Ervaring met 6,5" sendai velgen

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

wevie666

Bericht door wevie666 »

haha ik ben er al vaker geweest :)
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

wevie666 schreef:haha ik ben er al vaker geweest :)

:-# dan heb ik niks gezegd!
Gast

Bericht door Gast »

Koen schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens..

Het niet afdichten is niet echt een probleem, als je een pomp of een compressor meeneemt kun je ze altijd weer oppompen.

Polini heeft alleen nog maar deelbare velgen. Ook al zijn ze nieuw, ze lekken ook.. Check de spanning maar eens na 1 week....

Ze hebben wel ook gewoon mono-velgen van Polini, alleen ik moet wel ff kwijt da die ook wa meer kosten. En da leeglopen heb ik inderdaad ook nooit last van :? Ik pomp me banden denk 1 x in de paar maanden weer een btje op maar ze zijn nog nooit echt leeggelopen dat er 1BAR uit is ofzo maja... het is idd wel een goedkoop alternatief die sendai velgen, maar ik vind kwaliteit toch iets belangrijker :lol:
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Bretput schreef:
Koen schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens..

Het niet afdichten is niet echt een probleem, als je een pomp of een compressor meeneemt kun je ze altijd weer oppompen.

Polini heeft alleen nog maar deelbare velgen. Ook al zijn ze nieuw, ze lekken ook.. Check de spanning maar eens na 1 week....

Ze hebben wel ook gewoon mono-velgen van Polini, alleen ik moet wel ff kwijt da die ook wa meer kosten. En da leeglopen heb ik inderdaad ook nooit last van :? Ik pomp me banden denk 1 x in de paar maanden weer een btje op maar ze zijn nog nooit echt leeggelopen dat er 1BAR uit is ofzo maja... het is idd wel een goedkoop alternatief die sendai velgen, maar ik vind kwaliteit toch iets belangrijker :lol:

het leeglopen ligt niet aan de velgen, maar aan de banden!!

polini velgen kosten meer als deze (zonder banden)!!,

nu heb je er mindere kwaliteit banden bij!!

maar je hebt ze dan wel!!

Wim
wevie666

Bericht door wevie666 »

ik ga mijn minibike eigelijk alleen thuis gebruiken.. dan vind ik dat die polini velgen gewoon te duur zijn. de sendai velgen zijn een mooi alternatief!
Gast

Bericht door Gast »

wevie666 schreef:ik ga mijn minibike eigelijk alleen thuis gebruiken.. dan vind ik dat die polini velgen gewoon te duur zijn. de sendai velgen zijn een mooi alternatief!
Ik heb ook een setje velgen en banden nodig voor een hobby project, nu was ik al op de site van Jos Dijkman gekomen maar ik kan de Minibike pagina's niet vinden! Staan die er niet op of kijk ik er gewoon overheen?!
derbi master

Bericht door derbi master »

Gast

Bericht door Gast »

THANKX! :D
Gast

Bericht door Gast »

kijk maar eens op www.sendai.nl zijn stukken goeie koper 125 euro voor de (zelfde :?: ) velgen verkopen ook particulier duss massel jeroen
Gast

Bericht door Gast »

jeroen17 schreef:kijk maar eens op www.sendai.nl zijn stukken goeie koper 125 euro voor de (zelfde :?: ) velgen verkopen ook particulier duss massel jeroen
:shock: Kijk nu komen we ergens! Het is toch maar om in beetje over de parking te cruisen dus ik hecht minder waarde aan super grip banden en dergelijke. Dus ik zal Sendai zeker even in mijn favorieten plaatsen. Eerst even mijn plan verder uitwerken :roll:
wevie666

Bericht door wevie666 »

Wim schreef:
merk... geen idee, geen sendai!!
wevie666

Bericht door wevie666 »

Nu heb ik nog een vraagje..

Is het toegestaan volgens de knmv regelementen om met sendai velgen te racen? Er staat bijvoorbeeld dat de banden minstens 3 gaatjes moet hebben om de slijtage aan te geven. Heeft een sendai band deze gaten?

Begin nou niet direct met te zeggen dat het van slechte kwaliteit is want het het is een mooi alternatief om mischien met minibike racen te beginnen. Je kan het racen er wel goed op leren dacht ik zo. Ik hoor het wel!

ltrz Gerben
Gast

gaatjes

Bericht door Gast »

ja kijk maar op josdijkman.nl daar kun je dat precies op zien en volgensm ij hebben die wle gaatjes massol jeroen
wevie666

Bericht door wevie666 »

Maar volgens wim waren dat geen sendai velgen..

Er is vast wel iemand met een sendai mini, die mij kan vertellen of er van die gaatjes inzitten
wevie666

Bericht door wevie666 »

Afbeelding
De banden bij josdijkman.nl zijn hetzelfde.. hij heeft dus wel sendai velgen.. En op deze banden zitten dus ook van die "slijtage gaten" Ik denk dat ik die velg maar ga kopen binnenkort :wink:
Gesloten