Cilinder kit & Cilinderkop
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Cilinder kit & Cilinderkop
ej op al die site's waar je cilinders kunt bestellen staat altijd clinder kit en cilinderkop alleen wat zijn allebei die dingen nou en bij sommige gasten zie je ook wel eens dat ze 70cc hebben met 50cc cilinderkop ofzo iets..
kan iemand mij uitleggen hoe dat allemaal zit
kan iemand mij uitleggen hoe dat allemaal zit
ja maar als je dan ergens een cilinder te koop zit en er staat bij cilinder kit is het maar 1 stuk cilinder (zonder cilinderkop dan)blanco220 schreef:Cilinder kit is het volledige geheel
en de cilinder kop is een onderdeel ervan.
Druk die 2 woorden in op google zou ik zeggen dan leer je er heel veel van.
bekijk een aantal pics en dan snap het direct
groetjes
Als je cilinder kit te koop ziet dan betekent het cilinderkop , zuiger en pakking en .... alles erbij ( alé in de meeste gevallen toch he soms moet je pakking appart bestellen) cilinderkop is het buitenste gedeelte van de cilinder
http://users.pandora.be/blanco220/index ... derkit.jpg
http://users.pandora.be/blanco220/index ... derkop.jpe
hier zie je foto's
groetjes
http://users.pandora.be/blanco220/index ... derkit.jpg
http://users.pandora.be/blanco220/index ... derkop.jpe
hier zie je foto's
groetjes
Oke ik snap het noublanco220 schreef:Als je cilinder kit te koop ziet dan betekent het cilinderkop , zuiger en pakking en .... alles erbij ( alé in de meeste gevallen toch he soms moet je pakking appart bestellen) cilinderkop is het buitenste gedeelte van de cilinder
http://users.pandora.be/blanco220/index ... derkit.jpg
http://users.pandora.be/blanco220/index ... derkop.jpe
hier zie je foto's
groetjes
bedankt he
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Bijna geen enkele cilinder maakt CilinderKITJES (cilinder + kop).. de meeste merken hebben alleen een Cilinder.
En er worden 50cc, en 70cc koppen gemaakt.
Een bekend merk is Fast Arrow.
Als je een 50cc cilinder koopt, koop je er een 50cc kopje bij.
koop je een 70cc cilinder, dan koop je er een 70cc kop bij.
Voor Puch geld dit, en onthoud dit goed.!:
50cc = 38mm Boring (is de breedte van de binnenkant van de cilinder)
70cc = 45mm Boring
Als je een 65cc cilinder hebt (Polini, Metrakit, Eurokit), dan is het het beste om een 65cc KOP te hebben.. aangezien die er niet zijn. zul je deze zelf moeten maken.
Je moet dan dus een kop hebben van 43.5mm (want 65cc = 43.5mm)
En de kleur van zo`n kop maakt niks uit.
heb je een 65cc, en kun je NIET zo`n 65cc kop (43.5mm) zelf maken of door niemand laten maken, neem dan ALTIJD een 70cc (45mm) kop, omdat als je een 50cc (38mm) kop neemt, dan komt je zuiger tegen je cilinderkop-rand aan.
pff.. genoeg getypt..
dit was ff voor de duidelijkheid
Greetzz
Jeroen
En er worden 50cc, en 70cc koppen gemaakt.
Een bekend merk is Fast Arrow.
Als je een 50cc cilinder koopt, koop je er een 50cc kopje bij.
koop je een 70cc cilinder, dan koop je er een 70cc kop bij.
Voor Puch geld dit, en onthoud dit goed.!:
50cc = 38mm Boring (is de breedte van de binnenkant van de cilinder)
70cc = 45mm Boring
Als je een 65cc cilinder hebt (Polini, Metrakit, Eurokit), dan is het het beste om een 65cc KOP te hebben.. aangezien die er niet zijn. zul je deze zelf moeten maken.
Je moet dan dus een kop hebben van 43.5mm (want 65cc = 43.5mm)
En de kleur van zo`n kop maakt niks uit.
heb je een 65cc, en kun je NIET zo`n 65cc kop (43.5mm) zelf maken of door niemand laten maken, neem dan ALTIJD een 70cc (45mm) kop, omdat als je een 50cc (38mm) kop neemt, dan komt je zuiger tegen je cilinderkop-rand aan.
pff.. genoeg getypt..
dit was ff voor de duidelijkheid
Greetzz
Jeroen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Duidelijker kan nietUntiej Mini Racing schreef:Bijna geen enkele cilinder maakt CilinderKITJES (cilinder + kop).. de meeste merken hebben alleen een Cilinder.
En er worden 50cc, en 70cc koppen gemaakt.
Een bekend merk is Fast Arrow.
Als je een 50cc cilinder koopt, koop je er een 50cc kopje bij.
koop je een 70cc cilinder, dan koop je er een 70cc kop bij.
Voor Puch geld dit, en onthoud dit goed.!:
50cc = 38mm Boring (is de breedte van de binnenkant van de cilinder)
70cc = 45mm Boring
Als je een 65cc cilinder hebt (Polini, Metrakit, Eurokit), dan is het het beste om een 65cc KOP te hebben.. aangezien die er niet zijn. zul je deze zelf moeten maken.
Je moet dan dus een kop hebben van 43.5mm (want 65cc = 43.5mm)
En de kleur van zo`n kop maakt niks uit.
heb je een 65cc, en kun je NIET zo`n 65cc kop (43.5mm) zelf maken of door niemand laten maken, neem dan ALTIJD een 70cc (45mm) kop, omdat als je een 50cc (38mm) kop neemt, dan komt je zuiger tegen je cilinderkop-rand aan.
pff.. genoeg getypt..
dit was ff voor de duidelijkheid
Greetzz
Jeroen
bedankt voor de informatie en uitleg
oke maar als ik deze cilinder pak (65cc eurokit 44mm) dan moet ik er nog een cilinder kop bij pakken maar er staat dan op die site dat ik er nog meer bij moet bestellen hier ff een link van wat ik er nog meer bij moet bestellen: http://www.50cc.nl/zoek_res.asp?AN=1940 ... 17120,3657
en hier een foto van die 65cc eurokit
en hier een foto van die 65cc eurokit
extra voetpakking werkte perfect voor mijn metra met 50 cc op me puchie maar dat even ter zijde kep hem later wel vervangen voor een 70 cc kopheb je een 65cc, en kun je NIET zo`n 65cc kop (43.5mm) zelf maken of door niemand laten maken, neem dan ALTIJD een 70cc (45mm) kop, omdat als je een 50cc (38mm) kop neemt, dan komt je zuiger tegen je cilinderkop-rand aan.