benzine...?

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

benzine...?

Bericht door Markie »

ik doe meestal gewone benzine (mengsmering erin) maareh wat doen de wat gevordere minibikers erin.. ik heb een keer op een oude puch geprobeert met van methanol en nitro maar daarvan kreeg het blokje het best wel benauwd.. betere gezegt afgelopen. maar is het mogelijk om met kerosine te gaan mengen?

groeten mark
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

je kunt alles in je blok goeien maar of ie het doet dat weet ik niet en als het lang doet weet ik ook niet je kunt mengsmering met 0,5 tot 1,5 % nitro gebruiken en een beetje extra olie kan ook geen kwaad
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Bij het nk minibiken mag je alleen loodvrije benzine euro95 of 98 gebruiken. Daarbij smeer ik 1 op 40 met race olie castrol 747......
Gast

Bericht door Gast »

ja dat is race ik denk da dit voor de lol is. je rijd altijd loodvrij want lood heeft geen zin in een puch dat is voor een oud 4 takt blok om de kleppen smeren(soort van)stel dat je een katiliesator heb dan is lood slecht voor de kat want in die filter zit platina en nog wat spul en dat word dan afgedekt door het lood
Gast

Bericht door Gast »

heb je wel olie bij die metanol gedaan als dat niet zo is dan snap ik dat je blok benauwd krijgt
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Ja ik heb er olie bij gedaan 1 :50 en ik geloof 10 % nitro met mengesmering dus olie genoeg, maar ik geloof dat nitro en olie een reactie geven.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

dan is 1:50 is teweinig je haalt een hoger toeren tal en van de olie weet ik niet dat kan ik vragen aan een maat van mij
Gast

Bericht door Gast »

dat kun je ook gewoon uitproberen hoor. en als je het wil weten, kan ik het wel aan me scheikunde juffie vragen :P

mare, gooi je toch gewoon beetje mengsmering in een emmer, en doe je er wat methanol bij, kijk je wat er gebeurd.
Gast

Bericht door Gast »

ja en dan zit er een gat in de zuiger en kun je die ook vervangen
Gast

Bericht door Gast »

Kerozine?
Omdat een vliegtuig daar snel mee gaat :P
Het heeft een lagere verbrandingswaarde en leverd dus maar weinig vermogen bij kleine cc inhouden. Ook verbrand het wat trager.
Gesloten