Mini-motard 4-takt??

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Mini-motard 4-takt??

Bericht door Gast »

Hallo,

Jaren geleden heb ik ook al twee minbike gemaakt, eentje om te crossen en daarna een racer volgens de "wedstrijd maten". Deze staat nog steeds op mijn kamer te pronken en wordt verder niet meer gebruikt.
Doordat een kennis van me begonnen is aan een zelfbouw project ben ik hem gaan helpen door wat info voor hem te verzamelen. En toen kwam ik het tegen.......een MINIMOTARD!!

Dus nu moet ik ook zo'n ding gaan bouwen, en net zoals de echte supermotard moet daar ook een 4-takt onder komen. hier op de site kwam ik al een tegen met een 4takt Pasini blokje, weet iemnad waar ik meer info (in nederland?) kan vinden over deze blokjes?? Of weet iemand een ander leuk alternatief om eronder te maken?

Ben nu al aan het sparen voor een setje 6,5" velgen/banden en remklauwen. Daarna een setje plastic van de nieuwe Blata en dan moet ie helemaal top worden. Zeker met een viertakt roffel :shock: 8)

check die bike!!
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

als alternatief zou je een honda ss blok ofzo kunnen nemen...alleen zijn deze aardig prijzig.

idd zeer toffe bike die sm.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, maar die zijn wel wat zeldzaam.....

Ik heb net nog een foto gevonden van een viertakt:
Afbeelding

Weet iemand wat voor blokje door onder ligt, de afmetingen zijn wel in orde in ieder geval :D Maar even in het algemeen, als iemand ook maar een adres of link heeft waarik meer info zou kunnen krijgen over een 4-takt minibike blokje dan hoor ik het graag! 8)
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Blata Nederland is op dit moment druk aan het ontwikkelen en testen van/met van een productie 4-takt.

Afbeelding

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Dat is goed nieuws! Nog even wachten dus......kijk trouwens eens naar dat uitlaatje onder het kontje, net als een echte Duc 8)
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

4-takt

Bericht door Ronnie »

deze 4-takt is een minibike die door de motorzaak startwin is gebouwd.
Ik zou zeggen neem eens contact met ze op.
Ze hebben deze blokken ergens gekocht, geloof ik.
Ze hebben er zelf een nieuw frame omheen gebouwd, ala blata.

adres:
Star Twin Motors
kanaal zuid 484
7371 GL Loenen (veluwe)
Tel: 055-5051329
www.startwin.com

Laat ook even wat horen als je beet hebt met zo'n 4-takt blok.
We wachten in spanning af.
Gast

Bericht door Gast »

tip neem geen ss blok vanwege de prijs maar zeker niet onbelangrijk ze deze hebben een liggende cilinder, dus een lang blok.
Volgens mij hebben honda camino's een 4-takt blok met staande cilinder en semi automaat (weet niet zeker of het de camino was, maar ze zijn er wel). Deze zijn iig vrij makkelijk te krijgen en redelijk tot zeer goedkoop (vanaf 60 euri).
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

@Ronnie:

De technische kern van startwin heet startrick en zit in Gaanderen :D

Deze 4-takt blokken worden is samen werking gemaakt met een fabriek in Italie. Ze zijn nog niet tevreden over het vermogen, er wordt in Italie nog hard aangewerkt.
Gast

Bericht door Gast »

Keej, ik zal er eens een mailtje aan wagen. Eerst nog maar even verder zoeken voor wat onderdelen en ik moet nog heeel wat denkwerk verrichten 8)
Gast

Re: 4-takt

Bericht door Gast »

Ronnie schreef:deze 4-takt is een minibike die door de motorzaak startwin is gebouwd.
Ik zou zeggen neem eens contact met ze op.
Ze hebben deze blokken ergens gekocht, geloof ik.
Ze hebben er zelf een nieuw frame omheen gebouwd, ala blata.

adres:
Star Twin Motors
kanaal zuid 484
7371 GL Loenen (veluwe)
Tel: 055-5051329
www.startwin.com

Laat ook even wat horen als je beet hebt met zo'n 4-takt blok.
We wachten in spanning af.
Ik heb contact gehad met ze! Maar ik was blij dat ik op een stoel zat, anders was ik zeker achterover gevallen. De blokjes zijn een beetje prijzig:
Hier wat informatie we hebben 4takt blokjes in 50 cc
en 80 cc voor 850,- en 950,- euro voor meer prijs van 25,-
leverbaar met olie koeler. op besteling leverbaar
Ik moet en ik zal een 4-takt blokje onder mijn nieuwe bike hebben. Ik moet dus eerst nog wel even sparen, dus voorlopig nog geen 4-takt voor mij. Of het moet zijn dat iemand een goedkoper adresje weet te vinden....

Wat kost trouwens een normaal Blata,Polini,GRC blokje als je die los zou moeten kopen???
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb nu ook een plaatje gevonden van de Pasini blokjes, nu alleen nog een goede prijs vinden :roll: Heeft als het god is 6,5PK en maximaal 10.500 toeren en een 16mm carb. En hopelijk een berg koppel, lekker driften :twisted:

Afbeelding
tuindorper

Bericht door tuindorper »

ik zag laatst ook op marktplaats een blokje te koop staan
ook een viertakt en dat was van een pbr ofzo
dat kan ook goed idee zijn
ipv zo'n duur blok :D
maar dan moet het wel goed passen natuurlijk
maarja veel succes
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

He dat is volgens mij een imitatie Dax blok :lol: Dat ziet er ook wel leuk uit, alleen een oplossing vinden voor het schakelen en remmen hmmmmmm.........dat is ook wel weer een leuke uitdaging!
Ik zal die man eens mailen of hij mij de afmetingen van het blokje kan geven, of het mogelijk is hem pas te maken.

Nog maar even brainstormen :roll:
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Ik ben ook al aan het kijken voor het blokje! aangezien ik ook op het idee was gekomen om een super motard te bouwen.
Maar kan ik met die supermotard ook aan de regelementen voldoen?

Het is voor mij nu nog een beeetje fun, maar toch wil ik ze niet te groot maken!, nog iets leuks, die blokken hebben ze ook in 100 cc. op marktplaats staat ook nog een ander blok voor 200,- en dat ziet er nog beter uit! ook niet zo langwerpig
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gesloten