Cylinder (geef je mening!)

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Cylinder (geef je mening!)

Bericht door Gast »

heej allemaal,

Als strax m'n mini een keer rijd, ben ik het standaard 50cc cylindertje toch wel snel zat denk ik :roll:

Ik zou graag van jullie willen horen wat voor cyl jullie erop hebben zitten, met wat wat voor carb enz...

Ik zat zelf te denken aan een 65cc Polini voor mij met n 17mm eronder...
met een Techno uitlaatje eronder.

Post aub, je ervaringen met bepaalde 50/70cc cylinders.. 8) :D

Thanxz

eMVy
Miniracer

Bericht door Miniracer »

Yoo, ik heb een 70cc tccd cylinder, en nog een standaard 12 mm bing carbarateur :( en hij loopt nu zo rond de 60 km/h
dennis

polini

Bericht door dennis »

legt er wat je gaat doen met je minibike als je wilt gaan racen zou ik voor polin kiezen met 16mm.dit komt er bij mij ook onder polini heeft toch ff wat meer vermogen,maar daar betaal je ook voor.
dennis
http://home.quicknet.nl/qn/prive/dns/
ps kijk is op mijn site daar vind je nog leuke dingen voor je minibike.
Gast

polini 65cc

Bericht door Gast »

ik denkdat voor een hoop mensen dit een teleurstelling zal zijn maar de polini 65cc cilinders worden in italy voorloopig niet meer gemaakt dus zullen we het moeten doen met wat de dealers nu nog hebben liggen. :(
dennis

polini

Bericht door dennis »

goed zoeken dan vind je ze nog wel de polini cilinder.wat ik ook goed vind zijn de euro cilinder 70cc ze zijn goed koop en doen het goed, ik rij er op dit moment ook mee
http://home.quicknet.nl/qn/prive/dns/
dennis
wevie666

Bericht door wevie666 »

65cc polini polini, 15mm bing/18mm dell`orto, en een proma circuit,(dat is gewoon de beste uitlaat voor een zelfbouw)
Gast

Bericht door Gast »

Ik rij zelf met een 70 cc biturbo cylinder met een 20 mm carborateur van een honda mt nou dat rijdt werelds veel beter als een polini al zeg ik het zelf
Gast

Bericht door Gast »

Ik zat zelf aan een Eurokit (is een Airsal) 65cc te denken, die moest volggens verschillende mensen meer powaah hebben dan de Polini 65, de polini 65 is ook nogal gevoelig voor warm lopen, hij kost 125, en de Airsal kost maar 55 euro's :wink:

dus...

Kan iemand zijn ervaringen met Eurokit 65 delen?

dank u
later
Ronnie

cylinder

Bericht door Ronnie »

De polini cilinder is de beste cilinder, met veel trekkracht onderin.
Deze cilinder kan ook makelijk veel toeren draaien (namelijk 9000 toeren), waardoor er een hoge topsnelheid te bereiken is.
Ik heb alle mogelijke cilinders al getest namelijk:malossi, eurokit, eurocilinder(met membraam), athena(membraam)
MAAR! let op bij montage dat je wel de spoelpoorten in het carter bijfreesd, doe je dit niet dan zal de cilinder nooit zijn pk's laten voelen.
Gebruik bij deze cilinder het liefst een dellorto SHA 15/15 carburateur.
Wat ook nog kan, is een vierkleps membraam van polini voor een peugot 103 op deze cilinder monteren maar dan moet je wel wat koelribben verwijderen.
met al deze extra's ging hij dubbel zo hard als met een malossi cilinder.
hij loopt dan zo hard dat de ontsteking het op hoog toeren niet meer bij kan houden.
Wil je harder, monteer dan electronische ontsteking.
Er bestaat een minbike met (puch) polini cilinder die 13000 t/p. :twisted: min loopt met 13pk.
gekkespanjaard

Bericht door gekkespanjaard »

he allenmaaal

ik weet dat er ook nog een dorladoniecilinder met kop en membraam tekoop is het is een 75cc kost 179 euro schijnt net ff wat feller tezijn als de polinie 65
je kan hem kopen bij fred motoren inclusief 19mm carburateur kost hij 230 euro :twisted:
ronnie

cilinder

Bericht door ronnie »

Wil je meedoen aan wedstrijden, dan is de gilardoni cilinder verboden.
Je mag maar 70cc hebben en een 16mm carburateur.
Maar wil je echt hard gaan bouw dan je blok om met een watergekoelde scootercilinder. let wel op de slag van de krukas, deze is van een puch wat langer. :oops:
Gast

Bericht door Gast »

ik heb een orgineel uit gevreezd open spoelpoorten enzovoort
Gast

cylinder

Bericht door Gast »

ik zou een eurokit 70 cc 6 poorter pakken is best snel of 65 polini is ook best snel en tunen dan ben je snel en alle carberateurs kunnen 15 tot 20 in principe uitlaat is proma circuit ut beste is snel en gemakkelijk monteren/maken met goeie afstelling van deze setup kun je de 100 halen en toch redelijk trekku dussssss
Gast

Bericht door Gast »

ja dat is beter maar dat van mij is goed en niet duur oke je moet het dan wel kunne
Gast

cilinder

Bericht door Gast »

ja is nie echt duur mar een euro kitje kost ook geen ruk en een carberateur hoeft ook niet duur/orgineel te zijn ik rij zelf met een mikuni 16 mm alleen je moet ff een spruitstuk in elkaar tiggen is nie moelijk
Gesloten