Draden in vliegwiel

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Draden in vliegwiel

Bericht door Marvin15 »

Mijn aanloop puchblok vonkt niet, maar er zitten een paar draden los achter het vliegwiel. Er komen een zwarte en een gele draad uit het blok, daar heb ik van alles mee gedaan, maar dan vonktie nog niet. Als ik de gele of zwarte tegen het blok houd komen er vonkjes van de kabeltjes, dus daar staat dan stroom op. Ik haalde het vliegwiel eraf, en toen bleek dat de bougie kabel niet aan dat zwarte blokje vast zat (bobine?). Die heb ik erin gedraaid, maar nu vonktie nog niet. Aan dat zwarte kastje zit een korte grijse draad, wat moet ik daarmee doen? En waar zou het aan kunnen liggen dattie nog steeds niet vonkt?

Zwarte kastje heeft weerstand van die ene magneet op de uitgang waar de bougie kabel aankomt.

bougie is goed, vonkt op een andere puch wel

contact punten zijn schoon en openen niet te ver.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Oké,

er komt een grijze draad uit je bobine (dat zwarte kastje). Die moet op de condensator, dat chrome dingetje aan de rechter kant iets naar onder tov je bobine.
Van die condensator moet een meestal zwarte draad naar je contacktpuntjes!

Als het goed is doet ie het dan!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Een rond ding? Daar heb ik hem dus opgesoldeerd, en hij vonkte nog steeds niet. Maar moet er niks met die zwarte en gele draad gedaan worden?
Gast

Bericht door Gast »

nee die zwarte draad, is voor het uitzetten (aan massa houden en je blok slaat af, geen ontsteking)

De gele draad komt van je lichtspoel en is je stroomvoorziening voor de verlichting
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Bedankt, hij vonkt weer. Ik had die grijze draad vanmiddag al een x op de condensator gesoldeerd, en alle mogelijke combi's met die draden geprobeerd, maar niks. Dus net nog even alles een x doorgemeten, en alle contacten enzo even opgeschuurd en ingepoten met contact spray. Dus morgen even een soort van benzine kraantje beunen (hebben jullie tips?) want die zit er dus niet meer op. Dan ff tanken en afstellen maar :P
Plaats reactie