stalen velg 5" ?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

stalen velg 5" ?

Bericht door Gast »

zijn er ook van die simpele stalen velgen voor steekwagenbandjes in 5 inch? zo ja, waar zou je deze dingen ergens kunnen krijgen? ik bedoel zegmaar de volgende velgen:

Afbeelding

alleen dit zijn 4 inch dingen, ik zoek er van 5 inch. Ik heb namelijk een cheap-ass idee voor de hobbyist. gewone puchnaafjes hebben als nadeel dat de bandjes eigenlijk niet lekker passen, waardoor het ventiel af kan scheuren, en last van warm wordende binnenbanden. nu heb ik wel eens een zelfgemaakte 6,5 inch velg gezien, met als hart een naaf van een puch sterwiel. ik denk als ik nu aan 5 inch velgjes kan komen, en zorg dat zon puchnaaf er precies middenin past (uitdraaien ofzoiets) dan ben ik er ook! leek me ideaal.

Maar dan moeten die velgjes natuurlijk wel bestaan. dus weet je dr wat meer over, vertel het.
Gast

Bericht door Gast »

niemand een idee?
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Volgens mij niet.

Wij zijn pas naar HZ geweest en toen liet hij ons die velgen ook zien. Tzijn echt simpele dingen waar je niets mee kunt als je ze niet aanpast. Hij zei ook al dat die ze bijna niet verkocht omdat je er niet effe schijremmen enzo aan kunt maken.

En daar komt bij dat die dingen bijna net zo duur zijn als blata velgen waar je veel makkelijker schijfremmen op kunt maken.

Maar goed, niet echt een antwoord op je vraag, maar verklaart misschien wel waarom je geen reactie hebt gekregen.

Daans
Gast

Bericht door Gast »

aja. ik heb weleens van die zelfgemaakte 6,5" velgen gezien, die gebruikten ook een puchnaaf (sterwiel) weet iemand daar iets meer over?
wevie666

Bericht door wevie666 »

jah is wel wat over te vinden op het forum.. ze gebruikten daarbij idd een puchnaaf met daaromheen een zelfgedraaide velg.
Plaats reactie