Rook uit de cilinder

Meest gestelde vragen, ALGEMEEN

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Rook uit de cilinder

Bericht door Lg tweewielers »

De vraag:

Als ik heb gereden en ik haal mijn bougie eruit dan komt een soort damp / rook uit mijn cilinder kan dit kwaad ?

! Die damp is heel normaal !

Ten eerste zit er geen benzine in je carters / cilinder maar een gasvorming van benzine en lucht "lucht-benzine mengsel"

En te tweede heeft je bike al gelopen, denk maar is na over de verbrandings temperatuur die plaatsvindt in de cilinder.
De zuiger en alle onderdelen zijn al redelijk op temperatuur, dus de zuiger/cilinder/kop zijn erg heet , zodra de bougie eruit is dan zie je rook / stoom dat kan dus erg goed aangezien er nog wel olie / benzine resten op de zuiger liggen en tegen de cilinder wand aan liggen enz.
Deze verdampen en ze zitten gesloten in de cilinder en zodra jij je bougie eruit haalt dan ontsnappen ze via je bougie gat :!: dan zie je vaak echte damp en geen rook

Een tweede optie is dat je cilinder net in de uitlaat slag zit en dat je uitlaat poortje open staat dan kunnen de gassen doorstromen, circulatie "denk er maar over na hoe dat gaat"
Door je uitlaat , door je cilinder, door je bougie gat er weer uit, dan zul je dus echte rook zien en geen damp.

Als de motor even gelopen heeft en je haalt de bougie eruit en je trekt een paar keer aan je starter of duwen wat je ook wil als de motor maar rond draait, dan zie je vaak de damp en rook ook via je bougie gat eruit gaan.

Faq schrijver: Lg tweewielers
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie