Geen voorrem?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Geen voorrem?

Bericht door Gast »

Hallo,

ik ben van plan een minibike te bouwen en nu heb ik officiële tekeningen van "ROAD HOUSE MOTOREN".

Nu staat er in de bouw beschrijving:
"Een probleem vormen de ventielen van de binnenbandjes. Door in het midden van de trommel een gat te boren, konden we het ventiel kwijt van het voorbinnenbandje, Dit kan omdat onze mini's geen voorrem hebben. (De voorrem is echt niet nodig).
Het achterbandje werd gemonteerd door het ventielgat uit het midden te boren, zodat er genoeg ruimte overbleef voor de rem."

Met maar 1 rem lijkt me nou niet echt veilig, iemand enig idee hoe ik toch 2 remmen kan maken?

Mvg, Matthijs.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Welkom op het forum!

Nee, niet echt veilig!

Met de search kom je heel veel te weten over dit probleem, Ik weet niet wat voor velgen je in gedachten had, Maar de meeste leden die wat minder uit kunnen geven gebruiken: puch naafjes Met rem.
Dat ventiel is geen probleem bij die naafjes, je kan hem nog oppompen ook!

mits je de verkeerde binnenband heb!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

thx

ja met puch naafjes :)

Binnenband 3.00x4" t.b.v puch maxi naaf 6,00
bij http://www.hz-bromshop.nl/ zijn dat de goeie?

of zit er al een binnenband bij deze buitenband?
Buitenband 3.00x4" t.b.v puch maxi naaf 22,50
Laatst gewijzigd door Gast op zo 08 aug 2004, 02:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

naafje

Bericht door Ronnie »

Ook bij de voorvelg het gat uit het midden boren.
Boor het gat zover als mogelijk aan de rand van de dichte zijde van de naaf, hou hierbij rekening dat er wel genoeg ruimte overblijft voor de rand van de band.
deze rand moet hier nog tussen kunnen (tussen ventiel en naafrand).
Nu aan de dichte zijde van de naaf ter hoogte van het geboorde
ventielgat een sleuf uitfrezen zodat het haakse ventiel hier door steekt en van buitenaf bereikbaar is.
Dit moet een sleuf zijn i.v.m. draaiing van het ventiel.
Wanneer je je ventiel door het ventielgat in de naaf steekt
(met de haakse hoek in de lengte van de velg), draai je je ventiel zodanig zijdelings dat hij door de sleuf aan de dichte zijde van de naaf naar buiten steekt.
Nu kun je hier een ventielverlenger opdraaien en de band oppompen.

Nu heb dus genoeg ruimte (open zijde) om de remschoenen weer te monteren.

Probleem opgelost :wink:
Gast

Bericht door Gast »

wees slim, haal voor 22.50 een knappe velg!!!

dan heb je een goede passing, geen hoogteslag en al helemaal geen klapbanden!!!

want een goed begin,is het halve........

succes verder
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

euh, je vergeet de rem schijven + de remklauwen....
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

alvast bedankt voor alle info maar ik ben nog niet helemaal zeker van de zaak hebben jullie misschien foto's van waar het gat nou precies moet komen?
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

ventielgat

Bericht door Ronnie »

Kom op,,,,,,,
beetje creatief denkwerk en een beetje meten dan ben je er zo uit.
Het past echt hoor! :wink:
Plaats reactie