hoeveel toeren draait jou bike?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

tpm

Bericht door Gast »

een membraan is de ideale manier van inlaat omdat de kleppen worden gesloten als er geen vacuum meer is maar een membraan kan max tot ongeveer 15000 tpm (afhankelijk van de dikte van de membraan kleppen)maar als je te veel toeren wil draaien met een membraan dan gaan de membraan kleppen zweven want ze hebben een bepaalde tijd nodig om te sluiten/terug te veren dus als je te veel toeren draait blijven je membraan kleppen open staan en dan is het einde oefening.
snappie massol jeroen
Gast

Bericht door Gast »

Behalve dat zijn er nog meer redenen dat 18k zo goed als onmogelijk is :wink:
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Yo

even @ rudy

je noemt mij onvriendelijk??

hoe noem je dit dan??

[quote="Rudy
HAHAHA dat haalt het membraan niet eens[/quote]

verder alleen maar bla bla over wanneer een blokkie wel en geen vermogen levert!!

de topic is: "hoeveel toeren draait jou bike?"

ik geef netjes antwoord en vervolgens reageer jij op deze manier??

uiteraard reageer ik dan een beetje kietelig!!


als je nou 's vriendelijk reageerd, dan blijven de anderen ook wel vriendelijk!!

ik heb nooit beweerd dat m'n blokie nog fatsoenlijk vermogen levert rond de 14k, maar hij haalt 't wel!!


thx

Wim
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Inmiddels zijn de meest fantastische verhalen de revue gepaseerd. Maximale toerentallen waar menig Moto-GP rijder kennis van heeft, komen blijkbaar ook voor op onze mini's en scooter-aanverwanten.

Belangrijk punt is en blijft hoe we dit toerental definieren. Wieltje in de lucht en volgas loeien ?? Lijkt me erg slecht voor het stukje tuningshuisvlijt. Toerental bij maximale snelheid is volgens mij beter. Hier leverd het blokje z'n volle vermogen en daarmee is het toerental representatiever voor de prestaties van je tuningswerk.

De meeste mini's hebben geen vario of 6 versnellingen en zouden daardoor graag een oneindig brede powerband hebben.

Voor de theoretici onder ons het volgende: Reken eens met de bekende formules de uitlaat/cylinderconfiguratie door. Probeer hier eens een passende uitlaat te vinden die tussen 3000 rpm en de maximale waarden die hier genoemd worden nog iets presteerd. Een tipje van de sluier zal ik oplichten : dit gaat zeker niet lukken!!

Het opvangen van de smalle powerband middels een slippende koppeling heeft tot nu toe bij mij tot veel problemen geleid en heb mijn heil in een andere olie gevonden.

Ben nu eigenlijk erg nieuwsgierig geworden wat de belaste toerentallen van de mini's zijn en welke setup daar bij hoort.
Gast

Bericht door Gast »

Wim schreef:Yo

even @ rudy

je noemt mij onvriendelijk??

hoe noem je dit dan??
John_W schreef:AHA dat haalt het membraan niet eens

verder alleen maar bla bla over wanneer een blokkie wel en geen vermogen levert!!

de topic is: "hoeveel toeren draait jou bike?"

ik geef netjes antwoord en vervolgens reageer jij op deze manier??

uiteraard reageer ik dan een beetje kietelig!!


als je nou 's vriendelijk reageerd, dan blijven de anderen ook wel vriendelijk!!

ik heb nooit beweerd dat m'n blokie nog fatsoenlijk vermogen levert rond de 14k, maar hij haalt 't wel!!


thx

Wim
Wat boeit het dan dat ie14k draait :roll:

zucht....
John_W schreef:
Belangrijk punt is en blijft hoe we dit toerental definieren. Wieltje in de lucht en volgas loeien ?? Lijkt me erg slecht voor het stukje tuningshuisvlijt. Toerental bij maximale snelheid is volgens mij beter. Hier leverd het blokje z'n volle vermogen en daarmee is het toerental representatiever voor de prestaties van je tuningswerk.

Voor de theoretici onder ons het volgende: Reken eens met de bekende formules de uitlaat/cylinderconfiguratie door. Probeer hier eens een passende uitlaat te vinden die tussen 3000 rpm en de maximale waarden die hier genoemd worden nog iets presteerd. Een tipje van de sluier zal ik oplichten : dit gaat zeker niet lukken!!

Het opvangen van de smalle powerband middels een slippende koppeling heeft tot nu toe bij mij tot veel problemen geleid en heb mijn heil in een andere olie gevonden.

Ben nu eigenlijk erg nieuwsgierig geworden wat de belaste toerentallen van de mini's zijn en welke setup daar bij hoort.
Op topsnelheid hoeft hij natuurlijk absoluut zijn maximale vermogen niet te leveren :lol:. Als je voor de werkelijke topsnelheid ga natuurlijk wel.

Ik draai met de miniracer een dikke 13000 toeren met 16-28 (4 inch wielen) waarmee ik 75km/h haal. Maar die laatste 100 toeren zijn gewoon overtoeren (membraan heeft het er ook moeilijk mee :lol: ). Leuke van de miniracer is dat hij een behoorlijk brede powerband heeft (tussen de 6 en 12k loopt ie goed).
Setup:
70cc Yamaha Dt cilinder (44,5mm) (merk:autisa)
20mm mikuni , omgelaste scooteruitlaat , 4 kleps membraan en std ontsteking (die met nieuwe contactpunten een 12-13k een paar seconde aankan :lol: ).

De puch sprinter met eurokit 70cc cilinder , 20mm mikuni , eigenbouw uitlaat etc begint vermogen te leveren vanaf een 9k en gaat idioot ver door tot de 13k. De timing van deze cilinder zit ook behoorlijk hoog :lol: , topvermogen zal rond een 12k gelevert worden :wink:.

Ps: om mensen uit een droom te helpen: een std eurokit levert zijn topvermogen rond de 6000-6500 toeren!!!!!!!! , heb er namelijk eens een grafiek van lvs van gezien.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ps: om mensen uit een droom te helpen: een std eurokit levert zijn topvermogen rond de 6000-6500 toeren!!!!!!!! , heb er namelijk eens een grafiek van lvs van gezien.


Dat is toch erg afhankelijk van de uitlaat..
Gast

Bericht door Gast »

gaat om de hele setup uiteindelijk.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Bij een 2takt is de uitlaat het belangrijkste setup onderdeel!!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Markie schreef:Bij een 2takt is de uitlaat het belangrijkste setup onderdeel!!!
ligt eraan hoe je het bekijkt.
ik vind de cilinder het beste denks.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Bram schreef:Trudy is een !CENCUUR! :P

Het is zowieso vrij dom om te gaan zeggen: "op gehoor zo'n 12k" of "rond de 14k" aangezien je dat nooit kan weten...

Meet dan iig belast met een goede digitale toerenteller...
hmm via formules kan je het ook gewoon uitrekenen.
en die zijn verwerkt in jaaps puchcalculator.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Een snelle cilinder kun je maken of kraken met een uitlaat!

Maar even on-topic..
Ik draai met mijn setup (die bikes van leden) 13.000 toeren.
Gast

harry nakkie

Bericht door Gast »

even voor wim je motor levert maximum pk bij max toeren maar je Nm levert ie bij een specifiek gebied (powerband) mazzl jeroen
Xander

Bericht door Xander »

Volgens mij gaan we nu een paar dingen door elkaar halen @xander

18 k is heel wat anders dan 18 PK

k is x 1000 Rpm
dat wist ik wel, tging om men 2e quote, waarin stond dat bidalot geen echt tunings merk zou zijn, 17 pk is best veel voor een niet echt tuningsmerk :wink:
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

das waar alhoewel het toch een geacepteerd merk is!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
derbi master

Bericht door derbi master »

nou kijk ma naar derbi daar is bidalot de snelste cil
Plaats reactie