minimark's minibike, UPDATE 10 Oktober

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

word dit een mooie bike?

Peiling eindigde op zo 08 aug 2004, 18:10

ja
10
91%
nee
1
9%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

wat voor mk heb je er tussen zitten ? Type + merk (peugot ofzo)
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

ik weet het type niet uit mijn hoofd, ik geloof van een of andere scooter, zal het wel even navragen van de week.

ik internet nu even vanaf mijn vakantie adres in Fuerteventura.

ik wil natuurlijk wel op de hoogte blijven.... :D :D

ga nu weer in de zon zitten en een biertje pakken

groeten,

mark
Gast

Bericht door Gast »

wat berteft de lijm en het oplossen daarvan, niet nodig.

als je goed naar de foto van het achterwiel met tandwiel kijkt kun je zien dat ik niet het tandwiel zelf, maar een adapter op de velg heb gelijmd.
Dit stond misschien een beetje onduidelijk bij de foto.

Dus ik kan nog gewoon tandwielen wisselen....

:) groeten

mark
Zanderz

Bericht door Zanderz »

Ik wil die velgen die jij heb ook gaan halen.

Maar ik zou graag willen weten wat de breedte van je achetrbrug is.

Die van mij is nu 140 mm zou dat genoeg zijn??

m.v.g. sander
Gast

Bericht door Gast »

ja dat is genoeg, ik heb 150 mm.
Heb aan beide zijde ruimte genoeg over (voor remschijf en tandwiel)

ik ben er erg tevreden over, en je bent gelijk van alle andere problemen af, zoals hoogteslag , die klote trommels e.d .

mark
Zanderz

Bericht door Zanderz »

ja bedank he

Ik ga ze gelijk bestellen

later...
Gast

Bericht door Gast »

nou beste minibikers,

eindelijk weer eens wat vooruitgang in de bouw van de minibike.!!
Heb lang moeten wachten op mijn frame , die bij de poedercoater lag.
Nu weer eens aan de gang gegaan, gister blokje uit elkaar gehaald, was geen overbodige luxe,(geen olie,4 ontbrekende krukaslagers!!)

Vandaag de bike een beetje in elkaar gezet, had het kontje al gespoten.
Ook een beetje getest met fluor-geel op het voorspatbord, maar weet nog niet of ik het hou. ???? :? :?

Van de week even lagers ophalen op het werk, en keeringen halen bij de brommer-winkel.

en nog even een fotootje, snel meer ............

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Die kont heeft een mooi kleurtje gekregen. Het spatboord ook wel, maar ik zou tog 1 kleur kiezen :wink: . Tis alleen zo jammer dat je het tankje niet kunt spuiten :cry:
Gast

Bericht door Gast »

ik vind het zo ook een beetje rommelig worden 2 kappen en 1 tank en dan 3 kleuren (tja die rottank he). maar het komt vast en zeker goed.

succes
Gast

Bericht door Gast »

ja,. hadden ze die overspuitbare tank maar weer eens bij hz.Ik denk dat ik dat spatbord ook maar blauw maak, lijkt me beter!!!

van de week zien jullie het resultaat wel...

mark
Gast

Bericht door Gast »

hehe,

eindelijk weer eens een avond kunnen sleutelen,
motor weer helemaal in elkaar, op 2 tapeinden na die afbraken!!
gelukkig niet in mijn carters!!!

70 airsal en een 15mm bing(of had ik toch een 16 mm delorto moeten nemen :? :? ???)

Metrakit terugloop (weet nog steeds niet waar die origineel op hoort !! (markie zijn vraag)

morgen blokje er weer onder hangen en afbouwen!!!

ik zal snel weer foto's posten, maar digi camera is kapot.komt goed!!!1

groeten ,

mark
Gast

Bericht door Gast »

Eindelijk weer eens tijd gehad om wat te doen....

blok hangt er weer onder, alles zit weer in elkaar.
heb erg lopen kloten met de ontsteking.... De aansluiting op het conische gedeelte van de krukas zat niet helemaal lekker, dus stond de ontsteking super vroeg. En kreeg ik ook niet goed..

Maar is allemaal weer gelukt, zo'n 70cc is wel effe beter dan die 50!!!

Iemand ideen voor een filter??? Heb erg weinig ruimte. Kan inlaat spruitstuk circa 1 cm inkorten, en kan dan misschien net een filter kwijt..

Filter kan niet onder het zitje, zit mijn expansie gedeelte van de uitlaat.

Hoe hebben jullie dit opgelost???

en nog een fotootje ..................(1e klus... kettingspanners :D)


Afbeelding
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Zou zelf een nieuw spruitstukje maken en carburateur omdraaien. Aan voorzijde heb je meer als voldoende ruimte. Mocht je interesse hebben, kan wel ff een paar plaatjes schieten zoals het bij mij zit.

succes verder met bouwen.
Gast

Bericht door Gast »

ja zeer graag, is voor iedereen weer handig tenslotte. !!!!

Omdraaien is idd de beste oplossing.

groeten,

mark
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Hierbij mijn oplossing :idea: voor het bekende carburateurprobleem. Heb zelf op basis van 25 mm pijp een spruitstuk gelast met aan de cylinderzijde een passende flens. Deze 25 mm buis past direkt in de Bing 19 mm carburateur. Het is een beetje puzzelen met de hoogte en de hoek, maar dat mag de pret niet drukken.

Afbeelding

In de uitlaat heb ik een klein deukje moeten persen om de erg lompe stationair schroef kwijt te raken. Benzineslang ligt keurig vrij van de uitlaat. Om zeker te zijn dat deze er nooit tegenaan kan komen heb ik deze buitenlangs gelegd.

Afbeelding

Natuurlijk heeft iedere oplossing zijn nadelen :? . Bij mij is het zo dat na langdurig staan de slang leegdampt. Er zit dan een luchtbel in die er voor zorgt dat de bike nier meer start (te gering hoogteverschil tussen tankaansluiting en vlotterkamer). Door ff op de tank te blazen :idea: loopt de carburateur weer vol en kun je weer fatsoenlijk rijden.

Ook kritisch is de afstand met de framebuis en de voorvork. Zorg ervoor dat de gaskabel met nippel voldoende vrij ligt van de framebuis. Verder kun je bij mij zien dat wanneer je volledig linkom stuurt (tegen aanslag), er maar weinig ruimte meer is met het filter (zo'n 2 cm). Ik heb hier mijn stuuruitslagbegrenzer op aangepast!!!
Doe je dit met de standaard Puch voorvork, dan ben je als snel je filter kwijt bij de eerste valpartij.

De laatste begrenzing is je kuip. Bij mij blijft tussen de volle kuip en het filter ook zo'n 2 cm ruimte vrij.

Heb je een kleinere carburateur, dan wordt alles wat eenvoudiger :) en heb je volgens mijn plenty ruimte.

Mischien dat andere mensen betere oplossingen te bieden hebben.
Plaats reactie