Het verbouwen van originele Killswitch(van bijv scooter)

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Het verbouwen van originele Killswitch(van bijv scooter)

Bericht door Gast »

Zoals je zelf ook weet zit er op een minibike een kill switch met drukknop
Ik heb nu zelf (van me oude race scooter een kill switch met kabel afgehaald)

maar om te beginnen hoe werkt een originele kill switch. je hebt een draad van de bobine af naar de kill switch. al je op de knop drukt komt er een stuk koper dat verbinding maakt met het frame dan slaat de minibike af.hoe dat verder aangeslote is in die bobine weet ik ook niet

maar dan heb je het probleem een kill switch van een scooter werkt origineel anders.. (bij bijv een scooter zit vanaf de bobine een kabel (als je die zou verbreken slaat deze af) dus geen frame contact..

als je een killswitch (met koord) open schroeft zie je een kleine druk knop schakelaar(ook wel puls drukker genoemd) deze werkt als volgt als je hebt indrukt maakt ie contact en los laat verbreekt ie.. dit werkt dus op een scooter prima..

dus ik die kill switch op me scooter zetten maar wat bleek hij wou niet afslaan..

Nu heb ik bij een elektro zaak in ´s Hertogenbosch(display elektronic´s
een pulsdrukker gehaald die Altijd contact heeft maar als je m indrukt pas onderbreekt..

de oude pulsdrukker soldeer je los en de nieuwe soldeer je ertusse..
en klaar ben je

DIt geld voor de Fabrieks minibikes . bij de puch zelbouwers zal de originele kill switch wel werke :idea:
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ik heb het er ook op op je polini blokje zit de bobine daar zit een stipje aan waar een stekker aan moet daar doe je de zwarte van de killswitch aan de witte aan het frame en hij werkt.

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

dan zla het tog ook wel op een tomos blok lukken???
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ja denk het wel op me puch blok werke het ook

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

ik heb het op mijn puch blok met oude contact puntjes gedaan .
contactpuntjes op het frame of stuur, en de zwarte draat aan de andere kant van de contact puntjes. stukje leer er tussen met een koortje en het werk goed.
Gast

Bericht door Gast »

dankjullie wel
voor de informatie.. zal es ff bestellen ..
is wle handig
Plaats reactie