Mijn minibikes (UPDATE 7-10-12)

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Re: Mijn minibikes

Bericht door MLeer58 »

kaj schreef:ga je nou een roterende inlaat op een chinees blokje bouwen :shock:
Bingo! :wink:
Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Re: Mijn minibikes

Bericht door MLeer58 »

Lg tweewielers schreef:Of ik lag je uit met dat ding of ik vind je pa een held :P

Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken, lijkt idd op een roterende inlaat, dat zou lijp zijn :shock:
Het is overigens niet m'n pa die het maakt, maar het is een projectje van m'n buurjongen (die goed is in metaal bewerken) en mij.

Ik ben benieuwd of het goed gaat werken :D
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Mijn minibikes

Bericht door Lg tweewielers »

Ben heel benieuwd, echt makkelijk is het niet..

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Re: Mijn minibikes

Bericht door MLeer58 »

Daar zijn we inmiddels ook al achter...

Er moet namelijk een vertakking komen van de krukas naar de roterende schijf, waarschijnlijk doen we dit met tandwielen maar we moeten nog even kijken hoe we ze gaan plaatsen.

Ook komt het niet helemaal uit met de plek van de ontsteking, dus die zal ook ergens anders moeten komen of we gaan een elektrische ontsteking maken.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Mijn minibikes

Bericht door Timotje231 »

ik vind dat ding zo grappig en uniek lijken,als het echt lukt, dan is het gewoon echt gek!, maar heb je nu geen problemen met het blok onder het frame te plaatsen??, omdat nu moet je ook je frame bewerken (correct if i'm wrong)

Succes met verder bouwen

Gr Timo
kaj
forum gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 20:59
Locatie: Roosendaal

Re: Mijn minibikes

Bericht door kaj »

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... EwAA&dur=9

Gewoon je originele ontsteking houden en dan een verloop maken op je krukas tap.
Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Re: Mijn minibikes

Bericht door MLeer58 »

Ja zo zou het idd ook mooi kunnen.
Het probleem met de ontsteking is alleen dat het schijfhuis er tegenaan komt. Maar misschien kunnen we het schijfhuis nog iets aanpassen zodat de originele ontsteking behouden kan blijven :wink:
Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Re: Mijn minibikes

Bericht door MLeer58 »

Timotje231 schreef:ik vind dat ding zo grappig en uniek lijken,als het echt lukt, dan is het gewoon echt gek!, maar heb je nu geen problemen met het blok onder het frame te plaatsen??, omdat nu moet je ook je frame bewerken (correct if i'm wrong)

Succes met verder bouwen

Gr Timo
Nee hoor, geen probleem met de ophanging van het blok. Het enige probleem is dat het frame waarschijnlijk de hoeveelheid PK's niet kan houden, dus de bike zal een verstevigd frame krijgen (wel in B1 stijl)
kaj
forum gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 20:59
Locatie: Roosendaal

Re: Mijn minibikes

Bericht door kaj »

Ik zal je heel eerlijk zeggen dat je niet moet gaan verwachten dat je roterende inlaat je veel meer vermogen zal geven als een membraan gestuurde inlaat. Je kan beter gaan investeren in een degelijke uitlaat want daar is vermogen te halen bij een 2-takt motor.
Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Re: Mijn minibikes

Bericht door MLeer58 »

kaj schreef:Ik zal je heel eerlijk zeggen dat je niet moet gaan verwachten dat je roterende inlaat je veel meer vermogen zal geven als een membraan gestuurde inlaat. Je kan beter gaan investeren in een degelijke uitlaat want daar is vermogen te halen bij een 2-takt motor.
Natuurlijk, ik weet dat daar meer vermogen door te halen.
Hij is al in aanbouw, het duurt alleen ff voordat die af is. :wink:

En het voordeel van de roterende inlaat is dat je inlaat ook op hogere toeren het goed blijft doen. Membranen willen dan nog wel eens raar gaan doen.

Ik kan nog niks over het vermogenswinst zeggen, maar ik denk dat het zeker wel wat zal schelen in het hogere toerengebied.

En zo niet, dan ga ik lekker door met het membraan. Scheelt weer gewicht :p
Laatst gewijzigd door MLeer58 op zo 07 okt 2012, 17:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Mijn minibikes

Bericht door Timotje231 »

wordt dus een zelfbouw uitlaatje??, ik ben nu heel erg benieuwd:P :mrgreen:

gr timo
Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Re: Mijn minibikes

Bericht door MLeer58 »

Timotje231 schreef:wordt dus een zelfbouw uitlaatje??, ik ben nu heel erg benieuwd:P :mrgreen:

gr timo
Ja en deze is inmiddels af.
Moet 'm alleen nog even zwart spuiten met hittebestendige verf, daarna zal ik een foto plaatsen ;-)

Ook moet ik nog steeds een goede demper vinden of ik maak er zelf maar eentje...
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Mijn minibikes

Bericht door Timotje231 »

mooizo, als ik jou was, zou ik deze dempers gebruiken : gianelli, die vindt je op marktplaats voor ong 20 euro

en kom je 14 oktober huizen, of heb je nog andere plannen?

gr timo
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Mijn minibikes

Bericht door Timotje231 »

Ik ben wel benieuwd hoe hij eruit ziet met het blok eronder!
ik heb ook gezien dat je zelfbouw frampje met puch wou maken :lol:

Succes met de afbouw

Greeatz Timo
Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Re: Mijn minibikes

Bericht door MLeer58 »

Ja ik zit nu nog te wachten op wat onderdelen, ik hoop dat die vandaag of morgen binnen komen (nieuwe ketting, benzinefiltertje, pakkingsetje etc..) dan kan ik m eindelijk helemaal afmaken.
Daarna zo snel mogelijk een keer naar de baan.

En inderdaad, ben ook van plan er nog een Puchbike of eentje met een scooterblok (watergekoeld) bij te maken. Gewoon omdat het leuk is om zelf dingen te maken. Die hoeft niet per sé heel hard te lopen (maar een beetje snelheid is natuurlijk altijd leuk hehe :mrgreen:)
Laatst gewijzigd door MLeer58 op zo 07 okt 2012, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie