naven puch

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

sorry

Bericht door dennis »

ik bedoel ONDER
Gast

Bericht door Gast »

BEN schreef:als je die schijfjes zo gemakkelijk op die naven kunt bevestigen, waarom heeft dan niemand ze op zijn puch vraag ik me af, of remt het niet beter als std puch-trommels en heeft het alleen als voordeel dat je geen klapbanden krijgt?
Je bedoelt op je gewone puch, dus niet op minibike? Niet veel mensen doen ze daarop omdat minibike schijfjes zo klein zijn.
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

jer schreef:ik koop al me spullen bij HZ.

frame maak ik zelf, maar hun frame is wel makelijk natuurlijk. je haaft er niks aan te doen meer.

alleen de afwerking van hun frame was wat minder, maar daar kan je zelf nog wat aan doen natuurlijk !! maar zelf bouwen is ook wel leuk hoor !!!!

ik woon niet in de buurt hun dusz ik laat alles opsturen meestal, gaat goed gewoon via de post !!! kosten zijn minder dan benzine kosten voor mij
Wielen, banden en remmen en remhouders(voor de 4" wielen)
kun je beter kopen bij Blata!!
www.blata-import.nl

HZ koopt deze artikelen bij Blata en verkoopt ze (met winst) door, bestellen en afleveren gaat op dezelfde manier, gewoon bellen en via de post word alles afgeleverd!!

Succes :wink:

Wim
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

Bericht door wimgrob »

Heb adaptors te koop om op een Puch achterremtrommel een remschijf te kunnen monteren. Prijs €17.50.
Tel.0355261648 of 6617884490
Laatst gewijzigd door wimgrob op ma 15 nov 2004, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

puch naven

Bericht door Gast »

Hallo,Minibikers 8) 8)
Ik ben het toch een beetje mee eens met bikermouse.
Als je om de naven nog een binnen band met een elastic bevestigd,heb je niet zo snel last van een klapband. :idea: :idea:
Als je echt wilt gaan racen dan is natuurljik altijd een schijfrem beter.
Maar als je zo ver bent om echt voluit te racen dan is het natuurlijk wat anders.
Maar om te beginnen is het best wel goed.
Alleen steekkar banden zijn echt zacht en niet zo goed.Kan beter echte race bandjes erop doen.
Dat is teminste mijn ervaaring.
Rij nu zelf op een grc waterkoeling 7,2 pk.Het is niet de nieuwste,maar als je hem ziet ,ziet er echt nieuw uit.Is nog een met een magnesium frame.
Hoe kan ik een foto sturen op het forum :?: :?:
Ben niet zo'n computer wizz.


Mzzl:S.B 8) 8)
Gast

Bericht door Gast »

Miniracer schreef:
BEN schreef:als je die schijfjes zo gemakkelijk op die naven kunt bevestigen, waarom heeft dan niemand ze op zijn puch vraag ik me af, of remt het niet beter als std puch-trommels en heeft het alleen als voordeel dat je geen klapbanden krijgt?
Je bedoelt op je gewone puch, dus niet op minibike? Niet veel mensen doen ze daarop omdat minibike schijfjes zo klein zijn.
standaard puchvoorvork buigt krom met schijfrem :D . en achter is da ni nodig en ni te doen op een puch.
Gast

Bericht door Gast »

wie kan ff een foto sturen hoe je dat ventiel op een puch naaf maakt want ik snap er even nix van nu :?: :?
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

kijk hier even, dit is niet DE manier maar EEN manier...

http://www.minibike.nl/uitleg.php?actie=show

en dan bij wielen kijken.
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gast

Bericht door Gast »

kheb ook gewoon trommel maar nog maar 1 keer lekke band gehad in een jaar tijd.. en ik rij er bijna elke dag wel ff op, en soms racen of op industrie terein of op kartbaan mini gaat ong. 75/80 en geen last van het remmen of klapband... :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Dus als ik het juist heb komt het ventiel zo in de naaf gewerkt bij het voorwiel? En moet je twee achternaven gebruiken of gaat het met voor en achter naaf
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

DJ_CooPeR schreef:Dus als ik het juist heb komt het ventiel zo in de naaf gewerkt bij het voorwiel? En moet je twee achternaven gebruiken of gaat het met voor en achter naaf
Afbeelding
precies zo gaat dat bij een voornaaf maar je kunt ook de achternaaf gebruiken hier komt het ventiel in de remtrommel want je kunt hem niet naar buiten boren omdat daar je tandwiel komt te zitten. je kunt gewoon je voor en achternaaf gebruiken eventueel zou je ook 2 voornaven kunnen gebruiken als je de mogelijkheid ziet om op een voornaaf een tandwiel te monteren (rekeninghoudend met je ventiel) ik heb dit al eens eerder gezien maar vond dat geen geweldige oplossing en om 2 achternaven te gebruiken moet je een andere voorvork hebben want die naaf is breder en past dus volgens mij niet in een puch voorvork.

hopende je hiermee verder geholpen te hebben
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

klopt het nou dat je bij je achternaaf geen gaten boord maar het ventiel aan de binnenkant laat zitten?
En dat je bij de voornaaf hem wel uit laat steken?
Alvast bedankt.
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Niemand die dit weet?
:cry:
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gast

Bericht door Gast »

achter boor je 1 gat

je ventiel laat je dan aan de binnenkan van je naaf zitten

als je je band dna op wil pompen dan moet je heel je wiel er uit halen

en je rem gedeelte ook en dan kan je bij het ventiel. 8)

snap je het nog?
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Van achter kun je hem er ook uit laten steken! hoef je alleen je tandwiel eraf te halen om hem op te pompen :wink:
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Plaats reactie