Blue Tai Chi: 17,5mm+ABT-uitlaat. Update P8: fotootjes!!

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

PIR3lly

Blue Tai Chi: 17,5mm+ABT-uitlaat. Update P8: fotootjes!!

Bericht door PIR3lly »

Mijn bike op dit moment (lekker in het zonnetje):
Afbeelding

Inmiddels zit er een ABT uitlaat op, een 17,5mm Dellorto, een 72 tands Polini achtertandwiel en een Zocchi 3 schoens race koppeling!!

Pagina 1: Frame spuiten
Pagina 2: Koppelings huis bewerkt
Pagina 2+3: ABT-uitlaat en 17,5mm Dellorto
Pagina 6: KM-teller, Filmpjes
Pagina 8: Nieuwe Fotootjes


De originele post van maandag 5 december 2005:

Het is eindelijk voor mekaar.
Een tijdje geleden een gebruikte blauwe Tai Chi gekocht, maar de framekleur vond ik niet zo super.
Zo zag hij eruit:

Afbeelding

Dus......... Spuiten dat ding.

Eerst moest natuurlijk alles uit elkaar:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het frame netjes opgeruwd, daarna ontvet en naar de spuiterij (Bedankt Ferenc!!)
Vandaag kon ik het gespoten frame ophalen:
Afbeelding

Nu kon ik beginnen om alles weer in elkaar te zetten (het leukste werk!):
Afbeelding

Voor het in elkaar zetten heb ik natuurlijk wel alle onderdelen netjes schoon gemaakt. Zo komt hij er weer als nieuw uit te zien.
Afbeelding

Afbeelding

Het begint alweer wat te lijken. Voordat de kappen erop gaan, worden deze eerst even goed gepoetst.
Afbeelding

Zonder kuip is het eigenlijk best wel een vet ding:
Afbeelding

Afbeelding

En dan uiteindelijk het eind resultaat: :D
Afbeelding

Nu nog ermee gaan rijden, want dat heb ik nog niet eens gedaan... :oops:


Trouwens, dat uit elkaar halen, schoonmaken en in elkaar zetten kan ik iedereen wel aanraden.
Je leert zo echt je bike kennen en er zijn een hoop dingetjes die beter zijn af te stellen of te veranderen. Af fabriek zijn die chineesjes echt een puinhoop... :wink:
Laatst gewijzigd door PIR3lly op za 15 apr 2006, 11:22, 14 keer totaal gewijzigd.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ziet er zeker leuk uit :) Mooier inderdaad dan hij was. Ben blij te zien dat je de meeste stickers er vanaf gehaald hebt, want ik hou echt van clean bikes (en auto's ook daar niet om).
Je advies ben ik het mee eens :wink:
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Mooi Je Bike,Maar ik had liever voor een wat specialere kleur gekozen..een kleur die ze bij de b1/tai chi ofzo niet hadden..Maar het ziet er zeker mooi uit
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Mooi gedaan man :wink:
Vond dat lichte blauwen ook heel erg mooi staan vraag me niet waarom vond het echt een mooie combinatie. :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
Patrick
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2235
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 20:37

Bericht door Patrick »

dat lichtblauwe vind ik wel mooi hoor... rijd hier scooter die overloopt naar lichtblauw vanaf donker blauw bijna zelfde kleuren...

maar dat grijze is net ff wat meer "race" ziet er goed uit
ganta

Bericht door ganta »

IJmuiden-mini schreef:dat lichtblauwe vind ik wel mooi hoor... rijd hier scooter die overloopt naar lichtblauw vanaf donker blauw bijna zelfde kleuren...

maar dat grijze is net ff wat meer "race" ziet er goed uit
daarom vind ik het grijze ook een stuk mooier.
dat licht blauw is opzich ook wel mooi maar ik vind het dan meer op ''speelgoed'' lijken...

veel plezier met je bike :)
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

wat heb je allemaal verbeterd t.o.v van fabrieks af aan je minibike?
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

ik denk voornamelijk alles GOED vast draaien,controleren, enz.
:wink:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Ziet er mooi uit hoor maar ben het met die kleur van je frame niet eens(is mijn mening hoor!!) had het frame dan rood gedaan ofzo :P maarja ik heb ook zo'n vreemde smaak #-o
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Hij is echt een heel stuk mooier geworden dat frame in alu kleur vind ik meer proffesioneel ogen.
BTW leuke topic titel :wink:
Kom je toevallig niet op de kartbaan in Echt rijden? Anders een fototje nemen van blue en red tai chi tesamen :P
Greetz
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Blackvelvet schreef:wat heb je allemaal verbeterd t.o.v van fabrieks af aan je minibike?
doede46 schreef:ik denk voornamelijk alles GOED vast draaien,controleren, enz.
Inderdaad. Dat is het voornaamste.
Maar ik ben ook heel erg precies. Ik kan het dus niet uitstaan als iets niet soepel loopt of als bijvoorbeeld het stuur tegen de kappen aankomt.

Dat soort dingen heb ik dan ook allemaal veranderd. Het hele zitje met tank is iets naar achteren gegaan, zodat het stuur niet meer tegen de tank aankomt.
De remmen heb ik erg goed nagekeken en netjes afgesteld, zodat het wiel soepel kan draaien, maar dat de remmen wel goed pakken. Remmen (hedels en leidingen) en gashendel komen niet meer tegen de kappen aan. Koppeling anders afgesteld... En nog wat kleine dingetjes.

Een fiets computertje heb ik er ook op gezet. Voor meer info kun je dit topic bekijken.
Sharkbite schreef:Hij is echt een heel stuk mooier geworden dat frame in alu kleur vind ik meer proffesioneel ogen.
BTW leuke topic titel
Kom je toevallig niet op de kartbaan in Echt rijden? Anders een fototje nemen van blue en red tai chi tesamen
Dank je... topic titel is natuurlijk express zo gekozen :wink:

Kartbaan in echt.... Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waar dat is :oops:
Maar mocht ik ooit in de buurt zijn en tijd over hebben, dan neem ik mijn bike zeker mee!


Bedankt voor alle leuke reacties!!!
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

Heej Succes met je bike
kijk ook eens op www.steven-racing.tk
ik rijd btw ook tai chi.. :P
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Mooie bike :)

Zat naar een van die foto's te kijken dacht wat een lange voorvork net een shopper, maar hij was stukje uit zun kroonplaten zagk daarna :oops:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Ik heb er vandaag even mee gereden.
Starte na het in elkaar zetten gewoon in 1 keer...
Echter liep ie voor geen meter. Zo laag in de toeren dat de koppeling niet eens pakte.

Dus ik die carb weer uit elkaar gegooid en even gekeken wat er was. Er bleek een heel klein pinnetje (soort borg pinnetje) uit een deel van de plaats waar de "verstuiver" in zit eruit gevallen te zijn.
Ook zat er naar mijn mening een veel te grote sproeier in (leek wel bijna 1mm dik).
Dus ik heb er een 76 in gezet en nu loopt ie wel lekker in de toeren.

Echter vind ik hem maar wat traag optrekken. De koppeling pakt wel laat, maar hij blijf maar doorslippen. Is dit normaal? Het is een zocchi koppeling...
Ik heb nog nooit op een andere gereden, dus ik heb geen idee hoe het hoort te zijn...
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Die koppeling moet zeer juist afgesteld worden op ongeveer 8000t/min. mag die pas aanpakken. Welke koppeling van Zocchi is het?
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Plaats reactie