LC puchblok DI ASG!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
LC puchblok DI ASG!
hier een grof verslag van mijn minibike blokje, de opbouw.
.
Ik heb genomen: een puchblok, en een honda mbx cilinder.
en een scootercilinder.
Ik heb de oude boutgaten van mijn puchblok, gestopt met alu sierboutjes.
deze heb ik vastgelijmd met loctite, en heb het geheel een aantal dagen goed laten drogen.
daarna heb ik van de scooter cilinder de tapgaten overgenomen, en deze in het blok geboord.
in dit geval heb ik m8 genomen, maar m7 kan ook.
(de roze stippen zijn de nieuwe gaten, de blauwe stippen zijn de gestopte orginele gaten)
tevens heb ik de carters mede onder handen genomen(toevallig had ik nog een blokje van de sobw, dus exact eender gemaakt)
Ik heb de scooter cilinder af laten draaien, omdat ik ander de carters te ver moest uit frezen.
Het is wel duidelijk dat het hier om een 50 cc gaat.
de cilinder heb ik af laten draaien op 47,8mm.
dat is de orginele blok binnenmaat.
LET OP!! van de voet van de cilinder heb ik niks afgehaald!!!
Ik heb van de oude mbx cilinder, de inlaat afgezaagd.
en effe snel het blok inelkaar gehangen van hoe het geheel eruit komt te zien.
als ik alles voorgoed gaat monteren, zal ik meerdere foto's bijvoegen, zoals het opvullen van de cilinder, het monteren van de inlaat, en het doorboren/frezen van de inlaat op het carter.
uiteraard zal ik ook de waterpomp en de koeling meenemen!
Xander
.
Ik heb genomen: een puchblok, en een honda mbx cilinder.
en een scootercilinder.
Ik heb de oude boutgaten van mijn puchblok, gestopt met alu sierboutjes.
deze heb ik vastgelijmd met loctite, en heb het geheel een aantal dagen goed laten drogen.
daarna heb ik van de scooter cilinder de tapgaten overgenomen, en deze in het blok geboord.
in dit geval heb ik m8 genomen, maar m7 kan ook.
(de roze stippen zijn de nieuwe gaten, de blauwe stippen zijn de gestopte orginele gaten)
tevens heb ik de carters mede onder handen genomen(toevallig had ik nog een blokje van de sobw, dus exact eender gemaakt)
Ik heb de scooter cilinder af laten draaien, omdat ik ander de carters te ver moest uit frezen.
Het is wel duidelijk dat het hier om een 50 cc gaat.
de cilinder heb ik af laten draaien op 47,8mm.
dat is de orginele blok binnenmaat.
LET OP!! van de voet van de cilinder heb ik niks afgehaald!!!
Ik heb van de oude mbx cilinder, de inlaat afgezaagd.
en effe snel het blok inelkaar gehangen van hoe het geheel eruit komt te zien.
als ik alles voorgoed gaat monteren, zal ik meerdere foto's bijvoegen, zoals het opvullen van de cilinder, het monteren van de inlaat, en het doorboren/frezen van de inlaat op het carter.
uiteraard zal ik ook de waterpomp en de koeling meenemen!
Xander
Laatst gewijzigd door Xander op do 16 dec 2004, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- forum gebruiker
- Berichten: 370
- Lid geworden op: zo 09 mar 2003, 23:01
- Locatie: udenhout
- Contacteer:
Ziet er leuk uit
Ben er ook beetje mee bezig, maar kom veel tegen...
Maar over je inlaat, hoe wil je da gaan bevestigen.
Blokje is alu en inlaat is gietijzer
Veel suc6 iig
Ben er ook beetje mee bezig, maar kom veel tegen...
Maar over je inlaat, hoe wil je da gaan bevestigen.
Blokje is alu en inlaat is gietijzer
Veel suc6 iig
Zelfbouw 911
Nieuwe zelfbouw kriebels
check mijn mini op:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=661&start=0[/url]
Nieuwe zelfbouw:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15013[/url]
Nieuwe zelfbouw kriebels
check mijn mini op:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=661&start=0[/url]
Nieuwe zelfbouw:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15013[/url]
allemaal mis!
de cilinder die ik laat zien, geeft een idee waar de inlaat vanaf komt.
kga geen goede cilinder verzagen...
khad een versleten en vol krassen zittende 125cc.
Het slagverschil hoefd niet opgelost te worden.
deze cilinder heeft een extreem lage spoeltiming, uitlaat=exact goed.
spoelers met een openingstijd van 140 graden valt goed mee te rijden hoor, je zult alleen geen 20 pk halen...
de cilinder die ik laat zien, geeft een idee waar de inlaat vanaf komt.
kga geen goede cilinder verzagen...
khad een versleten en vol krassen zittende 125cc.
Het slagverschil hoefd niet opgelost te worden.
deze cilinder heeft een extreem lage spoeltiming, uitlaat=exact goed.
spoelers met een openingstijd van 140 graden valt goed mee te rijden hoor, je zult alleen geen 20 pk halen...
welke cilinder het is, mag je zelf uitzoeken, ik heb tenslotte ook meerdere cilinders moeten kopen voor ik de juiste had.
airsal t6, is een veel voorkomende, alleen dit is geen airsal.
@ markie, de cilinder op de foto is een niuw type voor de mbx/nsr 80, een ge2 nogiets.
de meeste zijn ovaal poortenrs, deze heeft een spijlpoort
laat ik nu net nog een mbx 80 hebben staan, en en rs 125 pijp!
de honda cilinders die jij hebt liggen, zijn waarschijnlijk orginele brommer cilinders, de belgische.
als het geen orginele cilinders, mnaar juist 70 of 80cc's zijn, dan zou ik hetniet weten.
je hebt zoveel imitatie materialen.
Xander.
airsal t6, is een veel voorkomende, alleen dit is geen airsal.
@ markie, de cilinder op de foto is een niuw type voor de mbx/nsr 80, een ge2 nogiets.
de meeste zijn ovaal poortenrs, deze heeft een spijlpoort
laat ik nu net nog een mbx 80 hebben staan, en en rs 125 pijp!
de honda cilinders die jij hebt liggen, zijn waarschijnlijk orginele brommer cilinders, de belgische.
als het geen orginele cilinders, mnaar juist 70 of 80cc's zijn, dan zou ik hetniet weten.
je hebt zoveel imitatie materialen.
Xander.
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
Zonder enige vorm van slag aanpassing zal dit blok niet meer presteren dan een goede polini 65cc setup. Kijk maar eens binnen NK. Waar ook een paar van dit soort blokken zijn en waren.
De polini 65cc zal dan nog veel beter te rijden zijn ook.
Wordt de slag aangepast aan de cilinder en de juiste timing, dan wordt het andere koek.
De polini 65cc zal dan nog veel beter te rijden zijn ook.
Wordt de slag aangepast aan de cilinder en de juiste timing, dan wordt het andere koek.