vraagje over setup en aftellen hiervan

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

vraagje over setup en aftellen hiervan

Bericht door Gast »

hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum, heb mn 2e minibike sinds vorige week klaar afstellen wil alleen niet zo goed lukken, heb bij vorige mini mn blok gereviseerd en carters aangepast, nieuwe airsal 70cc met beetje sneller gemaakte zuiger, zelfgemaakt spruitstuk en 19mm bing carb. met power filter. heb dit ook onder mn nieuwe minibike hangen met een proma cc uitlaat eronder. vertanding is 17-22 met steekwagen bandjes om puch naafjes. top is nu 77 km/u op fietscomputer. ik rij nu met half dichtgeplakte lichtfilter en 95 sproeier, heb er al 98 en 105 ingehad en de luchtfilter aangepast maar dan loopt ie helemaal niet lekker, terwijl hij toch wel arm afgesteld staat met 95. lijkt wel of carb. te groot is en teveel mengsel geeft, beetje raar want er wordt wel vaker 19mm gebruikt. dus mijn vraag, wat is er an de hand, want ik wil wel gewoon met luchtfilter zonder tape kunnen rijden.

bougie is grijs, maar mag wel een warmere in, en zuiger ziet er een beetje rood/bruin achtig uit, ook nooit eerder gezien trouwens..
racertje

Bericht door racertje »

je bougie is grijs, en je moet je carb. half afplakken.......
zo maar eens een flink grotere sproeier gaan proberen, tot je bougie tegen zwart aan zit..
daarna kan je altijd nog wat kleiner gaan.
zo blijft ie het niet lang doen denk ik...
Gast

Bericht door Gast »

bedankt voor je reactie maar ik weet ook wel dat er eigenlijk een grotere sproeier in moet, ik ben niet achterlijk :lol: Dus in principe heb je gelijk, maar als ik er een grotere sproeier in zet krijg ik hem helemaal niet fatsoenlijk aan het lopen, ook niet als ik luchttoevoer en gasnaald verstel. Dus eigenlijk wil ik weten of carb. te groot kan zijn voor deze cilinder? wat ik me niet echt voor kan stellen.

Ik zal van de week wel ff een ringetje in mn carb. maken met een gat van 17mm, kijken of ik hem daarmee afgesteld krijg... dan weet ik het ook 8)
Gast

Bericht door Gast »

bougie is trouwens warmtegraad 8 dus daar zal het wel niet aan liggen
Plaats reactie