Blue Tai Chi: 17,5mm+ABT-uitlaat. Update P8: fotootjes!!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Blue Tai Chi: 17,5mm+ABT-uitlaat. Update P8: fotootjes!!
Mijn bike op dit moment (lekker in het zonnetje):
Inmiddels zit er een ABT uitlaat op, een 17,5mm Dellorto, een 72 tands Polini achtertandwiel en een Zocchi 3 schoens race koppeling!!
Pagina 1: Frame spuiten
Pagina 2: Koppelings huis bewerkt
Pagina 2+3: ABT-uitlaat en 17,5mm Dellorto
Pagina 6: KM-teller, Filmpjes
Pagina 8: Nieuwe Fotootjes
De originele post van maandag 5 december 2005:
Het is eindelijk voor mekaar.
Een tijdje geleden een gebruikte blauwe Tai Chi gekocht, maar de framekleur vond ik niet zo super.
Zo zag hij eruit:
Dus......... Spuiten dat ding.
Eerst moest natuurlijk alles uit elkaar:
Het frame netjes opgeruwd, daarna ontvet en naar de spuiterij (Bedankt Ferenc!!)
Vandaag kon ik het gespoten frame ophalen:
Nu kon ik beginnen om alles weer in elkaar te zetten (het leukste werk!):
Voor het in elkaar zetten heb ik natuurlijk wel alle onderdelen netjes schoon gemaakt. Zo komt hij er weer als nieuw uit te zien.
Het begint alweer wat te lijken. Voordat de kappen erop gaan, worden deze eerst even goed gepoetst.
Zonder kuip is het eigenlijk best wel een vet ding:
En dan uiteindelijk het eind resultaat:
Nu nog ermee gaan rijden, want dat heb ik nog niet eens gedaan...
Trouwens, dat uit elkaar halen, schoonmaken en in elkaar zetten kan ik iedereen wel aanraden.
Je leert zo echt je bike kennen en er zijn een hoop dingetjes die beter zijn af te stellen of te veranderen. Af fabriek zijn die chineesjes echt een puinhoop...
Inmiddels zit er een ABT uitlaat op, een 17,5mm Dellorto, een 72 tands Polini achtertandwiel en een Zocchi 3 schoens race koppeling!!
Pagina 1: Frame spuiten
Pagina 2: Koppelings huis bewerkt
Pagina 2+3: ABT-uitlaat en 17,5mm Dellorto
Pagina 6: KM-teller, Filmpjes
Pagina 8: Nieuwe Fotootjes
De originele post van maandag 5 december 2005:
Het is eindelijk voor mekaar.
Een tijdje geleden een gebruikte blauwe Tai Chi gekocht, maar de framekleur vond ik niet zo super.
Zo zag hij eruit:
Dus......... Spuiten dat ding.
Eerst moest natuurlijk alles uit elkaar:
Het frame netjes opgeruwd, daarna ontvet en naar de spuiterij (Bedankt Ferenc!!)
Vandaag kon ik het gespoten frame ophalen:
Nu kon ik beginnen om alles weer in elkaar te zetten (het leukste werk!):
Voor het in elkaar zetten heb ik natuurlijk wel alle onderdelen netjes schoon gemaakt. Zo komt hij er weer als nieuw uit te zien.
Het begint alweer wat te lijken. Voordat de kappen erop gaan, worden deze eerst even goed gepoetst.
Zonder kuip is het eigenlijk best wel een vet ding:
En dan uiteindelijk het eind resultaat:
Nu nog ermee gaan rijden, want dat heb ik nog niet eens gedaan...
Trouwens, dat uit elkaar halen, schoonmaken en in elkaar zetten kan ik iedereen wel aanraden.
Je leert zo echt je bike kennen en er zijn een hoop dingetjes die beter zijn af te stellen of te veranderen. Af fabriek zijn die chineesjes echt een puinhoop...
Laatst gewijzigd door PIR3lly op za 15 apr 2006, 11:22, 14 keer totaal gewijzigd.
daarom vind ik het grijze ook een stuk mooier.IJmuiden-mini schreef:dat lichtblauwe vind ik wel mooi hoor... rijd hier scooter die overloopt naar lichtblauw vanaf donker blauw bijna zelfde kleuren...
maar dat grijze is net ff wat meer "race" ziet er goed uit
dat licht blauw is opzich ook wel mooi maar ik vind het dan meer op ''speelgoed'' lijken...
veel plezier met je bike
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Hij is echt een heel stuk mooier geworden dat frame in alu kleur vind ik meer proffesioneel ogen.
BTW leuke topic titel
Kom je toevallig niet op de kartbaan in Echt rijden? Anders een fototje nemen van blue en red tai chi tesamen
Greetz
BTW leuke topic titel
Kom je toevallig niet op de kartbaan in Echt rijden? Anders een fototje nemen van blue en red tai chi tesamen
Greetz
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Blackvelvet schreef:wat heb je allemaal verbeterd t.o.v van fabrieks af aan je minibike?
Inderdaad. Dat is het voornaamste.doede46 schreef:ik denk voornamelijk alles GOED vast draaien,controleren, enz.
Maar ik ben ook heel erg precies. Ik kan het dus niet uitstaan als iets niet soepel loopt of als bijvoorbeeld het stuur tegen de kappen aankomt.
Dat soort dingen heb ik dan ook allemaal veranderd. Het hele zitje met tank is iets naar achteren gegaan, zodat het stuur niet meer tegen de tank aankomt.
De remmen heb ik erg goed nagekeken en netjes afgesteld, zodat het wiel soepel kan draaien, maar dat de remmen wel goed pakken. Remmen (hedels en leidingen) en gashendel komen niet meer tegen de kappen aan. Koppeling anders afgesteld... En nog wat kleine dingetjes.
Een fiets computertje heb ik er ook op gezet. Voor meer info kun je dit topic bekijken.
Dank je... topic titel is natuurlijk express zo gekozenSharkbite schreef:Hij is echt een heel stuk mooier geworden dat frame in alu kleur vind ik meer proffesioneel ogen.
BTW leuke topic titel
Kom je toevallig niet op de kartbaan in Echt rijden? Anders een fototje nemen van blue en red tai chi tesamen
Kartbaan in echt.... Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waar dat is
Maar mocht ik ooit in de buurt zijn en tijd over hebben, dan neem ik mijn bike zeker mee!
Bedankt voor alle leuke reacties!!!
Ik heb er vandaag even mee gereden.
Starte na het in elkaar zetten gewoon in 1 keer...
Echter liep ie voor geen meter. Zo laag in de toeren dat de koppeling niet eens pakte.
Dus ik die carb weer uit elkaar gegooid en even gekeken wat er was. Er bleek een heel klein pinnetje (soort borg pinnetje) uit een deel van de plaats waar de "verstuiver" in zit eruit gevallen te zijn.
Ook zat er naar mijn mening een veel te grote sproeier in (leek wel bijna 1mm dik).
Dus ik heb er een 76 in gezet en nu loopt ie wel lekker in de toeren.
Echter vind ik hem maar wat traag optrekken. De koppeling pakt wel laat, maar hij blijf maar doorslippen. Is dit normaal? Het is een zocchi koppeling...
Ik heb nog nooit op een andere gereden, dus ik heb geen idee hoe het hoort te zijn...
Starte na het in elkaar zetten gewoon in 1 keer...
Echter liep ie voor geen meter. Zo laag in de toeren dat de koppeling niet eens pakte.
Dus ik die carb weer uit elkaar gegooid en even gekeken wat er was. Er bleek een heel klein pinnetje (soort borg pinnetje) uit een deel van de plaats waar de "verstuiver" in zit eruit gevallen te zijn.
Ook zat er naar mijn mening een veel te grote sproeier in (leek wel bijna 1mm dik).
Dus ik heb er een 76 in gezet en nu loopt ie wel lekker in de toeren.
Echter vind ik hem maar wat traag optrekken. De koppeling pakt wel laat, maar hij blijf maar doorslippen. Is dit normaal? Het is een zocchi koppeling...
Ik heb nog nooit op een andere gereden, dus ik heb geen idee hoe het hoort te zijn...
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Die koppeling moet zeer juist afgesteld worden op ongeveer 8000t/min. mag die pas aanpakken. Welke koppeling van Zocchi is het?
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]