Secundair tandwiel dichtmaken

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Secundair tandwiel dichtmaken

Bericht door Gast »

hallo

weet iemand hoe je het beste je secundair tandwiel dicht kunt maken, voor minder weerstand?

ik dacht zelf aluminium plaatjes tussen de spaken lijmen, en dan de spaken vloeiend gladplamuren.

is dit een goed iedee?

en weet iemand ook welke plamuur of kit of iets dergelijks ik het beste kan gebruiken?
wevie666

Bericht door wevie666 »

maak gewoon een paar plaatjes van een of ander dik plastic(hoe heet dat spul ook alweer) op maat en daai die tegen elkaar met het tandwiel er zeg maar tussen.. niet teveel gaan plamuren.. heeft toch weinig zin
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ja je kan het met kunststof doen, Zorg wel dat het dicht is anders heb je behoorlijk verlies!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

maak gewoon een paar plaatjes van een of ander dik plastic(hoe heet dat spul ook alweer)

ik denk dat je nylon bedoelt

of het wil weet ik niet, maar dat word meestal bij krukas opvullen gebruikt
wevie666

Bericht door wevie666 »

hier iig een voorbeeld

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Het ziet er leuk uit, maar ja een paar % merk je toch niet. Concenteer je eerst maar op de cilinder/kop/karter in en uitlaat.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

@ Rudy,

Alle kleine beetjes helpen!!!!!!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

concentreer

Bericht door Ronnie »

Vind ik nou ook, concentreer je eerst maar eens op de cilinder, cilinderkop en uitlaat.
Dat van dat tandwiel helpt alleen maar als je in de top tien van NK minibike meerijdt

goed zo Rudy! 8)
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Die cilinder + uitlaat is natuurlijk het belangrijkste.
top 10 nk rijders?? neee dat tandwiel dichten hoort bij het gebruikelijke lijstje van blok tuning hoor!

Ik ken er echt zat die dat tandwiel dicht maken!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

tandwiel

Bericht door Ronnie »

Zal allemaal best,,,, maar dit hoort bij de uiterste tunning.
Dit is niet geschikt voor de meeste mensen hier op dit forum.
Als je het zo leest zo je bijna geloven dat je standaard blok er sneller van word.

Dit hoort bij de volgende opties:
programeerbare cdi unit met verwisselbare ecu, eigenontwerp uitlaat, rechte vertanding in het blok, verandering van de doorstroming in het carter, snelle cilinder verder aanpassen, zelfbouw cilinderkop, membraam evt. op carter, scootercilinder en krukas monteren, zelfbouw koppeling.
Bij dit alles zal zo'n dicht tandwiel een beetje helpen.

Maar of je het bij het monteren van een andere uitlaat en cilinder zult merken dat je tandwiel dicht is,,,, betwijfel ik echt. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Zal allemaal best,,,, maar dit hoort bij de uiterste tunning.
Dit is niet geschikt voor de meeste mensen hier op dit forum.
Als je het zo leest zo je bijna geloven dat je standaard blok er sneller van word.

Dit hoort bij de volgende opties:
programeerbare cdi unit met verwisselbare ecu, eigenontwerp uitlaat, rechte vertanding in het blok, verandering van de doorstroming in het carter, snelle cilinder verder aanpassen, zelfbouw cilinderkop, membraam evt. op carter, scootercilinder en krukas monteren, zelfbouw koppeling.
Bij dit alles zal zo'n dicht tandwiel een beetje helpen.

Maar of je het bij het monteren van een andere uitlaat en cilinder zult merken dat je tandwiel dicht is,,,, betwijfel ik echt.
helemaal mee een, maar het is toch wel 'leuk' om te hebben en om zelf te maken, zeker als je zelf geen cil kop en carter doorstroming, e.d. kan aanpassen of de kennes niet hebt.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Zal allemaal best,,,, maar dit hoort bij de uiterste tunning.
Dit is niet geschikt voor de meeste mensen hier op dit forum.
Als je het zo leest zo je bijna geloven dat je standaard blok er sneller van word
Ja idd hoort dit wel bij uiterste tuning, maar je doet hem het toch ook daarom?
Je probeert altijd zoveel mogenlijk aan het blok te doen.
Ook leer je er weer wat van! De meeste zullen het ook niet doen maar 1 +1 = 2 ofwel je zult er niet achter uit van gaan! hopenlijk!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Markie schreef:@ Rudy,

Alle kleine beetjes helpen!!!!!!!
Je zal er dus gewoon echt nix van merken... betwijfel het of je het zelfs maar op de bank ziet :P
Gast

Bericht door Gast »

en 1+0.0024= 1.0024 :arrow: :arrow: :arrow: snap je?
Gast

Bericht door Gast »

Is afgerond nog stees 1.

Dus je schiet er niets mee op. Voor de zeeuwsche minibike races is het totaal zinloos om die platen erin te zetten.
Al die gasten die extreem tunen zoals ze zelf zeggen vallen meestal al na twee rondes uit met panne.
Wij die met een vrijwel standaard blok rijden, wel snelle cilinder grote carb en snelle uitlaat rijden iedere race uit met een resultaat dat voldoening geeft. (Sommigen hebben wel het carter iets aangepast aan de cilinder, ik ook)
Bij onze races is meedoen en uitrijden belangrijker dan waar je eindigd.

Dat zou je toch ook moeten weten stephan.
Plaats reactie