan kunnen we deze afmaken.
Ook heeft de ontsteking z'n plaats gevonden en kunnen de originele ophangpunten gebruikt worden. Zie de foto maar.
Dat was het voor nu, binnenkort (hopelijk) meer!
Mijn minibike verhaal is begonnen met een leuk chineesje, was wat werk aan maar een beetje motorisch opgeknapt en toen liep het niet hard, maar wel netjes.
Het ging om deze minibike:
Later vond ik het niet hard genoeg gaan op parkeerplaats van 100 meter, ik haalde maximaal 40 als ik geluk had met de wind. Daarom heb ik een andere koppeling en sterkere koppelingsveren gemonteerd. Dit merkte ik wel iets, hij trok net iets beter. nu haalde ik met gemak de 40 en daar voorbij.
Ook op de weg getest
Toen haalde ik de 60, verder durfde ik niet te gaan op mijn chinees...
Maar met de GPS in je zak kon je dan wel leuk de maximale snelheid later terugkijken, maar je kan niets zien terwijl je aan het rijden bent...
Daarom heb ik een kilometertellertje gekocht bij de HEMA, instelbaar in omtrek van je wiel tot in de mm:
Ook heb ik een ander dempertje erop gezet, want die originele die dempte, ehm, NIET. Maar dat is algemeen bekend geloof ik...
Dit was het resultaat ervan, best netjes toch?
En dit was het uiteindelijke totaalplaatje:
Na een valpartij van mijn buurjongen ontdekte ik na een grondige inspectie dat mijn frame aan het scheuren was, bij de achterbrug.
Toen vond ik dat het tijd was voor een andere, degelijkere minibike. Na wat rondkijken op tweedehands sites zag ik deze:
Deze had een watergekoeld 39cc blok, dubbele schijfrem voor en een wat degelijker frame. Alleen geen zuiger, cilinder en cilinderkop.
Maar voor het geld mocht ik daar er niet over klagen. Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat hij gaat rijden, dus ik ga er een projectje van maken.
Vanochtend begonnen met het demonteren van alle onderdelen, was allemaal wat meer werk dan bij mijn zwart/rode minibike.
Maar alles is goed gekomen, dit is het resultaat er van:
Allerlei onderdelen, waaronder twee wielen met nog zeer goede bandjes, een uitlaat die er gewoon goed uit ziet, een voorvork en het zitje.
Het frame (met het achterspatbord, de radiateur en het waterreservoir er nog aan vast) dat geen kuren vertoont:
En als laatste het blokje, zonder zuiger, cilinder en cilinderkop dus:
Wat zijn de plannen?
- Het blokje werkend maken, of er een zelfbouw blokje onder zetten (wel watergekoeld)
- Een hoop lagertjes vervangen en een aantal goed smeren
- Frame kaal maken en een nieuw kleurtje geven (nog geen idee welke kleur)
- Kappen ook mooi schuren en een kleurtje geven (ook nog geen idee welke kleur)
- De voorvork wordt flink aangepast of ik maak er zelf één, er komt er één met vering (handig met al die bobbels in het parkeerterrein )
- Zelf een uitlaatje bouwen voor net weer wat meer vermogen
- 19mm Dell'Orto Black Edition carburateur erop (geen namaak dus, carburateurs moeten gewoon goed zijn).
Dat was het voor nu, ik zal het hier neerzetten als ik weer wat nieuws heb
UPDATE 12 AUGUSTUS 2012
Vanavond maar even begonnen met wat poetswerk, er zat een laag stof van een meter op de bike.
Die is er nu grotendeels af.
Verder denk ik toch dat ik de kleur hou zoals die nu is. Op de foto's zie je het niet heel duidelijk maar het zitje en de spatborden hebben een hele bijzondere kleur paars die ik stiekem best wel mooi vind. Het frame krijgt echter wel een nieuw laagje verf, daar is het gewoon aan toe.
De kleur wordt wel gewoon weer zilvergrijs!
Ook ff nieuwe (nou ja, niet nieuw, ik had ze nog liggen en ze waren in betere staat) bandjes eronder gelegd, de oude waren helaas toch in slechtere staat dan ik dacht...
Ook de letters van de banden heb ik wit gemaakt, heeft verder geen toegevoegde waarde maar het staat leuk
Even een tussentijdse foto van het rollende frame, motorblok ligt eronder uit voor het opknappen:
En dan hoop ik dat ik snel m'n blokje aan het werk heb
UPDATE 3 SEPTEMBER 2012
Heb het blokje van Rendier gekocht, samen met een 20mm Dell'Orto.
Blokje ligt inmiddels uit elkaar en er zullen een aantal dingen worden gedaan:
- Nieuwe kop voor hogere compressie maken;
- Cilinder bewerken;
- Een membraanhuis maken (één die onder een hoek staat);
- Vliegwiel (proberen te) verlichten;
- Zelfbouw uitlaat voor 40cc;
- Koppelingshuis bewerken.
Ook de uitlaat timing ga ik goed zetten, want die klopte totaal niet.
Qua uiterlijk heb ik ook niet stil gezeten.
Omdat er toch wel wat krassen op de kappen zaten heb ik toch maar besloten om deze anders te verven, zie hier het resultaat:
Niet 100% goed, maar ik ben tevreden met het resultaat!
Het frame ga ik ook onder handen nemen, het KAN gewoon niet stevig zijn.
Het zal een beetje het idee á la GRC RR worden (met buizen) of gewoon in de Blata B1 stijl.
En dan weer even doorsparen, er moeten namelijk ook wat betere bandjes komen. Dit zullen wel PMT T41's worden.
Ook moet er nog een goede uitlaatdemper komen, heeft iemand suggesties? Ik zat zelf te denken aan een Stage6 race demper.
Mochten jullie verder nog tips of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag!
UPDATE 8 SEPTEMBER 2012
Zo, weer behoorlijk wat vooruitgang gemaakt.
Ook motorisch, maar eerst laat ik even het optische gedeelte zien:
Alle onderdelen die ik gespoten heb:
Dit zijn de halve kuip, het achtertandwiel en de drie riemschijven.
Hier even een close up van het achterwiel, het tandwiel geeft een leuk detail
En toen maar even de bike in elkaar gezet om een overzicht te krijgen van hoe het er nu bij staat:
Het begint al ergens op te lijken!
Motorisch ook bezig geweest!
Hoge compressie kop is gemaakt, zit nu met een compressie van 1:14. Da's wel iets beter dan eerst
De is kop zo gemaakt dat er zo veel mogelijk water in de cilinderkop kan. Heb helaas even geen foto beschikbaar, die komt nog.
Ook de uitlaat timing staat nu goed.
Nu alleen nog het uitlaatje en dan kunnen we naar de kartbaan
En verder is er gewerkt aan dit, maar er is niet bekend of het goed gaat werken gaat werken en of de Chinese carters het aankunnen...
Dit was de verassing waar ik eerder over sprak
Wat het is ga ik (nog) niet zeggen, maar ik denk dat een aantal onder de forumleden het wel weten
UPDATE 7 OKTOBER 2012
Het is weer eens tijd om de voortgang te laten zien!
Er zijn een aantal dingen op het lijstje die ik kan afstrepen:
- Cilinder een klein beetje bewerkt
- Nieuw kopje gefreesd, compressie 1:13
- Squish wat lager gezet, was 1,1 maar nu 0,7
- Dell'Orto 17,5mm carburateur met Twin-Air schuimfilter
- Berekend uitlaatje
- Kleine onderdelen zoals ketting en benzineslangetjes zijn nu in orde
- Tomasselli replica snelgashendel
- Nog wat kleine dingetjes die ik waarschijnlijk vergeten ben.
Om te beginnen maar eens een fotootje van de gestripte bike!
Hier hing het blok er pas net onder voor een klein beetje testen, even kijken hoe de gasreactie is, hoe het klinkt (zonder demper ) enzovoorts.
Nog geen onderdelen als een lichtfilter en benzine leidingen zaten er toen op.
Zelfs de dodemans knop werkte nog niet haha
Dat was allemaal prima, na nog wat kleine afwerkingen heb ik het zitje er maar eens op gezet. Zie de volgende foto!
Ook het voorkuipje moest er natuurlijk op, anders heb ik deze voor niets gespoten
Allemaal leuk en aardig, maar wat deed de bike na de motorische aanpassingen?
Ik schrok echt van het vermogen, was wel even wat anders dan het blokje eerst had. Op het moment heb ik de bike liever niet in de powerband omdat ze dan gelijk op het achterwiel zit
Op zich is het helemaal niet erg dat de bike zo explosief reageert maar nu kan ik er gewoon nog niet goed mee om gaan.
Dus binnenkort maar even een groter voortandwiel monteren, dan kan ik een beetje gaan wennen aan het vermogen.
Uiteraard blijft het hier niet bij, er zijn nog toekomstplannen!
Nieuw kopje:
1:13 is al prima compressie natuurlijk. Maar ik denk dat het nog wel iets hoger kan. Het volgende kopje zal dus 1:15 compressie worden. Ook zal ik gebruik gaan maken van bougies met 10mm schroefdraad.
Squish:
Deze gaat nog naar 0,5 dat moet wel kunnen.
Grotere carburateur:
Heb nog een Dell'Orto 19mm Black Edition carburateur liggen, maar deze ga ik eerst nog even wat bewerken voordat ik hem in gebruik ga nemen.
Uitlaatdemper:
Een niet te missen onderdeel! Het klinkt wel heel vet zo, maar ik denk dat m'n buren er minder blij mee zijn. Ik ga er gewoon ééntje kopen, werkt net zo goed of misschien wel beter dan er zelf eentje maken. Plus dat het me weer zo'n twee/drie avonden kost om echt een goede te maken.
(iemand die de binnendiameter van bijvoorbeeld een Zocchi demper weet toevallig?)
Andere bandjes:
Het liefste natuurlijk PMT's of Sava's!
En natuurlijk m'n roterende inlaatje!
Schijfhuis is zo goed als af, de carbonnen schijf hebben we ook. Nu alleen nog lagertjes en tandwiel en dan kunnen we deze afmaken.
Ook heeft de ontsteking z'n plaats gevonden en kunnen de originele ophangpunten gebruikt worden. Zie de foto maar.
Dat was het voor nu, binnenkort (hopelijk) meer!
Laatst gewijzigd door MLeer58 op zo 07 okt 2012, 17:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Nu de trotse eigenaar van twee minibikes!
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
Re: Mijn minibikes
Oh, de foto's schijnen iets te groot te zijn voor het forum...
Mocht je ze toch in het geheel willen zien, klik dan met de rechter muisknop op de foto en dan op "openen in nieuw tabblad".
Sorry voor het ongemak...
Mocht je ze toch in het geheel willen zien, klik dan met de rechter muisknop op de foto en dan op "openen in nieuw tabblad".
Sorry voor het ongemak...
Nu de trotse eigenaar van twee minibikes!
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
- minipower
- Beheerder
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
- Locatie: Amersfoort
Re: Mijn minibikes
Succes met je project!
Blokje van die replica zou ik wel even netjes maken als ik jou was, zo te zien heeft hij ook wel een tijdje open/stil gestaan waardoor je de lagers kan weg gooien.
Ik kan je evt. Wel aan onderderdelen helpen, doe zelf toch niet zo veel meer met minibikes momenteel, laat staan chinese dingetjes waar ik vrachten ( snelle ) onderdelen van heb liggen.....
Niels
Blokje van die replica zou ik wel even netjes maken als ik jou was, zo te zien heeft hij ook wel een tijdje open/stil gestaan waardoor je de lagers kan weg gooien.
Ik kan je evt. Wel aan onderderdelen helpen, doe zelf toch niet zo veel meer met minibikes momenteel, laat staan chinese dingetjes waar ik vrachten ( snelle ) onderdelen van heb liggen.....
Niels
Keep the forum alive
Re: Mijn minibikes
Ja het blokje heeft een heleboel werk nodig. Krukaslagers moeten vervangen worden, er moet nog een cilinder + zuiger + cilinderkop op en ik moet het aluminium nog een beetje netjes maken.minipower schreef:Succes met je project!
Blokje van die replica zou ik wel even netjes maken als ik jou was, zo te zien heeft hij ook wel een tijdje open/stil gestaan waardoor je de lagers kan weg gooien.
Ik kan je evt. Wel aan onderderdelen helpen, doe zelf toch niet zo veel meer met minibikes momenteel, laat staan chinese dingetjes waar ik vrachten ( snelle ) onderdelen van heb liggen.....
Niels
M'n "project" heeft een tijdje stil gestaan omdat ik weinig tijd had afgelopen weken, maar binnenkort ga ik er flink mee aan de slag
Ik zal je binnenkort even een PB sturen met daarin wat ik nog nodig heb, want ik ben wel geïnteresseerd in de onderdelen die je nog hebt liggen
Re: Mijn minibikes
Update 12 augustus 2012, zie eerste post!
Re: Mijn minibikes
Update 3 september 2012, zie eerste post!
Nu de trotse eigenaar van twee minibikes!
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
- peter80
- forum gebruiker
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
- Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
- Locatie: Doetinchem
- Contacteer:
Re: Mijn minibikes
Stage 6 demper is awsome!!! Lijkt me echt super gaaf!! Maar als ik jou was zou ik hem wel 2 dehands ofzo kopen, want om voor een uitlaat die je toch in stukken zaagt nou €130 te betalen is wel veel vind ik ....
Succes!! Verheug me op een update!!
Laterz
Succes!! Verheug me op een update!!
Laterz
Neem het beste, maak het beter
- Timotje231
- forum gebruiker
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
- Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
- Locatie: Alkmaar
Re: Mijn minibikes
staat de topic still, of ben je stiekem nog bezig om verder te gaan??
ik verheug me echt op de volgende update man!
gr timo
ik verheug me echt op de volgende update man!
gr timo
Re: Mijn minibikes
Uiteraard ben ik nog steeds bezig.Timotje231 schreef:staat de topic still, of ben je stiekem nog bezig om verder te gaan??
ik verheug me echt op de volgende update man!
gr timo
Maar er gaat best wat tijd zitten in de dingen die ik aan het maken ben/wil maken.
Eén van die dingen is een verassing, deze staat niet op het to-do lijstje.
Ik hoop dat het gaat werken op de manier zoals ik het wil, het is iets wat volgens mij nog niet zo veel toegepast is op minibikes.
Dat is de enige hint die je krijgt, meer zeg ik er nog even niet over
Het ging alleen om de demper, niet om de uitlaat zelf Ook zijn deze uitlaten vaak voor 70cc berekend en mijn minibike is 40cc.peter80 schreef:Stage 6 demper is awsome!!! Lijkt me echt super gaaf!! Maar als ik jou was zou ik hem wel 2 dehands ofzo kopen, want om voor een uitlaat die je toch in stukken zaagt nou €130 te betalen is wel veel vind ik ....
Succes!! Verheug me op een update!!
Laterz
Met een omgelaste scooter uitlaat zul je de bike dus nooit heel geweldig mooi aan de praat krijgen.
Mocht je het willen proberen met zo'n uitlaat dan zou ik sowieso voor een goedkopere gaan, bijvoorbeeld een Laser X-Pro of een Tecnigas Next-R. Die kun je tweedehands wel voor vijf tientjes krijgen ofzo.
De uitlaat die op mijn lijstje staat is een opmaat uitlaat, dus berekend voor 40cc.
- Timotje231
- forum gebruiker
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
- Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
- Locatie: Alkmaar
Re: Mijn minibikes
deze staat nu toch op marktplaats??
gr timo
gr timo
Re: Mijn minibikes
Update 8 september 2012, zie eerste post!
Nu de trotse eigenaar van twee minibikes!
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
Re: Mijn minibikes
De chinees ja.Timotje231 schreef:deze staat nu toch op marktplaats??
gr timo
Maar die moet weer van Marktplaats af.
Hij gaat namelijk naar m'n buurjongen, kan hij ook beginnen met minibiken
Nu de trotse eigenaar van twee minibikes!
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
Re: Mijn minibikes
ga je nou een roterende inlaat op een chinees blokje bouwen
- Timotje231
- forum gebruiker
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
- Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
- Locatie: Alkmaar
Re: Mijn minibikes
woow, ik vind die tai chi echt super mooi geworden zeg!, ik hoop dat we 14 oktober even tegen elkaar kunnen racen dan:P!
Greaatz Timo
Greaatz Timo
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Re: Mijn minibikes
Of ik lag je uit met dat ding of ik vind je pa een held
Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken, lijkt idd op een roterende inlaat, dat zou lijp zijn
Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken, lijkt idd op een roterende inlaat, dat zou lijp zijn
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]