Zwarte/gouden lijst minibike winkel

Hier kan je praten over minibike gerelateerde zaken
English: Talk about minibike related stuff

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Vinden jullie het goed wat deze "Rosa Zanders" doet?

Ja
7
21%
Nee
27
79%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Xigh

Zwarte/gouden lijst minibike winkel

Bericht door Xigh »

Zoals velen al opgemerkt zullen hebben is hier op het forum een topic verschenen over een zogenaamde firma die een zwarte of gouden lijst opstelt voor minibike winkels.
Klik hier voor het topic

Op dit moment heeft Timmerzz al contact met deze mensen. Hij heeft ervoor gekozen zijn correspondentie niet volledig te plaatsen op het forum. De samenvatting komt er op neer dat "Rosa Zanders" niet gedient is van commentaar of vragen op of over zijn firma. Ook niet als deze van collega's op hetzelfde terrein (=minibikes) afkomstig zijn.


Natuurlijk betreft deze kwestie ons naar het schijnt niet. Dit is niet correct, deze "firma" of "Rosa Zanders" doet voorkomen dat zij voor onze bestwil bezig is. Maar er zit hier eigenbelang achter. Het is niet bekend welk eigen belang dit zou kunnen zijn, dit zouden ook meerdere dingen kunnen zijn.

- Een bedrijf in dezelfde branche wat probeert concurrentie te hinderen
- Een ontevreden klant die in de veronderstelling is gelijk te hebben en via deze weg z'n gelijk probeert te halen.
- Een consument die probeert via deze weg iets aan de prijs van spullen te doen.

Er zijn nog een aantal redenen die mogelijk zijn.
Persoonlijk hebben wij het idee dat het om een wat jonger persoon gaat (gezien z'n antwoorden op volkomen normale vragen en gezien z'n taalgebruik).



Nou is mijn vraag aan jullie; vinden jullie het acceptabel of goed wat deze persoon doet of zijn jullie hiertegen. Let wel; hier niet antwoorden, doe dat in het reeds gemaakte topic van Timerzz, geef hier alleen antwoord door middel van de poll.
Dit betreft ons als minibikers, dus geef je mening.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Email van mij aan het adres gegeven in de advertentie.

---------------------------------
L.S.,

U heeft op Marktplaats.nl een advertentie gezet waarin u een marktonderzoek doet naar minibike winkels. Ik vind het buitengewoon verwonderlijk dat deze op Marktplaats plaats vind maar dit is natuurlijk niet meer dan mijn mening.
Toch vroegen wij ons af waarom dit marktonderzoek er ineens is en waarom dit niet begeleid word een officiele internet pagina of een aankondiging in bijvoorbeeld een dagblad. Dat heeft ons ook gebracht tot het maken van een tweetal topics op http://www.minibike.nl

Ik moet ook zeggen dat ik geschrokken ben van uw antwoorden op vragen van (Timerzz naam). Dit is incorrect handelen. Gezien het feit dat u samen op hetzelfde terrein aan het werk bent is het niet meer dan normaal om beschaafd te reargeren op de vragen die deze heeft gesteld. Brengt mij ook tot de vraag waarom er zo vijandig gereargeerd is. Wanneer u gewoon onderdeel bent van een firma is er niks aan de hand. Bedreigingen vinden niet plaats bij zo'n kleinschalig marktonderzoek als het uwe, zeker wanneer deze niet ondersteund word door officiele instanties. Het lijkt mij een kleine moeite om te antwoorden dat u onderdeel bent van SBS6 of Net5. Dan zijn uw persoonlijke gegevens nog steeds gewaarborgd maar heeft u correct antwoord gegeven op de vragen.
Daar u ook geen telefoonnummer heeft geplaatst en alleen te bereiken bent op een hotmail adres twijfelen wij zeer aan de intentie van dit marktonderzoek. Wat ons ook brengt tot het feit dat wij ons uiterste best zullen doen dit marktonderzoek te boycotten tot deze of verwijdert is, of tot wij meer informatie hebben ontvangen.

Let wel dat het in dit geval niet om een twee tal mensen gaat maar om zo goed als de volledige nederlandse minibike wereld.


Graag hoor ik van u betreffende deze kwestie.
Met vriendelijke groeten,
Thijs Vrieselaar
---------------------------------

Antwoord volgt.
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Ik vind zoiets opzich wel goed als je het waar kan maken. Ik zit op een RC forum, en wij mailen ook naar grote merken en importeurs of hun ons test samples op kunnen sturen, en dat wij daar een revieuw van op de site plaatsen. Omdat ik nogal wat test werk verricht kreeg ik laatst een accu lader van TWV 160 euro, en 2 motoren TWV 89 dollar om te testen. Met het bericht erbij dat als ik even de invoer koste betaalde (30 euro's) de spullen dan niet retour hoefden..
Zo kan het dus ook :lol:

Maar zoals deze mens"en" het aanpakken kan gewoon niet. Als je zoiets niet waar kan maken vind ik het gewoon oplichting eigenlijk.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Net binnengekregen:

-------------------------------------
hallo wij zeggen niet van wie of waar we zijn tot we het onderzoek stoppen.
als we klaar zijn dan geven we meer info bekent.
ik begrijp de reaktie.
maar wij doen dit omdat hier door de consument zelf om gevraagt is.
omdat er veel rommel en gevaarlijken mini-bike / produkten in omloop is.
ik kan u al zeggen dat er meer dan 1000 reakties vandaag binnen zijn gekomen.
wij gaan zelf ook bij bedrijfen lang om de klant vriendelijk heid te controleeren.

wij hebben zelfs al een tussen stand .
en wij zullen deze als eerst aan u door mailen omdat u de enige echte minibike site heeft.

geloof me u schrikt van onze onderzoek.

groeten

R.ZANDERS

KLEINE ONTHULLING OPGL......
-------------------------------------


Ze geven ons gelukkig de indruk dat wat ze doen wel met een reden is. Hieruit blijkt ook dat alles meteen met ons gedeeld zal worden. Ik twijfel enigszins aan de 1000 reacties, maar afhankelijk van de uitkomst lijkt het wel met goede bedoelingen. We kijken het nog even aan.
ganta

Bericht door ganta »

1000 reacties??
hoeveel emails passen er op een hotmail.com adres?
of lukt dat wel? moet je voorstellen dat iemand al die mails door moet lezen, die gast word gek van zijn computer.
Gast

Bericht door Gast »

ganta schreef:1000 reacties??
hoeveel emails passen er op een hotmail.com adres?
of lukt dat wel? moet je voorstellen dat iemand al die mails door moet lezen, die gast word gek van zijn computer.
Jaja ik geloof er geen zak van. De advertentie op Marktplaats is totaal 375 keer bekeken. Als zij beweren dat ze gisteren al 1000 reacties hebben gehad... :?

De enige reactie die ik heb gegeven is met mn rechterwijsvinger op de link "in strijd met de regels" van Marktplaats.nl te klikken.

Bovendien, als je zo slecht communiceert en je zo onprofessioneel opstelt naar de buitenwereld, ga je mij niet wijsmaken dat je een betrouwbaar onderzoek kan uitvoeren met een geldig onderzoeksinstrument waarbij een representatieve steekproef wordt genomen en door onafhankelijke en objectieve personen met idem meetmethodes conclusies worden getrokken en deze ook nog eens fatsoenlijk worden gerapporteerd... 8)

Maar goed, we zullen eens afwachten wat voor resultaten eruit rollen.

Greetz!
Viper62

Bericht door Viper62 »

Het zal mij niet verbazen als het een schoolproject van iemand is
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

zijn schoolprojecten altijd zo vervelend dan?...

en wat gaan we doen? alle minibikeshops inlichten en voorbereiden?

handtekenigenaktie's?

we kunnen niet veel doen want het is niet illegaal om een onderzoek te doen.....en mocht ze negatieve reacties publiekelijk tentoonstellen kunnen we altijd nog aan de slag want je mag iemand niet zo omlaag halen toch?
Jvdw#59

Re: ...

Bericht door Jvdw#59 »

Leuk! Even quoten en fouten zoeken..
"wij maken bekent"
"reaktie"
"door de consument gevraagt"
"mini-bike"
"produkten in omloop is."
"reakties"
"bedrijfen"
"lang" i.p.v. langs
"de klant vriendelijk heid te controleeren."
"een tussen stand ."
"deze als eerst"
"geloof me u schrikt van onze onderzoek."
wij/ik door elkaar gebruikt.
Ik zei even quoten en fouten zoeken! En dit was maar één enkele reactie. Om te janken.

Alleen al vanwege het taalgebruik is dit een hachelijk 'onderzoek'.

Een betrouwbaar onderzoek zou gevoerd worden kunnen worden door de Consumentenbond of de ombudsman. Dit is pure nonsens.

Onafhankelijk? Eerder individueel lijkt me. Deze onderzoeker in wording kan zijn praktijken maar beter staken, voordat 'ie een proces aan z'n broek krijgt wegens zwartmakerij.
Viper62

Bericht door Viper62 »

waarom mag kassa t dan wel en deze persoon niet?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Omdat Kassa een te benaderen instelling is. Deze geven aan een onderzoek te doen en gebruiken vervolgens methoden die eerlijker zijn dan iemand om z'n mening vragen op een tweedehands forum.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

ganta schreef:1000 reacties??
hoeveel emails passen er op een hotmail.com adres?
Heb er nu 3935 en is voor 5% vol :shock: :wink: :P

Maargoed geloof er ook geen zak van!
ganta

Bericht door ganta »

de winter schreef:
ganta schreef:1000 reacties??
hoeveel emails passen er op een hotmail.com adres?
Heb er nu 3935 en is voor 5% vol :shock: :wink: :P

Maargoed geloof er ook geen zak van!
:O wow.. verwijder je nooi mails ofzo? :P
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

ganta schreef:
de winter schreef:
ganta schreef:1000 reacties??
hoeveel emails passen er op een hotmail.com adres?
Heb er nu 3935 en is voor 5% vol :shock: :wink: :P

Maargoed geloof er ook geen zak van!
:O wow.. verwijder je nooi mails ofzo? :P
ghehe waarom zou ik.. :P
Patrickn

Bericht door Patrickn »

zo'n onderzoek als dit is wel goed, maar hoe deze persoon het aanpakt, komt het niet echt serieus over... ik heb ja gestemd bij de poll, het idee is eigenlijk best goed
Plaats reactie