die 50 is al 54...en dat is met tandwiel verhouding 15-28Markie schreef:12 k.....
dat wordt spannend!
aj.... en maar 50+ ? blowdown?
gooi ik dit naar 15-22 zoals meeste minibikers...dan gaat hij volgens jaaps puchcalculator zo'n 68,6..dus 70
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
die 50 is al 54...en dat is met tandwiel verhouding 15-28Markie schreef:12 k.....
dat wordt spannend!
aj.... en maar 50+ ? blowdown?
HAHAHA dat haalt het membraan niet eensWim schreef:Yo
Polini 65 membraan
zelfgedraaide cil.kop, squish 0.7
timing ... zeg ik lekker niet!
16 mm Dellorto
Peugeot 103 inlaat membraan
eigenbouw spruitstuk met powerbox
Doppler lage-weerstand luchtfilter
proma circuit uitlaat
Bosch binnen-rotor ontsteking
14.900 toeren max
Ggrrttzz
Wim
Die zijn gewoon anders, met zon uitlaat etc haal je dat belast gewoon niet.rossi-nr.1 schreef:waarom niet?
bij scootertjes hebben ze al de 16k gehaald met membraan...wel op het blok zelf en niet de cilinder.
uitleg please
Uitlaatpoort op 195 graden is veel te hoog eigelijk , de powerband die je over hou is zo smal dat je de koppeling extreem af moet stellen met als gevolg dat die nooit heel blijft . Als je op zo'n extreem hoogtoerige cilinder een proma cc uitlaat zet die zijn powerband heeft tot 9000 toeren oid komt de cilinder nooit in zijn werkelijke powerband .John_W schreef:Mijn cylinder is een zelf aangepaste Eurocylinder (50 snel) en draait volgas (belast) zo'n 9000 rpm.
Deze cylinder heeft een aangepaste kop (squish ca. 0,6 mm) en de volgende poorttiming:
Inlaat 165 graden
Spoelpoort 130 graden
Uitlaat 195 graden
Deze configuratie heeft altijd op een Puch gedraaid en bouw ik nu over op mijn minibike. De bijbehorende uitlaat was zelf gemaakt en wordt op de mini vervangen door een Proma CC.
Lees ff goed...derbi master schreef:derbi's kunne ook 18K draaien met mebraan
En toen ging de wekker afderbi master schreef:derbi's kunne ook 18K draaien met mebraan
Idd , maar ook een scooter draait geen 18k . Verder zou een membraan uit een scooter alleen maar zorgen voor een nog gaarder gebied onderin toeren.Bram schreef:Lees ff goed...derbi master schreef:derbi's kunne ook 18K draaien met mebraan
Staat toch dat dit heel anders is? Dit zijn hele andere membranen. Kleppen van een polini cilinder voor puch kunnen dat gewoon niet aan. Voor scoots etc zijn de membranen gewoon beter bestand tegen hoge toerentallen.
Waarom denk je dat er carbon membraanklepjes zijn?
VriendelijkWim schreef:Hey Rudy
vertel 's wat wat jij allemaal hebt!!
je maakt mij uit voor....weet ik veel!!
14.900 toeren is gehaald tijdens een bekerwedstrijd in zeeland!!
op een testbank halen bijna alle bikers, die meedoen met wedstrijden de 14k!!
testbank is een test onder belasting!
maar euh, tot nu toe heb je alleen maar piepels hier af lopen zeiken!
geef ons de kans ook 's, en vertel je ervaringen!
geen groeten
Wim
Geen groeten
Wim
Je post zelf dat je koppeling bij 3000 aanpakt, je hebt dus echt geen blokje dat 14.9k nog vermogen leverd. BLokken die dat namelijk werkelijk wel doen die leveren bij 3000 toeren wel zo weinig vermogen dat het een uur duurt voordat je op gang bent.Wim schreef:Alle onderdelen van deze bike:
70cc Eurocilindero Athena (6 spoelpoorten)
Hogedruk cilinderkop
16mm Malossi Carburateur
sproeier: 82
uitlaat: Proma circuit
aangepaste koppeling, grijpt aan bij 3000rmp
Waarom zou hij geen 14,9 k halen omdat ie met een koppeling pas op 3000 toeren aagrijpt?Je post zelf dat je koppeling bij 3000 aanpakt, je hebt dus echt geen blokje dat 14.9k nog vermogen leverd. BLokken die dat namelijk werkelijk wel doen die leveren bij 3000 toeren wel zo weinig vermogen dat het een uur duurt voordat je op gang bent.