membraam op carter

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

membraam op carter

Bericht door Gast »

ik wil membraam op mijn carter van mijn mini bike gaaan maken aleen weet ik nie precies hoe ik dat moet gaandoen

wie weet hoe dat precies moet en heb je er misschien pic of dergelijken van


en giet ijzerk kan je toch nie lassen ?
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Voor Giet ijzer zijn er speciale las elektroden. Of het goed met mig/mag/co2 gaat weet ik niet.. Je moet er goed opletten dat het laswerk niet te snel afkoeld. Na het lassen kun je het bijvoorbeeld in zand leggen.

De caters zijn gemaakt giet aluminium. Het lassen gaat goed met TIG, maar je moet wel uitkijken. Het is een beetje een gietrommeltje...
Dus met het maken van een membraan op de carter goed opletten dat er geen gaten (kaas) in komt.. Want dankun je last hebben van valse lucht!

Ik ben zelf ook bezig met een membraan (geen M) op de carter. Ben benieuwd naar het verschil..
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

bekijk ook deze topic ff http://forum.minibike.nl/viewtopic.php?t=365
Daar heb ik al een paar pics staan. Het is geen makkelijk klussie, maar zeker te doen. Als je zelf niet tiggen kunt is er vast wel een bedrijf in de buurt die dat voor je kan doen. Alles wel schoon en pas maken voordat je het erheen brengt....
Gast

Bericht door Gast »

oke bedankt

en hoe maak je of waar haal je dat vandaan dat gedeelte waar je membraam enz in zit ? (ziet er nie zlefgemaakt uit)

en zit daar nou binnenrotor op of nie ?

en wat voor soort en type membraam kan ik het best nemen en van welke brommer - scooter ?
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Op mijn minibike en die van roel zit beide HPI binnenrotor ontsteking.

De meeste maken gebruiken van membraan van een peugeot 103.
Zie www.50cc.nl (Onderdelen Tuning, membraam voor peugeot 103)

Je kunt bijvoorbeeld de dr kit gebruiken, dan heb je alles in een keer compleet.

Succes er mee!
Gast

Bericht door Gast »

oke bedankt

en wat voor carb zal ik er op gaan zetten heb nog een 18 liggende en een delorto vlakschuif 19mm (als dat alemaal gaat passen inverbant met mijn tenk)
Gast

Bericht door Gast »

oke en moet ik dan niks aan de cilinder verder veranderen ? of iets dergelijks ?
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Hoeft niet, mag wel.
Gast

Bericht door Gast »

oke want hoorde een keer dat je wat aan je flow moet doen of zo maar hoeft nie das mooi

en kan iemand mij een tekeing geven met maten waar het gat in mijn blok precies moet ?
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Waarom moet iedereen tekeningen met maten e.d. hebben? Als je een beetje handig bent heb je volgens mij meer dan genoeg aan die foto's !

En bovendien wees creatief, bedenk zelf iets.. Kun je echt zeggen dat het zelf bedacht en gemaakt hebt!
Gast

Bericht door Gast »

ja dat is 100% waar maar ik dacht misschien is het beter als je hem bv meer nar voren doe of meer naar achter

maar goed dan begin ik wel eencm of 1-1.5 van de rand af en dan in het midden van mijn carter

en heeft er iemand tips of zo voor me ?

en met wat voor kopej kan ik dat het beste uit frezen ?
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Frezen??? Boor een gat en pak een vijl, gaat veeeel beter en is ook makkelijker om rechte hoeken te maken. Maar bedenk eerst hoe je de flens gaat maken waar het membraan op komt voordat je gaten begint te kotteren, en nog belangrijker, welk membraan je gaat gebruiken. maak het gat zoveel mogelijk naar voren toe, als je teveel naar achter zit, kom je boven je krukwangen uit, en dat verstoord je flow. Je cilinder hoef je niks aan te veranderen, alleen de inlaatpoort dichtmaken. Maar het is wel zonde om al deze verkregen ruimte onbenut te laten. Kijk eens naar een scooter cilinder en doe ideen op...........
Gast

Bericht door Gast »

aha oke bedankt zal eens gaan kijken

en uhe tot waar moet je de inlaat opvullen een mm voor de plek waar de zuiger veren komen ?
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

bijna helemaal tot de cilinderwand, bij je inlaatpoort komen geen zuigerveren. Maar hou er rekening mee dat dat opvulrommel meer uitzet dan aluminium..
Gast

Bericht door Gast »

aha oke dus als ik het dicht maak dan een mm of 3-4 ?

en waar kan ik dat kneetbaare zooi haallen ?
Gesloten