Nylus b1(rep.) pag. 8

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

wat was er eerder ?

de kip
5
38%
het ei
8
62%

Totaal aantal stemmen: 13

Divirion

Bericht door Divirion »

Misscheni ook een ideetje voor mij..
En dan ook dat waterpotje uit mijn Zitkap te laten komen aan de achterkant.
Maar ik ben ook benieuwd naar die kappen die je wou maken, met die frees machine ofzo ?
Ben erg benieuwd naar de foto's
nylus
forum gebruiker

Bericht door nylus »

ja, maar dat frezen lijkt me eigenlijk erg ingewikkeld om te programeren.

of dat nog gaat gebeuren weet ik nog niet zeker want het is niet even van we beginnen er aan en over 2 weken is de kap klaar. eerst probeer ik nog mijn huidige kappen aan te passen maar ik denk niet dat dat mooi word omdat hij radiateur toch een stuk naar voren zit. ziet er trouwens wel bruut uit van voren hoor :twisted:

denk dat ik er ook nog een soort van grill voor ga maken want als we een massa valpartij krijgen en er valt iemand tegen de voorkant van mijn bike is hij denk wel lek.

maar bedenk wel dat het toch wat tijd kost wil je het mooi maken hoor :!: mij kosten het ook ongeveer 15 uur om alles netjes op elkaar aan te laten sluiten ( vooral het recht vijlen overal van ) ik dacht ook van ow, doe ik ff...
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
totalegekte
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door totalegekte »

nylus schreef:ja, maar dat frezen lijkt me eigenlijk erg ingewikkeld om te programeren.

of dat nog gaat gebeuren weet ik nog niet zeker want het is niet even van we beginnen er aan en over 2 weken is de kap klaar. eerst probeer ik nog mijn huidige kappen aan te passen maar ik denk niet dat dat mooi word omdat hij radiateur toch een stuk naar voren zit. ziet er trouwens wel bruut uit van voren hoor :twisted:

denk dat ik er ook nog een soort van grill voor ga maken want als we een massa valpartij krijgen en er valt iemand tegen de voorkant van mijn bike is hij denk wel lek.

maar bedenk wel dat het toch wat tijd kost wil je het mooi maken hoor :!: mij kosten het ook ongeveer 15 uur om alles netjes op elkaar aan te laten sluiten ( vooral het recht vijlen overal van ) ik dacht ook van ow, doe ik ff...

maar t houd je bezig :lol: ben echt benieuwd naar de foto
nylus
forum gebruiker

Bericht door nylus »

Even een beetje opruimen hier.

Zie pagina 1.
Laatst gewijzigd door nylus op za 10 feb 2007, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Subito
Moderator
Moderator
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer

Bericht door Subito »

:lol: is weer eens wat anders.
Kan niet zeggen dat het er mooit uitziet, maar ieder z'n smaak.
En koelt het nou zo echt veel beter ?
Om eerlijk te zijn lijkt het me juist alleen maar irritant je radiateur zo.

Maar je hebt wel gelijk over die "grill" als je nu een keer verkeerd valt
is de kans je radiateur te beschadigen veel groter.

Maar ik wens je veel succes, en ik hou de updates in de gaten !
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

ik zal maar niet te hard de banden ingaan :shock:

maarja ik hoop dat het je flink scheelt in de koeling :wink:

gr. Tim
DiStefano
forum gebruiker

Bericht door DiStefano »

Hoi Niels je bent lekker bezig zo te zien :lol: maar persoonlijk zou ik het niet gedaan hebben :wink:
En was het ook echt nodig om de temp. omlaag te krijgen? isaltijd beter natuurlijk maar ik had alles al zo'n beetje laten aanpassen en scheelde al een hoop. tijdens rijden indoor werd het meestal rond de 72 gr. vind ik toch niet zo verkeerd. maar ik wens je succes met je project.
Jammer dat je er zondag niet bent, is het eindelijk zover op je thuisbaan kan je er niet bijzijn :evil:

Gr Steven
Steven
Razor

Bericht door Razor »

ja hij zal nu beter koelen maar of het zo handig is weet ik niet.
1. je radiateur zal nu veel meer schudden en trillen als hij voor je voorwiel zit dan tussen de 2 wielen in en dus eerder kapot gaan.( dan hebben we het nog niet eens over val schade)
2. je zal nu altijd zonder kuip moeten rijden, wat met je rad op de oude plaats absoluut genoeg moest zijn om hem koel te houden.
3. je zegt 50% minder rijwind door de voorband? niet waar want zoals je weet gaat de rijwind gedwongen rond je voorwiel en zal door de airflow achter je voorwiel weer samen komen. Dus waarschijnlijk maar een verlies van 20%. Het gaat ook niet om wat er aan de voorkant in kan komen aan lucht maar wat eraan de achterkant weg kan. :wink: dus als je een plaat achter je rad plaatst zal er zeer weinig koeling zijn, met andere woorden een kuip zorgt meestal voor een zuigend effect omdat het gat een de achterkant van een kuip altijd vele malen groter is dan het gat van je radiateur.

4. niet het minst belangrijk is het feit dat je niet teveel mag koelen omdat je geen termostaat hebt kan het zomaar zijn dat je motor nu niet meer op de juiste bedrijfs temp. komt.

Als de radiateur die jij hebt, van de zomer binnen toen het zomaar 30*c was bij van der Ende, voldeed zal hij op zijn orginele plek de rest van het jaar meer dan genoeg koeling moeten kunnen geven lijkt mij.

Dus een leuke operatie maar in mijn ogen niet zinvol en met meer risico dan op de orginele plaats.
nylus
forum gebruiker

Bericht door nylus »

Even een beetje opruimen hier.

Zie pagina 1.
Laatst gewijzigd door nylus op za 10 feb 2007, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
RaceBeest

Bericht door RaceBeest »

Vind het niet egt mooi staan..
koelde die niet goed dan?
(sorry als je het antwoord ergens al ergens had gegeven :-# )
Maar ik denk dat de openplek waar je radiator ook niet egt mooi is..
Laatst gewijzigd door RaceBeest op vr 20 okt 2006, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Razor

Bericht door Razor »

met voor het voorwiel bedoel ik dat hij voor de as zit en dus elke klap versterkt door krijgt, het zelfde als in een vliegtuig, achter of voor de vleugel zijn de luchtzakken of schokken het ergst voelbaar en schut je het meest. Op de vleugel zit je veel rustiger.
Lijkt mij dat als distefano er met zijn toch wel redelijke gewicht midden in de zomer ermee indoor kan rijden zal hij de rest van het jaar zeker wel genoeg koelen lijkt mij. En vallen doe je nooit graag maar soms gebeurd het ook wel eens door toedoen van een ander :wink: Een glade baan komt veel voor. Nee als je beter en veiliger had willen koelen had je een betere kwaliteit rad moeten plaatsen op zijn oude plek naar mijn idee.
Oja injectie maakt de motor zeker niet warmer want de verhouding benzine lucht zal altijd de zelfde blijven. Injectie is beter af te stellen en zal jouw warmte probleem niet erger maken.

Maar he, het is jouw bike en je moet het natuurlijk zelf weten maar op een echte racebike heb ik deze opstelling nog niet gezien dus of het beter zal zijn? Dan hadden zij dat denk ik ook al.
Ik vond het mooier op z`n orginele plek en zoals Distefano het had.
fryslan boppe
forum gebruiker

Bericht door fryslan boppe »

ik vind wel vreet staan zo :shock:

ga zo door 8)

mvg
lenny
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img33/1197198994-40.jpg[/img]
nylus
forum gebruiker

Bericht door nylus »

Razor schreef: Maar he, het is jouw bike en je moet het natuurlijk zelf weten maar op een echte racebike heb ik deze opstelling nog niet gezien dus of het beter zal zijn?
volgens mij heeft gewoon nog niemand de setup geprobeerd die ik er op wil toepassen en er ook echt de moeite voor gaat nemen om het perfect te krijgen.

heb jij wel eens een injectie systeem gezien op een minibike ? ik niet hoor...
Razor

Bericht door Razor »

nylus schreef:
Razor schreef: Maar he, het is jouw bike en je moet het natuurlijk zelf weten maar op een echte racebike heb ik deze opstelling nog niet gezien dus of het beter zal zijn?
volgens mij heeft gewoon nog niemand de setup geprobeerd die ik er op wil toepassen en er ook echt de moeite voor gaat nemen om het perfect te krijgen.

heb jij wel eens een injectie systeem gezien op een minibike ? ik niet hoor...
het is een super gaaf project, echt en ik heb het nog nergens anders gezien maar nog steeds blijf ik van mening dat een grotere betere qualiteit radiateur op de orginele plek zeker voldaan had. :wink: ook veel beter voor de gewichts verdeling en alles laag tussen de wielen.

Ikke blijf je project zeker volgen,
ps een injectie systeem van een scooter is zo overgebouwdt, alleen zal je grootste probleem de stroom voorziening met accu zijn. Deze accu (plus alle andere elektronica) zal moeten laden(dynamo) en ook een plaats moeten vinden op je bike, de plaats voorop je bike was hier zeer geschikt voor, een accu voor je uitlaat (waar je oude rad zat) is niet aan te raden.
nylus
forum gebruiker

Bericht door nylus »

zou een scooter accu niet genoeg hiervoor zijn ? het enige wat ik verder aan electronica heb ( krijg ) is mijn stage 6 meter ( gebruikt vrijwel niks ) en dan de electronica die ik nodig zal hebben voor de injectie.

mocht de gewichts verdeling straks een probleem geven zal ik een nieuw frame maken. ik heb al gemerkt dat chineese frames toch niet alles is :roll: vooral de wangen waar al een stuk van was afgebroken en toch weer even de tijd koste om netjes te freezen en een plaatje te maken die stevig erin verwerkt is.

maar ja, ik zal hem morgen eerst maar een af maken zodat ik klaar ben voor zondag

Grt Niels
Plaats reactie