scooterblok onder een mini

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

welk scooter blok gebruiken voor onder een miniracer

mina horizontaal
9
36%
mina vertikaal
3
12%
pia blok
11
44%
ander blok namelijk.. (laat effe berichie achter)
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gast

Bericht door Gast »

werkt vast wel maar een scooter heeft na de koppeling (achterste poelie) nog een vertanding zitten. die ben je zeker nodg ander trekt je mini extreem langsaam op (als ie al niet uivalt). Je zou zeg maar wel het stuk carter tussen 'krukas gedeelte' en 'koppeling/vertandings' gedeelte weg kunnen halen om hem in te korten ofzo. Maar als je dat weghaalt moet je het achterste gedeeltje wel fatsoenlijk vast kunnen maken.

maar met een hoop fantasy en doorzettingsvermogen lukt het wel

succes
Gast

Bericht door Gast »

Ik zit ook al een tijdje te tobben met dit idee , maar zoals die kerel heeft zou ik het zelf ook doen.Nu nog ff cursen autocad en iemand vinden die dat ff voor me kan frezen :P
Gast

Bericht door Gast »

o, ja nog wat

volgens mij ben je bij piagio blokken altijd het carterdeksel nodig(die ook nog eens zeer breed is) omdat daar een lager in zit voor de koppelingsas

dus dan wordt ie gelijk heel breed.

sappie
wevie666

Bericht door wevie666 »

je zit wel met je verhouding he.. je hebt nu kleinere wielen op je mini zitten..
Gast

Bericht door Gast »

daar heb je 'race' vertandingen voor toch

dat je top hoger gaat liggen en trekkracht vermindert. dat compenseer dan weer mooi de kleine wieltjes
wevie666

Bericht door wevie666 »

dan moet je wel heel erg je vertanding aan gaan passen.. ik denk echt dat je dat niet gaat lukken.. je kan beter gewoon een polini koppeling direct op je krukas zetten en ook een polini tandwiel achter gebruiken.. dan zit je altijd goed!
Gast

Bericht door Gast »

dat snap ik maar het is toch juist wel vet dat je je vario behoudt.

en je kunt toch ook wel een speciale vertanding laten maken(kost wel wat maar dan heb je ook wat)
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

hmmm

vario lijkt mij niet zo super werken..
en het is ook vrij groot heh.. als die vario en snaren prut...

voor mij gewoon een koppeling met ketting, snel, mooi, is te doen, en effectief..!
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
jeroenvanel
forum gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
Locatie: 's-Gravenpolder
Contacteer:

Bericht door jeroenvanel »

Ik ben tot de conclusie gekomen dat dit maken toch veel te moeilijk voor mij is enzo dus heb dit project gestopt. Misschien dat ik later nog aan dit project verder ga. En ook een van de redenen was het geld en aangezien ik gisteren voor niet al te duur een polini membraam cilinder kon kopen heb ik dit maar gedaan inplaats van een scooterblok. En dus ga ik eerst mijn miniracer met puchblok goedmaken maar mensen bedankt voor de informatie :lol: :lol:

greetzzz jeroen
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

In ben inmiddels al begonnen :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

koen snapt het...

je moet aan je krukas nu nog een koppeling bouwen en dan gelijk tandwielen en ketting...

wat voor cilinder zit er nu op?? dit kan zeeeer hard gaan :wink:

aangezien je met scootercilinders op de max aan 15500 rpm zit....en met puch minder

s6 koen

edit// owjah...2weken geleden is er 22,2 pk uit een mina blok geperst zonder nos....dus qua pk's ga je wel boven de 10 zitten denk ik(mits er een degelijke setup onderkomt) //edit
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Don't worry...
Jopie

Bericht door Jopie »

Koen schreef:Don't worry...
Zegt de man die 9,8 pk uit een polini trekt alsof het niets is :wink: .
Gast

Bericht door Gast »

by the way pk liggen niet aan de overbrenging he
al jij een scooter blok hebt met 22,2 pk en zaagt er de overbrenging etc af en maakt daar vaste overbrenging op blijft het aantal pk's hetzelfde maar de trekkracht(nm) word minder. omdat rossi-nr1 zegt dat 10 pk wel haalbaar moet zijn.greets jeroen
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

scooterblok

Bericht door Ronnie »

Het is wel geen scooterblok,,,,, maar toch.
Het idee is hetzelfde,,,,,, toch????

Afbeelding

Dit is mijn blok, een peugot 103 met aagepast carter, polini 70cc W-poort, polini 4-kleps membraam, 16/16 SHA dellorto carburateur,polini minibike koppeling, zelfgemaakt koppelingshuis, polini 6T voortandwiel, zelfgemaakt subframe.
Plaats reactie