Chinese B1 replica t.w. V- Racer

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

Chinese B1 replica t.w. V- Racer

Bericht door wimgrob »

Vandaag (Zondag 21 November) mijn Chinese B1 replica t.w. V-Racer, zo uit de doos een vermogensmeting laten doen op de testbank van Startrick Tuning.Het resultaat een hele fraaie 8,2 pk !!!
Er is dus nog niets aan gedaan om hem sneller te maken.
Dus veel pk s voor weinig geld.
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Re: Chinese B1 replica t.w. V- Racer

Bericht door daans »

wimgrob schreef:Vandaag (Zondag 21 November) mijn Chinese B1 replica t.w. V-Racer, zo uit de doos een vermogensmeting laten doen op de testbank van Startrick Tuning.Het resultaat een hele fraaie 8,2 pk !!!
Er is dus nog niets aan gedaan om hem sneller te maken.
Dus veel pk s voor weinig geld.
Dat is toch een sendai?

Welke is dat ? Als het goed is krijg ik rond kerst de sendai Tai Chi

Daans
MX_Melvin
forum gebruiker
Berichten: 999
Lid geworden op: vr 30 apr 2004, 15:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door MX_Melvin »

Nee het is geen Sendai en die Sendai Tai Chi, ik rijdt al op bike maar dan van V-racer genaamd de Firefox maar ik krijg deze week mijn snelle koppeling en dan moeten de koppelingsproblemen opgelost zijn.. Wim kom je ook 28-11-2004 naar Zaltbommel met de Zelfbouw en de Nitrosport??? Ik kom zowiezo met de Supermotard en als het goed is ook de firefox zie je daar!
En Arjan als je dit leest.. Oook komen he 28-11-2004 in Zaltbommel?

Gr Melvin
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

MX_Melvin schreef:Nee het is geen Sendai en die Sendai Tai Chi, ik rijdt al op bike maar dan van V-racer genaamd de Firefox maar ik krijg deze week mijn snelle koppeling en dan moeten de koppelingsproblemen opgelost zijn.. Wim kom je ook 28-11-2004 naar Zaltbommel met de Zelfbouw en de Nitrosport??? Ik kom zowiezo met de Supermotard en als het goed is ook de firefox zie je daar!
En Arjan als je dit leest.. Oook komen he 28-11-2004 in Zaltbommel?

Gr Melvin
Die dingen van v-com zijn toch ook van oorsprong Sendai machines?


Daans
Gast

Bericht door Gast »

Grappig,op de site staat toch echt met uitroeptekens 9 pk.
Gast

Bericht door Gast »

op de site ja, wss op zon vet vage testbank gemeten, of ni eens gemeten.....
MX_Melvin
forum gebruiker
Berichten: 999
Lid geworden op: vr 30 apr 2004, 15:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Pks!

Bericht door MX_Melvin »

Wanneer snappen jullie nou eens dat meten aan het wiel andere gegevens opleverd dan gemeten aan de krukas!

Specificaties worden altijd opgegeven vanaf de krukas, net zo als dat ook bij motoren en auto's gaat. Deze test was gemeten aan het wiel, en dat is altijd lager. Je moest je auto voor de gein eens op een rollenbank zetten, ik denk dat je schrikt!

Snappen jullie het nou......

Oh ja, en de het is GEEN Sendai, de Sendai is een V-Racer en niet andersom!!!!
stefano

Bericht door stefano »

Dus de v-racer is een sendai?
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Ik kreeg net een boze email van V-com dat ik op moet houden met het gezanik over dat de v-racer een sendai machine is.

Ik denk dat er meer mensen niet precies weten hoe het nu zit omdat de bikes wel erg veel op elkaar lijken.

Dus wie neemt even de moeite om het nu eens haar fijn uit te leggen?


Daans
MX_Melvin
forum gebruiker
Berichten: 999
Lid geworden op: vr 30 apr 2004, 15:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

V-Racer vs Sendai

Bericht door MX_Melvin »

Ik ben even ingelogd uit naam van mijn zoon, Melvin omdat ik geen eigen account meer heb...

Ik ben dus van V-Com, van de V-Racers. Ik heb al vaker gereageerd op posting waar ik mensen zie die Sendai's voor V-Racer's aanzien. Ik heb toen al eens geprobeerd uit te leggen dat het niet hetzelfde is. Wij zijn eigenlijk beide gewoon importeurs van Chinese Minibikes. Aangezien de Chineze 'fabrieken' eigenlijk assembleurs zijn die hun onderdelen elders betrekken (blokken, plastic parts etc.) lijken de eindprodukten vaak heel veel op elkaar. Toch weten de geoefende minibikers de verschillen toch zeker te vinden (als je ze naast elkaar zie je het direct...) en zijn wij (van V-Com) dus niet blij met het vergelijk met Sendai en zijn ze bij Sendai niet blij dat men de bikes met V-Racer met Sendai verward.

Aangezien we beide onafhankelijk van elkaar opereren (we kennen elkaar overigens wel hoor) en dus beide marketing energie steken in het promoten van onze produkten zijn we gewoon niet blij met welk vergelijk dan ook!! Ik ga hier niet in detail treden waar de verschillen dan echt zitten want dan zou het toch alleen maar een pleidooi worden voor mijn eigen produkten. De markt is voorlopig groot genoeg voor beiden en een ieder moet voor zichzelf maar uitmaken voor welk 'merk' hij kiest.

In ieder geval kan ik hier wel vast duidelijk maken dat zowel Sendai als V-Racer geen eigen merk is! We zijn beide importeur van Chineze Minibikes en allebij uit een andere fabriek. Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is geworden en als er vragen zijn kan je me die altijd stellen (ehh via onze website www.v-com.nl dan maar, ik kijk hier ook weer niet te veel naar).

Groetjes en veel plezier, het gaat uiteindelijk allemaal om de lol die we met zijn allen op de baan hebben.

Peter van Veen (ja die lange..)
V-Com (gaat binnenkort overigens gewoon V-Racer Nederland heten)

P.S. wat ik ook nog even kwijt wil is dat gezever dat er geld mee verdient wordt, iedereen moet toch ergens zijn spul kopen en ik denk dat het in het belang van het minibiken dat men er blij mee moet zijn dat er iemand is die zij nek uitsteekt, geloof maar dat de markt erg onder druk staat en dat de marges laag zijn...
Gast

Re: Pks!

Bericht door Gast »

MX_Melvin schreef:Wanneer snappen jullie nou eens dat meten aan het wiel andere gegevens opleverd dan gemeten aan de krukas!
.......
Je moest je auto voor de gein eens op een rollenbank zetten, ik denk dat je schrikt!
Dat heb ik laatst gedaan.
opgave fabriek 90 pk en 114 Nm koppel aan de motor.

testbank 90.5 pk en 122 Nm koppel aan de WIELEN. :D :D :D Wel een andere uitlaatlijn en andere inlaat. dat verklaard waarom ik nu meer pk's heb.

Het vermogen aan de wielen is inderdaad altijd lager dan het vermogen aan de krukas. De overbrening door middel van je koppeling en ketting etc, kost ook wat kracht.
8.2 pk op het achterwiel terwijl de fabriek 9 pk opgeeft aan de krukas vind ik zeer netjes.
#mikey#

Bericht door #mikey# »

als je met je auto een run maakt op een rollenbank moet je er 20 % af trekken om te weten wat je auto aan de wielen heb een goede dynajetbank is zo afgesteld voor achterwiel aangedreven autos dat ze het vermogen aan de krukas meten terwijl ze rollen op de achter wielen vandaar alle verschillen in pk's
Gast

Bericht door Gast »

#mikey# schreef:als je met je auto een run maakt op een rollenbank moet je er 20 % af trekken om te weten wat je auto aan de wielen heb een goede dynajetbank is zo afgesteld voor achterwiel aangedreven autos dat ze het vermogen aan de krukas meten terwijl ze rollen op de achter wielen vandaar alle verschillen in pk's
Ik heb je berichtje vier keer gelezen en snap er nog weinig van. :? :?

Mijn auto is gemeten op een dynojet bank. >>> 90.5 pk en 122 Nm aan de voorwielen.
Om ongeveer tot het motorvermogen te komen mocht ik dit van de eigenaar van de bank + 15 % doen. Dan kom ik dus op de krukas tot 104 pk.
Voor achterwielaangedreven auto's wordt meestal gerekend met 20% omdat die meer verlies hebben in de overbrenging.

Wat ze nemen voor motoren, scooters en minibikes weet ik niet om het Vermogen aan de wielen te vertalen naar krukas pk's.
#mikey#

Bericht door #mikey# »

yep je zecht het helemaal goed zo bedoel ik het ook maar je heb banken die rollen op de wielen en krukas vermogen geven dan moet je er dus 20 % af trekken en je heb banken die rollen op de wielen en geven ook pks aan de wielen dan moet je er dus 20 % bij tellen ik als tuner heb liever krukas vermogen dan weet ik wat ik goed of fout heb gedaan

en dan heb je pk's die mij eigenlijk niet zo boeien ik heb liever 100 pk met 300 nm van af 3000 tot 9000 toeren als 300 pk met 100 nm

simpel voorbeeldje mijn oude kadett gsitje was en 1800 8v met maar +- 200 pk maar wel met 320 nm koppel betekend dat ik een dikke 911 alleen maar in me achteruitkijk spiegel zag van af het stoplicht kijk daar hebben we wat aan
Gast

Bericht door Gast »

Kun je eens wat meer info geven over die kadett gsi per PB.
200 pk en 320 Nm meter is namelijk heeeeeeel erg veel voor zo een blokje. Dat is dus gewoon meer dan het dubbele wat er normaal inzit. :shock:
Zullen dan ook wel weinig orginele onderdelen in gezeten hebben.

Ik weet niet welk type blok het geweest is maar dit zijn alle standaard opel blokken in 1.8 8V.


18N 1796 cc, 8V OHC, 55 kW / 75 hv, 135 Nm

18S 1796 cc, 8V OHC, 66 kW / 90 hv

18SV 1796 cc, 8V OHC, 66 kW / 90 hv @ 5400 rpm, 143 Nm @ 3200 rpm

18E 1796 cc OHC 115 pk 151 Nm


18SE 1796 cc, 8V OHC, 82 kW / 112 hv

18SEH 1796 cc, 8V OHC, 85 kW / 115 hv

E18NV 1796 cc, 8V OHC, 62 kW / 84 hv

E18NV 1796 cc, 8V OHC, 60 kW / 82 hv (Omega A kat)

E18NVR 1796 cc, 8V OHC, 65 kW / 88 hv @ 5400rpm, 143 Nm @ 3000 rpm

C18NT 1796 cc, 8V OHC, 66 kW / 90 hv

C18NZ 1796 cc, 8V OHC, 66 kW / 90 hv @ 5400 rpm, 145 Nm @ 3000 rpm

C18NE 1796 cc, 8V OHC, 74 kW / 100 hv @ 5200 rpm, 140 Nm @ 3000 rpm

C18NV 1796 cc, 8V OHC, 74 kW / 100 hv

C18SEL 1796 cc, 8V OHC


Greetz M.

P.S. denk dat we verder maar moeten stoppen met off topic gaan hier. :wink:
Gesloten